Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Cool 100 |
|

TOP COOL 100: locurile 1-20

Forbes România a lansat Topul celor mai Cool 100 de Branduri, un proiect realizat în parteneriat cu agenția de cool-hunting Antz. Și în acest an primele locuri din clasament sunt dominate de numele unor puternici jucători din domeniul tehnlogiei, dar nu lipsesc nici brandurile românești consacrate, care au reușit să facă istorie.

1. Apple1. Apple

Domeniu: Tehnologie.

Anul înființării: 1976.

Țara: SUA.

Denumită inițial „Apple Computer“, compania a devenit doar „Apple“ pe 9 ianuarie 2007, când Steve Jobs a lansat iPhone-ul, marcând astfel trecerea companiei din sfera hardware în cea a produselor electronice. Brandul deține 408 magazine în toată lumea, plus un magazin online și platforma iTunes, aceasta din urmă fiind cel mai mare retailer de muzică din lume. În septembrie 2013, Apple a devenit, oficial, cel mai valoros brand din lume în raportul „Best Global Brands“ realizat de Omnicom Group, iar loialitatea consumatorilor față de marcă este considerată un adevărat fenomen. „Scenele la care am fost martor la deschiderea porților semănau mai degrabă cu cele pe care te-ai aștepta să le vezi la întâlnirile de rugăciune ale unei grupări evanghelice decât cu imaginea tipică a unor oameni veniți să cumpere un telefon sau un laptop“, consemna BBC cu ocazia deschiderii magazinului Apple din Covent Garden, Londra.

2. Youtube2. YouTube

Domeniu: Internet.

Anul înființării: 2005.

Țara: SUA.

Site-ul de video sharing a fost lansat la începutul anului2005 de trei angajați ai companiei PayPal, Chad Hurley,Steve Chen şi Jawed Karim. Platforma, care foloseşte tehnologiile Adobe Flash Player şi HTML5, le permiteutilizatorilor să vizualizeze dar şi să încarce diferite tipuride videoclipuri. În 2006, Google a cumpărat compania fondată de cei trei foşti angajaţi ai PayPal pentru suma de1,65 miliarde de dolari. YouTube este accesat în fiecare lună de peste un miliard de utilizatori unici, potrivitdatelor companiei, iar în fiecare minut, pe YouTube sunt încărcate 100 de ore de conținut video. Anul trecut a fost lansată şi versiunea în română a site-ului, o platformă dedicată creatorilor români de conținut, difuzori, agențiide publicitate şi branduri autohtone.

3. Cărturești3. Cărturești

Domeniu: Retail.

Anul înființării: 2000.

Țara: România.

Satul cu cărţi (aşa cum sugerează numele de Cărtureşti)sau „librăria cu dichis”, cum i se mai spune, a ajunssă numere 16 spaţii în București și în țară. Brandul Cărtureşti a devenit cu timpul mai mult decât un lanţ de librării de tip concept store, fiind şi organizator deevenimente culturale şi de urbanism. În 2003, brandul deschidea librăria de pe Magheru, într-o casă de secol XIX cu o suprafață de 500 de metri pătrați, cea mai mare investiție făcută într-o librărie din România. Anul acesta fondatorii Cărturești reiau într-un fel, povestea din Arthur Verona, unde au transformat un imobil desecol XIX într-un spaţiu-legendă şi reper al oraşului. De data aceasta au închiriat un mic palat din Centrul vechial Bucureştiului, unde, cu ajutorul unui investitor şi a400.000 de euro, Cărtureşti va deschide în curând un nou concept store. Pe lângă selecția de cărți, muzică șifilme de artă, librăriile Cărturești sunt cunoscute pentru selecţia de ceaiuri, muzică sau expoziţiile de artă.

4. Intel4. Intel

Domeniu: Tehnologie.

Anul înființării: 1968.

Țara: SUA.

Compania americană Intel Corporation este cel mai mare producător de semiconductoare din întreaga lume. Apărut în 1968, Intel a fost primul producător al memoriilor de tip SRAM (tip de memorie semiconductoare) şi care a devenit tot mai cunoscută odată cu lansarea procesoarelor Pentium. În prezent, compania proiectează şi dezvoltă tehnologii esenţiale, ce servesc ca fundament pentru dispozitivele de computing din lume. În 2004, producătorul american şi-a deschis subsidiara pe piaţa din România, odată cu apariţia biroului de Vânzări și Marketing, responsabil de întreaga activitate din România, Bulgaria și alte țări din Sud – Estul Europei. În 2012,Intel a deschis centrul de cercetare și dezvoltare din București, Intel Romania Software Development Center, responsabili cu cercetarea și dezvoltarea în domeniul software Open Source.

5. Google5. Google

Domeniu: Internet.

Anul înființării: 1998.

Țara: SUA.

Gestionează peste un milionde servere în întreaga lume și procesează peste un miliard desolicitări în fiecare zi. Cel puțin acestea sunt estimările pentru gigantul Google, a cărui creștere rapidă din ultimii ani a dus brandul mult dincolo de statutul inițial de motor de căutare, înspre servicii deemail, un office suite (Google Drive)și proiectul de social networkingGoogle+, dar și înspre dezvoltarea și optimizarea sistemului Androidși a browserului Chrome OS. În momentul lansării, misiunea companiei era „să organizeze informațiile lumii întregi și să le facă universal accesibile și folositoare“,în timp ce sloganul neoficial era „Don’t be evil“ („Nu fi malefic!“).

6. Eugenia 6. Eugenia

Domeniu: Dulciuri.

Anul înființării: 1961.

Țara: România.

Biscuiții vanilați cu cremă de cacao (sau „eugeniile“) sunt produşi de Dobrogea Grup, compania care a înregistrat marca în anul 1997. Biscuiții sandwich cu cremă sub brandul„Eugenia“ s-au lansat pe piață în urmă cu peste 50 de ani, au ajuns chiar să fie exportaţişi reprezintă una dintre cele mai longevive mărci româneşti. Încetul cu încetul au devenitatât de populari încât numele lor s-a transformat în denumirea unui produs, după modelul marilor mărci. În ultimii ani, producătorul a lansat pe piață diverse extensii ale brandului, precum Eugenia Dark sau Eugenia Junior. Astăzi brandul are o varietate de variante şi au apărut chiar reţete speciale.

7. Ikea7. IKEA

Domeniu: Retail.

Anul înființării: 1943.

Țara: Suedia.

Fondată în 1943 de către Ingvar Kamprad (foto), pe-atunci în vârstă de17 ani, IKEA și-a primit numele printr-un acronim: Ingvar Kamprad, Elmtaryd (ferma la care a crescut actualul miliardar), Agunnaryd(orașul său natal, din sudul Suediei). Luând prima literă a fiecăruia dintre cele patru cuvinte, a ieșit „IKEA“, numele aflat, în prezent, pe unnumăr de peste 330 de magazine în aproape 40 de țări. Un raport din iulie 2013 specula în privința faptului că IKEA ar putea fi cel mai mare consumator de lemn din lume, firul de la care s-a pornit fiind faptul că folosește 1% din rezerva de lemn a Globului. Cel mai mare magazin IKEA din lume este localizat în Sydney, Australia, și are o suprafațătotală de 39.000 de metri pătrați.

8. Kinder 8. Kinder

Domeniu: Dulciuri.

Anul înființării: 1968.

Țara: Italia.

La sfârșitul anilor ‘60, mamele italiene deveneau tot mai atente la alimentația copiilor, aceștia din urmă devenind, la rândul lor, tot mai pretențioși înceea ce privește mâncarea și în special capitolul„dulciuri“. În acea perioadă, Michele Fererro are ideea unei ciocolate pentru copii, în doze suficientde mici pentru ca mamele să poată controla foartebine cantitatea oferită copiilor, dar cu un gust mult mai bun decât brandurile existente pe piață, obținut prin folosirea unei cantități mai mari de lapte față de cea de ciocolată. Produsul-vedetă al brandului Kinder rămâne oul Kinder Surprise, dar în ultimii ani tot mai multe creații italienești au acaparat rafturilesu permarketurilor: ciocolata Kinder, Kinder Delice, Happy Hippos, Kinder Country, Kinder Pinguin sau Kinder Bueno.

Băneasa Shopping City 9. Băneasa Shopping City

Domeniu: Comerț.

Anul înființării: 2008.

Țara: România. Băneasa Shopping City s-a deschis în luna aprilie a anului 2008, oferind un număr de peste 200 de magazine, restaurante și servicii. Aproape50% din suprafața închiriabilă era, la momentul lansării, ocupatăde branduri prezente pentru prima oară în România. Peisagistica și arhitectura interioară au fost două elemente cărora li s-a acordato importanță sporită, Băneasa fiind primul centru comercial de tip greenfield din București. Unele dintre cele mai importante atuuri ale Băneasa Shopping City le reprezintă numărul mare de companiiimportante aflate împreună sub același acoperiș, respectiv Solmar,Inditext, Azadea Group sau Peek & Cloppenburg.

10. Zara 10. Zara

Domeniu: Retail de modă.

Anul înființării: 1974.

Țara: Spania.

Daniel Piette, Fashion-Director Louis Vuitton, afirma despreZara că este „probabil cel mai inovator și devastator retailerde modă din lume“. Având în vedere miturile (în mare parte verificate) care circulă despre brandul spaniol, francezulare perfectă dreptate: se spune că Zara are nevoie de doar două săptămâni pentru a dezvolta un nou produs și a-l livra către magazine (față de șase luni, media industriei) și că lansează, anual, peste 10.000 de creații diferite. Politica de investiții a brandului nu mizează pe publicitate și promovare agresivă, ci pe deschiderea de noi magazine în fiecare an. Primul magazin Zara a fost deschis de Amancio Ortegape o străduță din La Coruna și s-a numit inițial „Zorba“, după celebrul film „Zorba Grecul“. Pentru că la două străzi distanță mai exista un „Zorba“, Ortega a fost nevoit să-și regândească brandingul pe ultima sută de metri și, pentrucă literele supradimensionate care serveau drept firmă luminoasă fuseseră deja produse, a născocit rapid un brandcare să-i permită să recupereze măcar câteva dintre din ele. Așa a luat ființă „Zara“.

11. Pepsi 11. Pepsi

Domeniu: Băuturi.

Anul înființării: 1898.

Țara: SUA.

Pepsi este primul produs de tip cola apărut în România, încădin 1968, când sticlele se îmbuteliau la fabrica Munca dinConstanța, iar compania a pariat în urmă cu doi ani pe nostalgiași atașamentul românilor față de sticla de Pepsi de pe vremuri.Pentru că pe atunci era o adevărată monedă de schimb, caregaranta accesul la lucruri mai greu de obținut, campania „Pepsi-Cola. Și ieri, și azi“ i-a vizat, la vremea ei, atât pe cei care și-au trăit tinerețea în acele vremuri cât și pe tinerii curioși să afle ce însemna, în acele vremuri, componenta de „cool“. De-a lungultimpului, Pepsi a avut ambasadori celebri care să vorbească pelimba tinerilor din toată lumea, precum David Beckham, TinaTurner, Shakira, Beyonce, Black Eyed Peas, iar în România a avut-o ca voce pe Inna.

12. Mega Image 12. Mega Image

Domeniu: Comerţ.

Anul înființării: 1995.

Țara: România.

Mega Image, fondată în 1995, se numără printre primele reţele de supermarketuri de pe piața autohtonă care s-au extins rapidatât în Bucureşti cât şi în ţară. Reţeaua Mega Image cuprinde, în prezent, 364 de magazine,concentrate majoritar în partea de sud a ţării. Parte a grupului Mega Image sunt: reţeauade magazine cu acelaşi nume, magazinele Shop&Go, AB Cool Food şi Mega Drive. MegaImage face parte din Delhaize Group, retailer internaţional care a fost înfiinţat în 1867 înBelgia şi operează astăzi pe trei continente.

13. Instagram 13. Instagram

Domeniu: Internet.

Anul înființării: 2010.

Țara: SUA.

Platforma Instagram a fost creată de Kevin Systrom șiMike Krieger și a fost lansată în octombrie 2010. Numele„Instagram“ vine din alăturarea cuvintelor „instantcamera“ şi „telegramă“. Reţeaua socială Instagram sebazează în special pe serviciul de foto şi video sharingprin care utilizatorii încarcă poze și clipuri video, pe carele pot modifica apoi prin aplicarea de filtre digitale şile pot distribui pe alte reţele sociale precum Facebook,Twitter, Tumblr sau Flickr. În aprilie 2012, serviciul a fostachiziționat de Facebook pentru suma de aproximativ 1 miliard de dolari, iar la momentul respectiv Instagram avea deja aproximativ 100 de milioane de utilizatori activi.

14. Samsung 14. Samsung

Domeniu: Electronice.

Anul înființării: 1938.

Țara:Coreea de Sud.

Este cel mai mare conglomerat debusiness sud-coreean, ale cărui diviziuni șisubdiviziuni stau toate sub brandul-umbrelă „Samsung“. Fondat de Lee Byung-Chulîn 1938, Samsung a început ca brand decomerț, a cărui activitate s-a diversificat, în decursul primilor 30 de ani, către procesare de alimente, asigurări, textile și retail. În anii ‘60, Samsung a intrat în domeniul electronicelor și, ulterior, al construcțiilor de nave, două industrii cărora le și datorează creșterea fulminantă. Samsung Electronics este, în prezent, cea mai mare companie de tehnologie a informației,judecând după încasările din 2012, și se situează pe locul al patrulea în domeniu ca valoare de piață.

15. Harley-Davidson 15. Harley-Davidson

Domeniu: Motociclete.

Anul înființării: 1901.

Țara: SUA.

La vârsta de 21 de ani, americanul William S. Harleyface o schiță a unui motor, construit special pentru ase potrivi „unei biciclete“. Doi ani mai târziu, Harleyși Arthur Davidson scot prima lor motocicletă deserie realizată special pentru curse, denumită HarleyDavidson și construită într-o cabană din lemn cu dimensiunile unei debarale. Pe ușă stătea înscris însă „Harley-Davidson Motor Company“. În 1904, primuldealer, C.H Lang din Chicago, vinde una dintre primeletrei motociclete Harley-Davidson, iar trambulina definitivă către succes apare un an mai târziu, când un Harley câștigă cursa de 15 mile din Chicago, făcându-i pe creatorii brandului să angajeze primul muncitor cu normă-ntreagă. Restul… e istorie.

16. I.D. Sarrieri  16. I.D. Sarrieri

Domeniu: Modă.

Anul înființării: 1992.

Țara: România.

Brandul de lenjerie intimă de lux I.D. Sarrieri, creaţia Iuliei Dobrin, a ajuns pe copertele unor reviste renumite şi în multibranduri şi magazine de lux faimoase din întreaga lume. Iulia Dobrin s-a numărat printre primele femei de afaceri care au deschis un multi brand la Bucureşti, iar The Place Concept Store pe Calea Dorobanţi din capitală a devenit un reper printre cunoscători. Ea a adus în România branduri precum Oscar de la Renta, Jil Sander, Marchesa şi Alexander Wang. I.D. Sarrieri a fost inclusă de ediţia americană a Forbes într-un top al celor mai importante mărci de lenjerie de lux.

17. Stefanel  17. Stefanel

Domeniu: Modă.

Anul înființării: 1959.

Țara: Italia.

Brandul italienesc are o istorie de 55 de ani şi este un grup internaţional. Începuturile însă s-au petrecut la Maglificio Piave,fabrica unde Carlo Stefanel începea în 1959 producţia de tricotaje. În 1982 compania era listată la bursa de la Milano, iar la sfârşitul anilor`80 afacerea lua dimensiuni globale şi îşi diversifica producţia, prin articole din jeans, de tip sport şi prêt-à-porter. Stefanel a fost de la început o afacere de familie şi a rămas până în acest moment, Eleonora Stefanel fiind directorul de creaţie al grupului. Primul retailer străin de modă care a venit în România după Revoluţie, în 1991, Stefanel vedeRomânia atât ca piaţă de desfacere (a treia ca importanţă), cât şi ca loc de producţie, o parte din articole fiind produse aici. Marca italiană are în prezent 11 magazine în România.

18. Whatsapp 18. Whatsapp

Domeniu: Internet.

Anul înființării: 2009.

Țara: SUA.

WhatsApp este un serviciu de mesagerie care le permiteutilizatorilor să trimită gratuit mesaje de pe telefonul mobil.Acesta a fost înființat în 2009 de ucraineanul Jan Koum şi americanul Brian Acton. La începutul acestui an Facebook a achiziționat cu 19 miliarde de dolari aplicaţia. La momentul acestei tranzacții WhatsApp avea peste 460 de milioane deutilizatori lunar, dintre care 705 activi zilnic, şi peste un milionde persoane care îşi deschideau un cont în fiecare zi. Deasemenea, după vânzarea companiei, fondatorii WhatsApp au anunțat posibilitatea ca în viitor aceasta să integreze și serviciude apelare gratuit. Serviciul WhatsApp costă 0,99 de dolari pe an, dar primul an de utilizare este gratuit.

19. Musette  19. Musette

Domeniu: Modă.

Anul înființării: 1992.

Țara: România.

Povestea de succes a Musette începe în 1992,cu pasiunea a doi soţipentru artizanat şi modă. Afacerea cu încălţăminte şi marochinărie condusă de Cristina Bâtlan şi familia sa deţine înprezent 28 de magazine,dintre care 19 pe piaţalocală, iar restul înstrăinătate, în ţări precum SUA, Franţa, Ungaria, Luxemburg, Israel, Liban, Mongolia şi Bulgaria. Familia Bâtlan a creat unul dintre puţinele branduri româneşti care se pot lăuda că au ajuns atât în magazine din toată lumea, cât şi pe copertele unor prestigioase reviste demodă. Cristina Bâtlan coordonează o echipăde designeri italieni şi francezi, iniţiază proiectede modă sau artă cu artiştilocali, din Paris sau Viena şi concepe în fiecare sezon noua imagine a brandului.

20. Trek

20. Trek

Domeniu: Sport.

Anul înființării: 1976.

Țara: Statele Unite.

Principiul după care s-au ghidat de la bun început Richard Burke şi BevilHogg, fondatorii Trek a fost să facă cele mai bune biciclete din lume. Din 1976, anul înfiinţării companiei, şi până astăzi, misiunii lor li s-a mai adăugat şi dorinţa de a ajuta lumea să considere bicicleta o soluţie simplă la problemelede mobilitate cu care se confruntă zilnic omenirea. Astăzi, compania americană Trek se numără printre cei mai mari producători de biciclete la nivel mondial.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii