CARIERA PROFESIONALĂ (2014 – 2015)
Anda Onuțan: Am început anul cu o lansare sub brandul Palette, marca numărul 1 în Europa în vopsirea părului. (Conform institutelor de cercetare a pieţei, cotă de piaţă în valoare 1-6/2014.)
AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA
Palette Perfect Care este prima gamă Palette pentru colorare permanentă a părului fără amoniac, cu o formulă unică îmbogățită cu elixir de mătase ce asigură o îngrijire intensă a părului în timpul vopsirii și culori bogate, intense și pline de strălucire.
Una dintre poveștile noastre de succes este brandul Syoss. În 2009, brandul Syoss a deschis segmentul produselor de calitate profesională pentru consumatorul final, fiind în acel moment singura marcă de produse pentru păr dezvoltată împreună cu hairstilişti şi hairdresseri profesioniști şi testate de către aceștia.
Anda Onuțan: Ne-am concentrat spre a înțelege mai bine consumatorul și cum își schimbă obiceiurile în astfel de perioade. Este clar că a intervenit o schimbare, însă consumatorul român de produse cosmetice a rămas încă sofisticat și interesat de noi trenduri și inovații.
Un alt aspect pe care îl consider important este acela de a-ți păstra flexibilitatea și adaptabilitatea la noile condiții de piață, bineînțeles fără a afecta indicatorii de business.
Soluția nu este să devii cel mai ieftin pentru că este criză, este important să ai capacitatea de a te păstra competitiv, dar și creativ în același timp.
CARIERA PROFESIONALĂ (2014 – 2015)
Larisa Guzgă: În perioada mai 2013 – mai 2015, am avut un stagiu în echipa regională de la Viena, coordonând proiecte și dezvoltând strategia de marketing pentru categoria balsamurilor de rufe, în regiunea Europei Centrale și de Est.
Începând din luna iunie, am revenit în echipa locală, pe poziția de Marketing Manager. La începutul acestui an, Henkel a lansat în România o inovație în spălarea hainelor: Persil Power-Mix, primele capsule pre-dozate care combină detergentul lichid și cel pudră.
LECȚIILE CRIZEI
Larisa Guzgă: În perioade de criză, când piețele și prețurile devin haotice, bugetul de marketing și investițiile în branduri sunt printre primele care se taie, uneori cu repercusiuni grave asupra imaginii brandului. În astfel de momente, bugetele investite ar trebui construite de la zero, pornind de la priorități și activități care aduc un ROI pozitiv, iar pentru asta este necesară o analiză în cel mai mic detaliu a business-ului.
O altă lecție ar fi continuarea investițiilor în inovații, din două motive: poți ridica valoarea vânzărilor, și pe de altă parte, mai ales într-o criză prelungită, poți vedea cum consumatorii devin mult mai atenți la calitatea livrată a produselor cumpărate. Nu în ultimul rând, o altă lecție este cea despre flexibilitate: învățare continuă, măsurare și adaptare (rapidă) a strategiilor la cerințele pieței sau competiției.