CARIERA PROFESIONALĂ (2014 – 2015)
Andreea Mihai: În decursul ultimului an, principalele axe de dezvoltare urmărite de Carrefour România au fost expansiunea, inovaţia, dezvoltarea parteneriatelor cu producătorii locali şi grija faţă de mediu.
AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA
Încă de la început, ne-am concentrat pe creşterea şi sprijinul economiei locale, dezvoltându-ne reţeaua de magazine pe toate formatele şi căutând să acoperim pe cât posibil toate nevoile consumatorilor.
Am deschis 3 noi hypermarketuri : Carrefour Vulcan, Târgu-Jiu şi Mega Mall – în care ne-am dorit crearea unui mediu de cumpărături plăcut şi modern, prin implementarea celor mai noi concepte comerciale şi de design. Veţi putea observa în aceste magazine câteva dintre elementele de noutate. De exemplu, la Carrefour Vulcan, am introdus un nou concept de primire a clienţilor, având culori mai prietenoase, iar spaţiul reunind toate serviciile pe care magazinul le oferă clienţilor săi.
Pe de altă parte, ne-am îmbogăţit reţeaua cu 20 de supermarket-uri şi 8 magazine de proximitate (Express şi Contact) şi am făcut astfel un pas mai aproape de client, oferindu-i posibilitatea de a-şi folosi mai bine timpul, având cumpărăturile la doar un pas distanţă.
VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – EDIȚIA 2015
A doua axă prioritară în strategia noastră este inovaţia, care se manifestă în toate sferele noastre de interes: la nivel de gamă de produse, de magazine, dar şi în comunicare şi servicii.
Într-o lume a vitezei şi a tehnologiei, o bună parte din acest demers îl reprezintă interacţiunea cu clientul, iar aici ne folosim în principal de smartphone-uri. Cel mai bun exemplu ar fi experienţa de cumpărături SMART oferită clienţilor odată cu aniversarea a 14 ani de Carrefour în România. Clienţii au putut alege cărucioarele cu tablete din toate hipermarketurile Carrefour, să-şi creeze propria listă de cumpărături şi să se lase ghidaţi pe traseul optim indicat de aplicaţie. În plus, pe parcursul cumpărăturilor SMART, utilizatorii au beneficiat de oferte speciale, semnalizate în aplicaţie prin intermediul dispozitivelor Ibeacon. De asemenea, prin simpla downloadare a aplicaţiei, acest mecanism a fost disponibil şi pe smartphone.
Cea de-a treia axă este reprezentată de susţinerea producătorilor locali.
În acest sens, ne-am reafirmat deschiderea către colaborarea cu producătorii români – în special pe segmentul de fructe şi legume. Chiar în această primăvară am organizat un târg în hipermarketurile din întreaga ţară, prin care ne-am propus să dezvoltăm noi parteneriate cu aceştia. Nu a fost şi nu este uşor. Cunoaştem provocările pe care micii producători trebuie să le depăşească pentru ca produsele lor să ajungă la consumatorul final, astfel încât încercăm permanent să le oferim diverse facilităţi şi o mare flexibilitate în dialog. Am reuşit să ne consolidăm parteneriatele cu aceştia (reuşind să ne asociem cu peste 1.500 dintre ei) şi să oferim astfel clienţilor produse locale şi regionale de calitate, la un preţ mult mai mic.
Nu în ultimul rând, a patra direcţie importantă asupra căreia ne-am concentrat eforturile este responsabilitatea faţă de mediu .
În august 2014, am lansat oficial programul Sigurec – cea mai modernă soluţie de colectare selectivă care există la ora actuală în România şi, în acelaşi timp, un serviciu client deosebit de util, oferit în parteneriat cu Green Group. Mai concret, este vorba despre un sistem inteligent de preluare a peste 10 tipuri de materiale reciclabile, în schimbul cărora clienţii sunt recompensaţi cu vouchere de reduceri la cumpărături, valabile în hipermarketurile noastre. Toate aceste deşeuri sunt colectate separat şi ajung direct în fabricile de reciclare din România.
Am ales acest proiect din dorinţa de a contribui la o gestionare cât mai eficientă a resurselor magazinelor noastre, de a oferi soluţii de reciclare pentru consumatori şi de a da şansa generaţiilor viitoare să trăiască într-un mediu mai curat şi mai sănătos. Până în acest moment, sistemul Sigurec este instalat în proximitatea a 18 hipermareturi Carrefour şi ne dorim să îl extindem în toate oraşele în care suntem prezenţi cu acest format.
Andreea Mihai: Criza economică a generat un context dificil, care a adus cu sine modificări majore în comportamentul de consum. Dacă ar fi să discutăm despre trei lecţii pe care ni le-am însuşit din această perioadă, am putea spune că am învăţat să observăm, să răspundem şi să ne adaptăm semnalelor venite din piaţă – atât în ceea ce priveşte clienţii, cât şi competitorii. Flexibilitatea este cuvântul cheie care ne poate descrie acţiunile întreprinse în tot acest răstimp.