Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

|
|

Topul celor mai puternici oameni de marketing din România, ediția 2015: Locul 17 – Mihai Bonca (eMag)

Magazinul online eMAG a ocupat locul 32 în topul clienților publicitari pe TV (șapte luni 2015). Publicitatea digitală s-a ridicat la 1,22 milioane de euro (rate card). Este al doilea mare consumator de publicitate radio: 4 milioane de euro (rate card).
17.Mihai Bonca eMAG

CARIERA PROFESIONALĂ (2014 – 2015)

AFLĂ CUM A FOST REALIZAT TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA

Mihai Bonca: Principalul eveniment profesional din cariera mea de om de marketing a fost transferul de la un business cu o istorie solidă în FMCG la dinamismul și schimbările în ritm accelerat, caracteristice unei companii ce activează în Retailul Online. Aici, focusul a fost pe fundamentarea direcțiilor strategice, ale căror efecte se vor vedea în perioada următoare, și pe integrarea țărilor eMAG (România, Bulgaria, Ungaria și Polonia) sub această viziune comună.

VEZI TOPUL CELOR MAI PUTERNICI OAMENI DE MARKETING DIN ROMÂNIA – EDIȚIA 2015

LECȚIILE CRIZEI

Mihai Bonca: O criză seamănă cu o furtună pe mare. Dacă sunt prea multe corăbii, într-o mare prea mică, o parte dintre ele vor eșua.

Ca să traversezi furtuna, trebuie să ai o ambarcațiune (marcă) solidă. Este o artă să împaci obiectivele short term care încarcă ambarcațiunea până la refuz, cu cele medium term. Însă, dacă se aliniază astrele, furtuna îți poate da un impuls puternic, care să te scoată mult mai în față.

O marcă de succes are mereu foarte multă substanță. Principiile fac diferența, iar asta presupune să ai câteva valori fundamentale, de căpătâi, care dau forța vitală mărcii și atrag întotdeauna un target loial.

Din nefericire, este atât de ușor să cobori bariera de intrare, să crești promoțional și să fii în acel moment în care  totul se poate întoarce împotriva ta. Vei afla că ai pierdut masiv din loialii care erau core business, întrucât nu s-au mai regăsit în marca lor de suflet.

Peste toate acestea, cred cu tărie că o companie trebuie să aibă o echipă cât mai unită, care să creadă în obiectivul comun și care să aibă puterea să strângă rândurile, atunci când cifrele nu mai ies așa cum trebuie.

Nota redacție: Mihai Bonca a răspuns la aceste întrebări înainte de a părăsi recent eMAG. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii