Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Topuri |
|

TOP COOL 100: locurile 1-24

Topul „100 Cool Brands“, ediția 2015 a fost stabilit în urma selecției, exprimării și analizei opiniei a 100 de formatori de opinie/trendsetteri români.      
cool

 

1. apple_DSF51241. Apple

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării: 1976

Țara: SUA

Cu vânzări anuale la finele lunii septembrie de 233 de miliarde de dolari, compania care deține cel mai valoros brand din lume se numea inițial „Apple Computer”. Odată cu lansarea iPhone-ului, începând cu 2007, compania fondată de Steve Jobs în 1976 și-a schimbat denumirea în „Apple”. La începutul lunii septembrie a anului curent, Apple a lansat iPhone 6S și iPhone 6S Plus, în San Francisco. În primul weekend de la lansare s-au vândut peste 13 milioane de exemplare, fiind un nivel record pentru companie. În prezent, Apple își vinde produsele pe întreg mapamondul, iar compania se bazează în special pe vânzarea iPhone-urilor, în contextul în care acestea au adus aproape două treimi din veniturile totale ale Apple în al doilea trimestru din 2015. În urmă cu un an, Apple devenea compania cu cea mai mare capitalizare de piață din lume, dar și prima companie americană a cărei valoare de piață depășea 700 de miliarde de dolari. (BD)

2. Whatsapp

Domeniu: Tehnologie  shutterstock_177166826.jpg

Anul înființării: 2009

Țara: SUA

Înființată în 2009 de doi programatori, foști angajați ai Yahoo!, ucraineanul Jan Koum și americanul Brian Acton, aplicația de mesagerie instant pentru smarthphone-uri a fost vândută către Facebook, în data de 19 februarie 2014, pentru suma de 19 miliarde de dolari. Aplicația este disponibilă pentru sistemele de operare iOS, Android, Blackberry OS, Windows Phone și Nokia Symbian. Practic, utilizatorii aplicației pot trimite, pe lângă mesaje și imagini, videoclipuri, fișiere audio și informații cu privire la locația curentă oricărui utilizator care este conectat la internet și are instalată această aplicație. Whatsapp este unul dintre cele mai bune exemple de abordare inovativă, care schimbă paradigma modului tradițional de a comunica. (BD)

3. Instagram

Domeniu: Tehnologie              3. instagram

Anul înființării: 2010

Țara: SUA

Aplicația Instagram, fondată în luna octombrie 2010 de antreprenorii Kevin Systrom și Mike Krieger și cumpărată ulterior de Facebook, permite utilizatorilor să aplice diverse efecte fotografiilor pe care le fac cu smartphone-ul și să le posteze online, unde sunt vizualizate și, după caz, votate de către alți utilizatori. Potrivit celor mai recente date disponibile de la Facebook, sunt peste 300 de milioane de utilizatori înregistrați pe Instagram și au fost încărcate peste 30 de miliarde de fotografii. Aplicația este disponibilă atât pentru Android cât și pentru iPhone, iar fotografiile pot fi postate simultan și pe Twitter, Facebook, Foursquare, Tumblr și Flickr. Instagram a fost rețeaua socială cu cea mai accelerată creștere din ultima perioadă, devenind un reper atât pentru utilizatorii obișnuiți, cât și pentru brandurile din toată lumea, care au sesizat oportunitatea de a interacționa cu consumatorii lor într-un mod diferit de ceea ce se întâmpla în trecut. (BD)

4. intel

4. INTEL

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării:1968

Țara: SUA

Compania americană Intel, fondată în 1968, a fost primul producător al memoriilor de tip SRAM și a devenit populară odată cu lansarea procesoarelor Pentium, care au deschis calea creșterii accelerate a performanțelor computerelor personale. În 2004, producătorul de semiconductoare american a deschis o subsidiară pe piața românească, odată cu apariția biroului de vânzări și marketing. În urmă cu trei ani, Intel a pus bazele unui centru de cercetare și dezvoltare în Capitală, Intel Romania Software Development Center. La nivel de grup, Intel a înregistrat încasări totale de 14,5 miliarde dolari în cel de-al treilea trimestru al lui 2015, în scădere cu 0,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania a raportat un profit de 3,1 miliarde de dolari, cu 6% mai mic față de cel din perioada similară din 2014. (BD)

 

5. Twitter

Domeniu: Tehnologie  5

Anul înființării: 2006

Țara: SUA

Dacă în urmă cu nouă ani era postat primul mesaj pe Twitter, în prezent rețeaua de microblogging are peste 500 de milioane de utilizatori înregistrați în toată lumea. Jack Dorsey, Evan Williams, Biz Stone și Noah Glass puneau bazele Twitter în martie 2006, iar în iulie avea loc lansarea rețelei de socializare. În 2013, Twitter s-a bucurat de un real succes, fiind supranumit serviciul SMS al internetului datorită faptului că a fost unul dintre cele mai vizitate site-uri din lume. Una dintre problemele companiei este, potrivit analiștilor, lipsa unei modalități eficiente de monetizare a numărului uriaș de utilizatori. (BD)

6. Facebook

Domeniu: Tehnologie    6. facebook

Anul înființării: 2004

Țara: SUA

Facebook a avut un miliard de utilizatori într-o singură zi, pentru prima oară, în luna august a acestui an. La un an după ce a cumpărat startup-ul producător de căști pentru realitate virtuală Oculus, Facebook a anunțat că Rft VR va putea fi livrată clienților la începutul anului 2016. Toate acestea au crescut averea lui Mark Zuckerberg cu 6,3 miliarde de dolari în ultimul an și l-au urcat în top 10 în Forbes 400 pentru prima dată. Zuckerberg a fondat rețeaua socială în 2004 și a renunțat la Harvard. De la lansarea inițiativei sale Internet.org în iulie 2014, Facebook a oferit internet gratuit unui număr de peste un miliard de oameni din 17 de țări din Asia, Africa și America Latină. (BD)

7. Nikon

Domeniu: Tehnologie 7. Nikon

Anul înființării: 1917

Țara: Japonia

Compania japoneză Nikon, producătoare de aparate foto și produse conexe industriei optice precum obiective foto, binocluri sau microscoape, a fost înființată în anul 1917 prin fuzionarea a trei producători japonezi de soluții optice. Compania formată în urma fuziunii a fost numită Nippon Kogaku K.K. care în traducere înseamnă industria optică japoneză. Numele Nikon Corporation a fost adoptat de companie abia în 1988. În anul 1959, compania a lansat prima cameră SLR Nikon, denumită Nikon F, iar în 1999 produce primul SLR digital (D-SLR), D1. După anul 2000, Nikon a continuat să se axeze pe dezvoltarea aparatelor de tip D-SLR, însă pe două linii distincte, cea pentru amatori și cea pentru profesioniști. (CN)

8. Shazam

Domeniu:Tehnologie

Anul înființării: 2002 8. shazam

Țara: Marea Britanie

Shazam a fost lansat în Marea Britanie, în 2002, de către Chris Barton, Philip Inghelbrecht, Avery Wang și Dhiraj Mukherjee. Serviciul putea fi folosit pentru a identifica o melodie sau o arie muzicală. Folosea microfonul încorporat al smartphone-ului utilizatorului pentru a procesa o parte din piesa muzicală și furniza date despre piesa respectivă, precum numele și interpretul. În prezen,t există două variante ale serviciului – gratuit și contra-cost. Aplicația rulează pe dispozitivele cu sisteme de operare iOS, Android și Windows Phone. La finalul anului 2013, Shazam devenea una dintre cele mai descărcate zece aplicații din lume, potrivit oficialilor companiei. Tot aceștia afirmau, în toamna anului trecut, că prin intermediul Shazam fuseseră identificate peste 15 miliarde de melodii. (CN)

9. Belvita

Domeniu: Dulciuri 9. belvita

Anul înființării: 1903

Țara: SUA

Belvita este o gamă de biscuiţi creaţi special pentru micul dejun de gigantul din domeniul bunurilor de larg consum Kraft, devenit între timp Mondelez International, în urma unei divizări a activităților sale. Marca Belvita a fost inițial introdusă în Europa în anul 2010 pentru ca doi ani mai târziu să fie lansată și în Statele Unite. Pe lângă Belvita, portofoliul gigantului, care este prezent în aproape toate țările lumii, include și mărcile de biscuiți Oreo, TUC, Triscuit, Barni, precum și mărcile de ciocolată Milka, Côte d’Or, Toblerone sau Cadbury, Pavlides Lacta și marca de gumă de mestecat Trident sau bomboanele Halls. (CN)

10. Google

Domeniu: Tehnologie 10. google

Anul înființării: 1998

Țara: SUA

Este una dintre cele mai valoroase afaceri din domeniul tehnologic gestionează peste un milion de servere în întreaga lume și procesează peste un miliard de solicitări în fiecare zi. Cel puțin acestea sunt estimările pentru gigantul Google, a cărui creștere rapidă din ultimii ani a dus brandul mult dincolo de statutul inițial de motor de căutare, înspre servicii de email, un office suite (Google Drive) și proiectul de social networking Google+, dar și înspre dezvoltarea și optimizarea sistemului Android și a browserului Chrome OS. În momentul lansării, misiunea companiei era „să organizeze informațiile lumii întregi și să le facă universal accesibile și folositoare“, în timp ce sloganul neoficial era „Don’t be evil“ („Nu fi malefic!“). În toamna acestui an, fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, au pus bazele Alphabet Inc., un conglomerat care include Google, împreună cu principalele servicii furnizate de acesta, cum ar fi Maps, Youtube, Google Ventures sau Google Capital. (CN)

VEZI AICI: Cum s-au ales cele mai cool branduri?

11. Musette

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 1992 11. musette

Țara: România

Povestea Musette începe în 1992, cu pasiunea a doi soţi pentru artizanat şi modă. Compania de încălţăminte şi marochinărie deținută de Cristina Bâtlan şi familia sa are în prezent 28 de magazine, dintre care 19 pe piaţa locală, iar restul în străinătate, în ţări precum SUA, Franţa, Ungaria, Luxemburg, Israel, Liban, Mongolia şi Bulgaria. Familia Bâtlan a creat unul dintre puţinele branduri care se pot lăuda că au ajuns atât în magazine din toată lumea, cât şi în cadrul unor prestigioase reviste de modă. Cristina Bâtlan coordonează o echipă de designeri italieni şi francezi, iniţiază proiecte de modă sau artă cu artişti locali, din Paris sau Viena şi concepe în fiecare sezon noua imagine a brandului. În viitorul apropiat, familia Bâtlan va mai deschide câteva magazine. (CN)

12. Youtube

Domeniu: Tehnologie 2. Youtube

Anul înființării: 2005

Țara: SUA

Site-ul de video sharing a fost lansat la începutul anului 2005 de PayPal, Chad Hurley, Steve Chen şi Jawed Karim. Platforma, care foloseşte tehnologiile Adobe Flash Player şi HTML5, le permite utilizatorilor să vizualizeze, dar şi să încarce diferite tipuri de videoclipuri. În 2006, Google a cumpărat compania pentru 1,65 miliarde de dolari. YouTube este accesat în fiecare lună de peste un miliard de utilizatori unici, potrivit datelor companiei, iar în fiecare minut, pe YouTube sunt încărcate 100 de ore de conținut video. (CN)

13. ING

Domeniu: Financiar

Anul înființării: 1991 13. ing

Țara: Olanda

Cu sediul în Amsterdam, ING este unul dintre cei mai importanți jucători din domeniul financiar european. Numele reprezintă o abreviere pentru „Internationale Nederlanden Groep“, iar leul din logo reprezintă o trimitere la originile olandeze ale băncii. A fost prima instituție financiară internațională care a deschis o sucursală în România după Revoluție. S-a lansat în 1994, ca bancă de nișă, specializată în segmentele Corporate și Investment Banking, dar s-a dezvoltat, iar astăzi este o bancă universală, cu o poziție solidă pe piața bancară locală. A fost una dintre cele mai inovatoare bănci de pe piață și avea unul dintre cele mai reduse niveluri ale creditelor neperformante. (CN)

14. Adobe

Domeniu: Tehnologie  54. Adobe

Anul înființării: 1982

Țara: SUA

Producătorul de software Adobe a fost fondat în 1982 de John Warnock și Charles Geschke, doi foști angajați ai Xerox PARC. De-a lungul timpului, compania s-a axat în special pe realizarea de produse soft multimedia. Printre cele mai cunoscute se numără Portable Document Format (PDF), Adobe Creative Suite sau Adobe Creative Cloud. În 1990, compania lansează cunoscutul program de editare foto Adobe Photoshop, devenit un reper în domeniu. Adobe este prezentă în România prin intermediul unei achiziții directe din anul 2006, când a cumpărat compania Interakt Online, fondată de doi tineri români, Bogdan Ripa și Alexandru Costin. (CN)

15. Adidas

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 1949 15. adidas

Țara: Germania

Povestea Adidas se leagă de cea a unui alt brand sportiv, și anume Puma, ambele având sediul în același oraș, Herzogenaurach din Germania. Bazele Adidas au fost puse în 1949 de către Adolf Dassler, după dizolvarea companiei pe care o deținea alături de fratele său, Rudolph, numită Gebrüder Dassler Schuhfabrik. Acesta din urmă a pus ulterior bazele actualei Puma, în 1947, compania primind denumirea oficială de „Puma“ abia în 1980. Competiția dintre cele două branduri a fost atât de feroce după momentul despărțirii celor doi frați încât Herzogenaurach a fost de-a dreptul divizat, căpătând denumirea de „orașul gâturilor îndoite“, aluzie la faptul că oamenii se uitau invariabil în jos, pentru a analiza ce pantofi aveau în picioare ceilalți trecători. (CN)

 

16. Playstation

Domeniu: Tehnologie 95. Playstation

Anul înființării: 1994

Țara: Japonia

Dezvoltate sub umbrela Sony Computer Entertainment, consolele de jocuri video Playstation au fost lansate pe piața niponă în 1994 și s-au extins cu repeziciune la nivel global. Pe o piață dominată de console precum Sega sau Nintendo, brandul Playstation a reprezentat, în cei 20 de ani de activitate, o evoluție pozitivă a pieței. Un important serviciu oferit de companie este PlayStation Network, alcătuit din PlayStation Store (pentru achiziția și descărcarea jocurilor), PlayStation Plus (noutăți despre activitatea brandului) și PlayStation Home (platformă de jocuri interactive). Anul trecut, magazinul virtual PlayStation Store a devenit disponibil și în România. (CN)

17. Mobexpert

Domeniu: Retail

Anul înființării: 1993

Țara: România

În 1993, după mai multe încercări de a lucra în parteneriat, Dan Şucu a decis să pună singur pe picioare un mic business. A deschis un magazin de mobilă într-un spațiu închiriat din magazinul Unirea, iar apoi a urmat extinderea. În prezent, grupul este unul dintre cei mai mari producători și retaileri de pe piața de mobilă din România și operează o reţea de 32 de magazine şi hipermagazine și deține nouă fabrici. În România, cuprinde 10 hipermagazine, iar în afara țării prima unitate Mobexpert a fost inaugurată la Sofia, în septembrie 2007. De asemenea, compania mai deține un magazin și în Belgrad (Serbia). Mobexpert a anunțat în ultima perioadă o ofensivă și în ceea ce privește magazinele de tip outlet, un segment care câștigă cotă de piață în comerțul românesc mai ales în ultimii cinci ani. (CN)

18. Vodafone

Domeniu: Telecom

Anul înființării: 1991 18. vodafone

Țara: Marea Britanie

Etimologia Vodafone provine de la „voice data fone”, cu scopul de a sugera publicului serviciile pe care le furnizează. Povestea brandului începe încă din 1982, când a fost înființată „Racal Strategic Radio Ltd”, subsidiară a companiei Racal Electronics, cel mai mare producător de tehnologie radio pentru armată. Ulterior, compania a format „Racal” împreună cu Millicom, un jucător internațional în industria telecomunicațiilor, care a devenit, în 1991, cunoscută drept Vodafone. În prezent, Vodafone are subsidiare în 23 de țări din întreaga lume. În România, Vodafone avea, în luna martie a anului trecut, peste 8,1 milioane de clienți în țară, fiind al doilea operator de telefonie mobilă de pe piața locală. Vodafone a fost una dintre multinaționalele care a mizat în mod deosebit pe vedete din România în cadrul campaniilor sale de promovare. (CN)

19. Zuzu

Domeniu: Industrie alimentară

Anul înființării: 2006 19. zuzu

Țara: România

Zuzu este cel mai important brand al companiei Albalact, cu o lungă tradiție pe piața locală a lactatelor. Înființat în 2006, brandul de lapte și iaurturi Zuzu a fost primul care a lansat în România cel mai folosit ambalaj modern pentru lapte – cutia de carton Tetra Top. Inovația a condus către o creștere a consumului de lapte, iar Zuzu a devenit cel mai consumat brand. Anul trecut, Albalact a lansat bidonul de plastic cu mâner sub brandul Zuzu, inovație care a adus companiei o creștere cu 20% a cotei de piață în categoria lapte. Albalact este o companie controlată de familia Ciurtin, fiind unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața produselor lactate din România. (CN)

20. Digi 24

Domeniu: Media

Anul înființării: 2012 20. digi 24

Țara:România

Digi 24 este un post de televiziune de știri relativ nou, care a început să emită din primăvara anului 2012. Înființat de către RCS&RDS, companie deținută de Zoltan Teszari, Digi 24 are în portofoliu și opt posturi locale, în Timișoara, Iași, Oradea, Galați, Craiova, Brașov, Constanța și Cluj-Napoca. Până anul trecut, s-a putut recepționa doar în rețeaua de cablu și satelit RCS&RDS, pentru ca ulterior să fie declarat liber la retransmisie, intrând atât în lista must-carry, cât și în grilele companiilor concurente. Postul de televiziune poate fi recepționat atât în format HD, cât și în format Standard Definition. (CN)

VEZI ȘI: Cine sunt trendsetterii care au ales brandurile cool ?

21. Samsung

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării: 1938 21. samsung

Țara: Coreea de Sud

 Cel mai mare holding de business din Coreea de Sud, a fost fondat de Lee Byung-Chul, în 1938. La începuturi, Samsung a fost un brand de retail. Activitatea companiei s-a diversificat în primii 30 de ani către procesarea de alimente, asigurări și textile. La mijlocul anilor ’60, Samsung a intrat puternic în sectorul electronicelor și al construcțiilor navale. Aceste domenii i-au asigurat brandului Samsung o creștere substanțială. În 1984, primele videocasetofoane marca Samsung au fost exportate pe piața americană. Este, în prezent, una dintre cele mai mari companii de tehnologie a informației, situându-se pe locul patru în domeniu ca valoare de piață. În România, compania este lider de piață în mai multe segmente din domeniul electronicelor și electroasnicelor. (PB)

22. Gusturi Românești

Domeniu: FMCG  22. gusturi romanesti

Anul înființării: 2009

Țara:România

Gusturi Românești este o marcă proprie a retailerului belgian Mega Image. Primele produse au fost lansate la începutul anului 2010, în categoriile lactate, carne, paste, făinoase și dulciuri. Brandul mizează pe produse cu specific românesc fabricate în colaborare cu producătorii locali, vândute prin intermediul unităților Mega Image. La șase ani de la apariția pe piață a brandului, primul magazin Gusturi Românești a fost deschis în primăvara acestui an în București, pe o suprafață de vânzare de 134 de metri pătrați și include o selecție de 380 de produse din peste 10 categorii diverse, de la fructe și legume până la produse pentru mic dejun, băuturi și artizanat. În luna septembrie, al doilea magazin Gusturi Românești a fost inaugurat în București. (CN)

23. Land Rover

Domeniu: Auto

Anul înființării: 1948 23. land rover

Țara: Marea Britanie

Land Rover este al doilea constructor de mașini cu tracțiune integrală din lume, ca vechime. A fost lansat pe piață de compania Rover în anul 1948 sub forma unui singur vehicul specific, cunoscut sub același nume pe care îl poartă și astăzi. Ulterior, Land Rover a devenit un brand umbrelă care cuprinde modele cu abilități mai mari sau mai mici în teren accidentat, precum Defender, Freelander sau Range Rover (dezvoltat la rândul său ca un brand umbrelă pentru mai multe modele). De-a lungul timpului, brandul a avut mai mulți proprietari, printre care BMW și Ford Motor Company, iar în prezent este deținut de compania indiană Tata Motors, alături de Jaguar. (CN)

24. Xbox

Domeniu: Tehnologie 24. xbox

Anul înființării: 2001

Țara: SUA

Microsoft a lansat în urmă cu aproape 15 ani consola de jocuri Xbox. La momentul actual, pe piață sunt disponibile trei modele, și anume Xbox, Xbox 360 și Xbox One, cea din urmă fiind lansată în urmă cu doi ani pe 21 de piețe din întreaga lume. Prima consolă a seriei a fost și prima oferită de o companie americană, după ce Atari încetase vânzările cu cinci ani mai devreme. În 2006, la doar cinci ani de la lansare, Xbox vânduse deja peste 24 de milioane de unități. (CN)

VEZI AICI

TOP COOL 100 : locurile 25 -53

TOP COOL 100: locurile 54-81

TOP COOL 100: locurile 82-100

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii