Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Topuri |
|

TOP COOL 100: locurile 25-53

Topul „100 Cool Brands“, ediția 2015 a fost stabilit în urma selecției, exprimării și analizei opiniei a 100 de formatori de opinie/trendsetteri români.  
cool

25. Chio

Domeniu: FMCG

Anul înființării: 1962

Țara: Germania

Prezent pe piață încă din 1962, primul brand de chipsuri din Germania a fost creat de familia von Opel. Numele acestuia provine de la prima literă din prenumele fiecărui membru al familiei: Carlo, Heinz și Irmgard von Opel. În prezent, brandul Chio este deținut de compania germană Intersnack și este disponibil în 30 de țări. A fost lansat pe piața autohtonă în 1994 și a devenit cea mai veche marcă de chipsuri din România. De-a lungul timpului, portofoliul brandului s-a extins, iar la momentul actual cuprinde atât chipsuri, cât și popcorn sau alte snackuri sărate. (CN)

26. Zara

Domeniu: Retail de modă

Anul înființării: 1974

Țara: Spania

Despre brandul Zara se spune că este „probabil cel mai inovator și devastator retailer de modă din lume” și că lansează anual peste 10.000 de creații diferite. Politica de investiții a brandului nu mizează pe publicitate și promovare agresivă, ci pe deschiderea de noi magazine în fiecare an. În România, este prezentă din anul 2004 și deține peste 20 de magazine în 12 orașe. Primul magazin a fost deschis de Amancio Ortega pe o străduță din La Coruna (Spania) și s-a numit inițial „Zorba“, după celebrul film „Zorba Grecul”. În luna octombrie 2015, Amancio Ortega a devenit, timp de câteva ore, cel mai bogat om de pe planetă. (CN)

 

27. Mega Image

Domeniu: Comerț

Anul înființării: 1995

Țara: România

Fondată în 1995, se numără printre primele reţele de supermarketuri de pe piața autohtonă care s-au extins rapid atât în Bucureşti cât şi în ţară. Reţeaua Mega cuprinde, în prezent, peste 440 de magazine, concentrate majoritar în partea de sud a ţării. Parte a grupului Mega Image sunt: reţeaua de supermarketuri cu acelaşi nume, cele de proximitate Shop&Go, AB Cool Food, magazinele Gusturi Românești şi Mega Drive. Mega Image face parte din Delhaize Group, retailer internaţional înfiinţat în 1867, în Belgia, care operează astăzi pe trei continente. (CN)

 

28. Oreo

Domeniu: Dulciuri

Anul înființării: 1912

Țara: SUA

Inițial biscuiții Oreo au fost produși pentru a concura cu biscuiții englezești. Astfel că, în 1912, la fabrica Chelsa din New York, Nabisco (National Biscuit Company) fabrica pentru prima dată biscuiții Oreo. Cu timpul, ei au devenit o marcă americană foarte populară. Aproape 100 de ani mai târziu, „biscuitul favorit al Americii”, după cum este cunoscut Oreo, a intrat și pe piața românească prin intermediul Kraft Foods, mai precis în 2010. Oreo este unul dintre cei mai bine vânduți biscuiți din lume, marca fiind prezentă în peste 100 de țări. (BD)

 

29. Nicecream FM

Domeniu: Media

Anul înființării: 2013

Țara: România

Brandul de radio Nicecream.fm a fost conceput de Mihai Bumbu și de amicii săi pentru o comunitate restrânsă. Funcționează online, iar muzica difuzată alternează între jazz, electronică sau disco. Marca este reprezentată de fotografii sau ilustrații colorate, precum și de un logo ieșit din tipar – o felie de pepene mușcat. În cei doi ani de la înființare, postul online de radio a atras aproximativ 26.000 de fani pe rețeaua de socializare Facebook. (CN)

 

30. Red Bull

Domeniu: Băuturi

Anul înființării: 1987

Țara: Thailanda și Austria

Omul sfințește brandul: o parafrazare a unui celebru dicton, perfect valabilă în cazul lui Dietrich Mateschitz, care a dezvoltat în urmă cu 30 de ani un nou concept de băutură energizantă, inspirat de apetitul asiaticilor pentru acest gen de băutură. Alături de un partener thailandez, Chaleo Yovvidhya, afacerea a debutat spectaculos, numele inițial – Krating Daeng – fiind înlocuit ulterior cu varianta în limba engleză, „Red Bull“. Deși toată lumea i-a spus că brandul său nu are nicio șansă să cucerească lumea, Mateschitz a mers mai departe cu ideea, lansându-și produsul pe piața austriacă și, ulterior, pe piețele din Europa de Est și în Statele Unite. În prezent, sloganul „Red Bull îți dă aripi“ se numără printre cele mai recognoscibile din lume, iar brandul investește masiv în participarea la evenimente sportive și în campanii inedite de promovare în rândul tinerilor. (CN)

 

31. Covalact

Domeniu: Lactate

Anul înființării: 1969

Țara: România

„Întreprinderea de colectare şi industrializare a laptelui Covasna“ – aceasta este denumirea sub care a luat naştere, în 1969, compania care astăzi poartă numele Covalact. Privatizată în 1994, Covalact a rămas mai mult un brand local până când, în iunie 2007, pachetul majoritar de acţiuni a fost preluat de SigmaBleyzer Southeast European Fund IV, compania întrând de atunci într-un nou stadiu de dezvoltare. Portofoliul grupului a evoluat continuu, și în 2012, Covalact a inaugurat la Sfântu Gheorghe noul centru logistic pentru produse lactate, cu o capacitate de 1.400 de paleţi, în urma unei investiţii de 5 milioane de lei. Depozitul deserveşte cele două fabrici ale grupului Covalact, de la Sfântu Gheorghe şi Miercurea Ciuc. În 2014, afacerile Covalact au crescut cu 18 procente. (CN)

 

32. Ivatherm

Domeniu: Cosmetice

Anul înființării: 2005

Țara: România

Istoria brandului de produse dermocosmetice Ivatherm începe în urmă cu 10 ani, pe când doctorul Ruxandra Hurezeanu a crezut în potențialul doctorilor români de a formula produse moderne care să prevină și să trateze problemele dermatologice. Pentru produsele Ivatherm lucrează echipe de alergologi, dermatologi și cercetători chimiști. Sunt fabricate în Franța și conțin, printre altele, apa termală Herculane. (CN)

 

33. Microsoft

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării: 1975

Țara: SUA

Compania fondată de americanii Paul Allen și Bill Gates, în primăvara anului 1975, a ajuns să domine industria de software, fiind unul dintre artizanii (și implicit profitorii de pe urma) dezvoltării accelerate a tehnologiilor. Oferta publică inițială a companiei, din 1986, și creșterea ulterioară a prețului acțiunilor a creat trei miliardari și aproximativ 12.000 de milionari dintre angajații Microsoft. Din anii ’90, compania și-a diverisificat accelerat portofoliul de produse, chiar dacă Windows rămâne în continuare produsul cu cea mai mare pondere în vânzările grupului. (BD)

 

34. M60

Domeniu: Servicii

Anul înființării: 2014

Țara: România

Cafeneaua M60 a fost inaugurată în 2014, la sfârșitul lunii decembrie și este rezultatul colaborării dintre designerul francez David Maguet și antreprenorul Răzvan Crișan, cunoscut pentru proiectul ShortsUP, festivalul de scurtmetraje din București. Interiorul cafenelei este inspirat din cultura scandinavă. Ideea a pornit de la David Maguet, care, după ce a locuit în România timp de patru ani, a lucrat trei ani în Finlanda, unde a fost impresionat de localurile din Helsinki. Revenit în țară, a hotărât să recreeze atmosfera nordică și să pună bazele unei cafenele similare celor din Finlanda, în al căror design lemnul este cel mai folosit material. (CN)

 

35. Frudisiac

Domeniu: Servicii

Anul înființării: 2015

Țara: România

Frudisiac este o cafenea amplasată în București, fiind un proiect dezvoltat de antreprenorii responsabili și pentru patiseria Rue du Pain, o altă marcă apreciată din peisajul bucureștean. Atât designul localului, cât și produsele servite sunt inspirate din regiunea nordică a Europei. Prin urmare, interiorul cafenelei Frudisiac este realizat cu precădere din lemn. Printre obiectele care îmbogățesc tematica scandinavă a Frudisiac sunt mai multe modele de lămpi, scaune cu trei picioare și rafturi cu reviste suedeze și cărți. (CN)

 VEZI ȘI: Cum s-au ales cele mai cool branduri?

36. Etic

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 2001

Țara: România

Pe o piață dominată de retaileri străini, Etic Lady’s Fashion este un brand vestimentar autohton cu afaceri de două milioane de euro, în 2014. Ana Maria Coman este antreprenoarea care a pus bazele brandului în urmă cu aproape 15 ani, din dorința de a porni un business în domeniul vestimentar. Pe atunci, Etic însemna un magazin de zece metri pătrați, situat într-un centru comercial din partea de sud a Capitalei. În prezent, brandul Etic Lady’s Fashion s-a extins în mai multe orașe din țară și numără 11 unități. Magazinul comercializează articole vestimentare destinate femeilor, printre care sacouri, rochii sau jeansi. (CN)

 

37. Napolact

Domeniu: Industrie alimentară

Anul înființării: 1990

Țara: România

Cu o tradiție de peste 105 ani în producerea laptelui, Napolact este una dintre cele mai importante companii producătoare de lactate de pe piața românească. Se spune că denumirea inițială a brandului care a luat ființă în inima Ardealului, la începutul secolului XX, a fost „Atelierul lui Vlad“. Ulterior, din 1948, s-a transformat în Întreprinderea de industrializare Cluj, iar în 1990 a apărut brandul Napolact. Acționarul majoritar al societății Napolact este, începând cu anul 2004, compania olandeză FrieslandCampina, iar produsele variază de la lapte proaspăt și iaurt până la brânză și cașcaval. Napolact este unul dintre cele mai bine vândute branduri de produse lactate de pe piața românească, fiind și unul dintre cele mai inovatoare. (CN)

 

38. Mercedes-Benz

Domeniu: Auto

Anul înființării: 1886

Țara: Germania

În anii 1880, când Gottlieb Daimler şi Karl Benz au inventat, independent unul faţă de celălalt, motorul de viteză mare şi automobilul, aceştia au pus bazele transportului motorizat privat. Cu ajutorul partenerilor, cei doi ingineri şi-au continuat munca de dezvoltare în cadrul propriilor companii. În octombrie 1883, Benz a înfiinţat Benz & Co. în oraşul Mannheim; Daimler-Motoren- Gesellschaft (DMG) a fost înfiinţată în noiembrie 1890 în oraşul Cannstatt. Ambele companii îşi propuseseră să creeze o marcă memorabilă, iar la peste 125 de ani distanță, marca Mercedes-Benz una dintre cele mai importante din domeniul automotive. (CN)

 

39. Veloteca

Domeniu: Sport

Anul înființării: 2008

Țara: România

Povestea magazinelor multibrand de biciclete a început în 2008, când George Culda, Cristi Schneider și Alexandru Delcea și-au transformat pasiunea comună pentru biciclete într-un business. Pe atunci, piața autohtonă de biciclete era încă într-un stadiu incipient de dezvoltare. Timp de un an, afacerea a funcționat doar în mediul online. În același an în care au pus bazele afacerii, pe lângă biciclete, cei trei antreprenori au comercializat și rastele importate din Germania și Italia. Primul magazin fizic a fost inaugurat în 2009, unde clienții aveau la dispoziție o gamă variată de echipamente sportive, precum biciclete de oraș, pliabile, biciclete pentru copii, precum și MTB-uri. În 2010, acesta a devenit cel mai mare magazin de biciclete din România, iar anul trecut, antreprenorii au mai deschis o unitate Veloteca. (CN)

 

40. Angst

Domeniu: FMCG

Anul înființării: 1942

Țara: Elveția

Lansarea brandului Angst a avut loc la începutul secolului XX, pe când soții Fritz și Margarethe Angst au pornit o afacere de familie în domeniul bunurilor de consum, într-o fabrică situată în apropierea Alpilor elvețieni. În 1978, producătorul de preparate din carne Angst și-a extins activitatea în afara granițelor, după ce a deschis prima fabrică în Brazilia. Pe piața românească, Angst a debutat în 1990, în urma parteneriatul dintre Sorin Minea și moștenitorul afacerii, Urs Angst. În România, Angst a deschis 22 de magazine, iar în 2010, Sorin Minea a preluat pachetul majoritar al companiei. Anul trecut, retailerul belgian Mega Image a preluat 20 din magazinele Angst. (CN)

 

41. Perrier

Domeniu: Băuturi

Anul înființării: 1863

Țara: Franța

Denumirea brandului de apă minerală Perrier provine de la numele unui doctor dedicat activității sale, care a descoperit proprietățile benefice ale izvorului Les Bouillens, din sudul Franței. Louis Perrier a cumpărat izvorul în 1898, pentru a transforma locul într-o stațiune balneo-climaterică și pentru a îmbutelia apa de izvor în scopul comercializării. Ulterior, a vândut afacerea unui britanic, care a decis să încheie activitatea stațiunii și să continue să îmbutelieze apa în sticle verzi, devenite mai târziu elemente definitorii pentru brand. În 1992, brandul Perrier a fost achiziționat de competitorul său, Nestlé. (CN)

 

42. LinkedIn

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării: 2002

Țara: SUA

Fondată în 2002 în apartamentul lui Reid Hoffman, cofondator al LinkedIn, rețeaua de socializare are, la ora actuală, peste 350 de milioane de membri din mai mult de 200 de țări. Conform companiei Synergizer Business Solutions, în România există aproximativ 1,5 milioane de utilizatori înregistrați pe LinkedIn. În decursul acestui an, LinkedIn a achiziționat compania de cursuri online lynda.com pentru suma de 1,5 miliarde de dolari, pentru că au o misiune comună, mai precis ambele companii vor să îi ajute pe profesioniști să devină mai buni în domeniul lor. Prețul a fost plătit de către LinkedIn cu bani și acțiuni, într-o proporție de 52%-48%. LinkedIn a fost una dintre rețelele care a înregistrat unul dintre cele mai constante și susținute ritmuri de creștere. (BD)

 

43. H&M

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 1947

Țara: Suedia

Gigantul Hennes&Mauritz (H&M) operează în peste 40 de țări și angajează în total aproape 100.000 de persoane în întreaga lume. Totul a pornit de la un magazin în Vasteras, Suedia, deschis la sfârșitul anilor ’40, ajungându-se, în prezent, la un conglomerat care se laudă nu doar cu o cifră de afaceri impresionantă ci și, din 2004 încoace, cu colecții de mass-market purtând semnătura unor mari designeri. Prima colecție de designer creată special pentru H&M i-a aparținut lui Karl Lagerfeld, urmând Viktor & Rolf, Stella McCartney, Lanvin, Comme des Garcons, Jimmy Choo, Marni, Maison Martin Margiela, dar și recenta „Isabel Marant pour H&M“. H&M activează prin intermediul a peste 3.500 de magazine de pe circa 50 de piețe. În România, H&M a intrat pe piață în anul 2011, iar în prezent sunt deschise 39 de magazine în toată țara. (CN)

 

44. Aperol

Domeniu: Băuturi alcoolice

Anul înființării: 1919

Țara: Italia

Aperitivul Aperol Spritz este produs de Campari. Iniţial, producătorul băuturii promovate ca „tonic pentru bărbaţi” (cu o concentraţie slabă de alcool) era Barbieri, o firmă din Padova. „Născută” în 1919, băutura a trebuit să aştepte sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial pentru a cunoaşte succesul. Printre ingredientele sale se numără rubarba şi portocala amară. Începând cu 2014, Aperol este partner al echipei de fotbal britanice Manchester United. Chiar dacă seamănă destul de mult din punctul de vedere al aspectului și al gustului cu Campari, Aperol are un conținut de alcool de doar 11%, la mai puțin de jumătate față de Campari. Cocteilul aperitiv Spritz este, în general, făcut folosind Aperol, de unde și popularitatea denumirii Aperol Spritz. (CN)

 

45. Cărturești

Domeniu: Comerț

Anul înființării: 2000

Țara: România

Cărturești numără 16 spații în Capitală și în țară. Cu timpul, a devenit mai mult decât un lanț de librării de tip concept store, fiind și organizator de evenimente culturale și de urbanism. În 2003, se deschidea librăria de pe Magheru într-o casă de secol XIX, iar anul acesta a fost deschisă o nouă librărie într-o clădire – monument din centrul istoric al Bucureștiului, de pe strada Lipscani, în urma unei investiții de peste 800.000 de euro. Satul cu cărţi (aşa cum sugerează numele de Cărtureşti) sau „librăria cu dichis”, cum i se mai spune, este cunoscut pe lângă selecția de cărți, muzică și filme de artă, și pentru selecţia de ceaiuri, muzică sau expoziţiile de artă. (BD)

 

46. Pepsi

Domeniul: Alimentar

Anul înființării: 1898

Țara: SUA

Pepsi a fost „frate cu românul” din anul 1968, când băutura răcoritoare a început să fie îmbuteliată la fabrica Munca din Constanța. A fost unul dintre puținele branduri internaționale tolerate de regimul comunist. Astfel, generații întregi de români s-au atașat de brandul Pepsi. În zilele noastre, campania de publicitate „Pepsi Cola. Și ieri, și azi“ a câștigat Marele Premiu la festivalul de eficiență a publicității Effie 2012. Băutura a fost produsă pentru prima dată în anul 1890 de către farmacistul Caleb Bradham în New Bern, Carolina de Nord. În 1903, Pepsi Cola a fost înregistrată ca brand comercial. (PB)

 

47. Eugenia

Domeniu: Industrie alimentară

Anul înființării: 1961

Țara: România

Biscuiții vanilați cu cremă de cacao sunt produși de Dobrogea Group, care a înregistrat marca în anul 1997. În urmă cu mai bine de 50 de ani, pe piață se lansau biscuiții sandwich cu cremă sub aceeași marcă, care s-au dovedit un succes nu doar pe piața românească, ci și la export. Cu timpul, Eugenia a devenit una dintre cele mai longevive mărci autohtone. Acești biscuiți au cunoscut o așa mare popularitate încât numele lor a devenit simbolic pentru o întreagă categorie de produs. În ultima perioadă, producătorul a lansat pe piață diverse extensii ale brandului, de pildă Eugenia Dark sau Eugenia Junior. (BD)

 

48. Skype

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării: 2003

Țara: Luxemburg

Niklas Zennström și Janus Friis au pus bazele grupului Skype, cu sediul în Luxemburg, în 2003, iar serviciul a fost dezvoltat de estonienii Ahti Heinla, Priit Kasesalu și Jaan Tallinn. Doi ani mai târziu, eBay a cumpărat grupul Skype pentru 2,6 miliarde de dolari, iar în mai 2011 Microsoft Corporation a achiziționat Skype Communications, cu 8,5 miliarde de dolari, aceasta fiind compania care avea în portofoliu și aplicația Skype. În acest an, serviciul de mesagerie prin Skype va fi disponibil și celor care nu sunt înregistrați dacă vor obține o invitație de la un utilizator înregistrat. (BD)

 

49. Vine

Domeniu: Internet

Anul înființării: 2012

Țara: SUA

Caracteristica principală a platformei Vine este durata de șase secunde a clipurilor încărcate de utilizatorii săi. Aplicația mobilă Vine a fost concepută în 2012 de către Dom Hofmann, Rus Yusupov și Colin Kroll și preluată de Twitter pentru 30 de milioane de dolari. A fost lansată oficial un an mai târziu, fiind disponibilă doar pentru utilizatorii smartphone-urilor cu sistem de operare iOS. După câteva luni, Vine putea fi descărcată și de utilizatorii telefoanelor mobile prevăzute cu Android și Windows Phone, și nu a durat mult timp până când a devenit cea mai descărcată de pe piața aplicațiilor de video sharing. Anul trecut, Vine a devenit disponibilă și pentru web, iar la începutul acestui an, a fost lansată Vine Kids, destinată exclusiv copiilor. În prezent, doar utilizatorii iOS pot descărca noua aplicație. (CN)

VEZI ȘI: Cine sunt trendsetterii care au ales brandurile cool ?

50. Audi

Domeniu: Auto

Anul înființării: 1909

Țara: Germania

Numele companiei are la bază numele fondatorului său, August Horch. În limba germană, „hark“ înseamnă „ascultă“, din care, în urma traducerii sale în limba latină, rezultă „Audi“. Cele patru cercuri ale logo-ului Audi reprezintă fiecare câte una dintre cele patru companii care au fuzionat pentru a crea grupul predecesor lui Audi, Auto Union. Alături de BMW și Mercedes-Benz, Audi face parte din liga superioară a industriei auto germane de lux, fiind și un sponsor cu tradiție al competițiilor sportive și al unor celebre echipe de fotbal, navigație, schi alpin sau polo. (CN)

 

51. Snapchat

Domeniu: Internet

Anul înființării: 2011

Țara: SUA

Aplicația pentru telefoane mobile Snapchat a fost dezvoltată de Bobby Murphy și Evan Spiegel în 2011. Ideea de a lansa o aplicație prin care utilizatorii să poată trimite prietenilor texte, desene sau fotografii și video ce pot fi vizualitate pentru maximum zece secunde a pornit de la Spiegel, care a prezentat ideea în timp ce își susținea un proiect la universitatea Stanford, pe care o frecventa la acea vreme. Colegii săi au fost încântați de idee, iar aplicația a luat naștere în 2011, sub numele de Picaboo, pentru ca ulterior să devină Snapchat. Aplicația este valabilă pe sistemele de operare iOS și Android și, potrivit celor mai recente informații, în noiembrie 2015, șase miliarde de clipuri sunt distribuite zilnic prin intermediul Snapchat. (CN)

 

52. Burn

Domeniu: FMCG

Anul înființării: 2001

Țara: SUA

Băutura energizantă este parte a grupului Coca-Cola, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare din lume și este distribuită în peste 80 de țări din Europa, Africa și America Latină. Marca este foarte implicată în sponsorizarea unor competiții importante din categoria sporturilor extreme, precum snowboarding, skateboarding, surfing sau Formula 1. Nu în ultimul rând, Burn are colaborări strânse cu unii dintre cei mai importanți DJ din lume, așa cum este cazul francezului David Guetta. Băutura conține ingrediente cunoscute pentru proprietățile lor privind stimularea nivelului de energie: guarana și ginseng, dar și taurină și cofeină, având proprietăți împotriva oboselii. (BD)

 

53. Raiffeisen Bank

Domeniul: Financiar

Anul înființării: 1862

Țara: Austria

Ideea care stă la baza Raiffeisen Bank aparține unui primar prusac, F.W. Raiffeisen, la mijlocul secolului al XIX-lea. El i-a învățat pe țăranii puternic afectați de secetă să se asocieze în cooperative de credite, pentru a se susține financiar. Astfel, s-a născut în 1862 prima cooperativă de credit Raiffeisen. Grupul austriac a intrat pe piaţa românească în 1994, când a deschis o reprezentanţă în Bucureşti. În 1998, reprezentanţa s-a transformat în subsidiară a grupului. Peste patru ani, Raiffeisen Zentralbank Oesterreich a cumpărat Banca Agricolă și astfel a luat naștere Raiffeisen Bank România. În prezent, este a patra cea mai puternică bancă de pe piața românească. (PB)

VEZI AICI:

TOP COOL 100: locurile 1-24

TOP COOL 100: locurile 54-81

TOP COOL 100: locurile 82-100

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii