Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

|
|

TOP COOL 100: 82-100

Topul „100 Cool Brands“, ediția 2016, a fost stabilit în urma selecției, exprimării și analizei opiniilor a 66 de formatori de opinie/trendsetteri români.
cool

83. Banca Transilvania

Domeniu:Financiar-bancar

Anul înființării: 1993

Țara:România

 Banca Transilvania a fost înființată în 1994, la inițiativa unor oameni de afaceri din Cluj-Napoca. La finalul primului trimestru din acest an, banca se afla pe a treia poziție în topul băncilor din România, în funcție de active. Campaniile de comunicare derulate în ultimii ani au consolidat brandul, banca poziționându-se drept instituția bancară a oamenilor întreprinzători, având ca target întreprinderile mici și mijlocii. Pornind de la această poziționare, a fost inventat în campaniile de comunicare un personaj insolit: „Zânul“, cu o „baghetă fermecată“, care îndeplinește dorințele. Este o prezență inconfundabilă în peisajul publicității bancare, memorabilă, prietenoasă, care diferențiază clar mesajele Băncii Transilvania de restul competitorilor.

Banca Transilvania, înființată la începutul anilor ’90, la inițiativa unor oameni de afaceri din Cluj-Napoca, se numără printre jucătorii importanți de pe piața financiar-bancară din România. În prima parte a acestui an, Banca Transilvania a achiziționat, prin intermediul companiei sale de brokeraj pe bursă BT Securities, Casa de Investiții Capital Parteners, cea mai mare firmă independentă de fuziuni şi achiziţii şi de finanţări corporative din România. Tranzacţia a însemnat, printre altele, preluarea echipei şi brandului Capital Partners, astfel încât BT Securities a devenit BT Capital Parteners. În septembrie a.c., Banca Transilvania și-a lansat noua identitate de brand, care exprimă ideea de România, modernitate, respect şi energie, valori cu care BT se identifică. Este cel de-al doilea rebranding din istoria băncii, după cel din 2003. Ca poziționare, Banca Transilvania rămâne Banca Oamenilor Întreprinzători, astfel încât unul din trei antreprenori care încep o afacere aleg BT. (Petre Barbu)

 

84. FIAT

Domeniul: Automobile

Anul înființării: 1899

Țara: Italia

84. FIAT

În august 2014, Fiat a spus (metaforic): „Ciao, Italia!“ Cel mai mare grup industrial din Italia, Fabbrica Italiana di Automobili Torino (FIAT), fondat în urmă cu 115 ani și aparținând familiei Agnelli, a fuzionat cu producătorul auto american Chrysler. Tranzacția a condus la înființarea unei noi companii, Fiat Chrysler Automobiles, înregistrată în Olanda, cu sediul central la Londra și listată la bursele din New York și Milano. În 2015, Fiat Chrysler Automobiles a avut venituri de 113,1 miliarde de euro și a raportat un profit de 377 milioane de euro. Printre brandurile de automobile din portofoliul companiei Fiat Chrysler Automobiles se numără: Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep și Lancia. În România, dealerul Auto Italia Impex, care comercializează, printre altele, brandurile Fiat, Alfa Romeo, Maserati, SsangYong și Sparco, a avut în 2015 o cifră de afaceri de 75,4 milioane de euro și a raportat un profit net de 163.000 euro. (Petre Barbu)

 

85. 5 TO GO

Domeniul: Servicii

Anul înființării: 2015

Țara: România

85. 5 to go

Radu Savopol, designer de interior şi arhitect, este fondatorul rețelei de cafenele „5 to go”. Prima cafenea a fost lansată în ianuarie 2015, în Piața Lahovari din București. Elementul diferențiator al acestor cafenele este că orice produs costă 5 lei. La jumătatea acestui an, rețeaua „5 to go” a ajuns la 20 de unități, dintre care patru sunt concept store – spații ce depășesc 35 metri pătrați și au o zonă în care clienții își pot bea cafelele. Până în 2017, Radu Savopol urmărește să deschidă 100 de cafenele „5 to go” la nivelul țării și să-și extindă afacerea în afara granițelor. În prima cafenea, antreprenorul a investit 10.000 de euro. Investiția medie pentru următoarele cafenele a variat între 12.000 și 15.000 de euro. În 2015, când existau doar opt cafenele „5 to go”, vânzările s-au ridicat la 250.000 de euro. În acest an, Radu Savopol estimează o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro pentru compania „5 TO GO CONCEPT SRL”. (Petre Barbu)

 

86. MUSETTE

Domeniul: Fashion

Anul înființării: 1992

Țara: România

musette

Musette a început în 1992 ca o companie de trading și a devenit în prezent unul dintre cele mai prestigioase branduri de fashion din lume. Compania de încălţăminte şi marochinărie este deținută de Cristina Bâtlan şi familia sa și are în prezent 28 de magazine, dintre care 19 pe piaţa locală, iar restul în străinătate. În 2015, Musette Exim a înregistrat o cifră de afaceri de 60,58 de milioane de lei și a raportat un profit net de 4,2 milioane de lei. Cifra de afaceri a crescut cu 10,6% față de anul precedent. În viziunea Cristinei Bâtlan, creatoarea brandului Musette, conceptul Musette este: „Un produs foarte bun la un preţ pe care să ţi-l poţi permite“. Musette are două fabrici, una la București (genţi şi accesorii) și cealaltă la Huși (pantofi). În 2015, capacitatea de producţie a crescut cu 25%, în urma unei investiţii de circa 400.000 euro. (Petre Barbu)

 

87. CAMPARI

Domeniul: Băuturi

Anul înființării: 1860

Țara: Italia

Portofoliul_Campari.jpg

Campari este un brand de lichior, consumat de obicei ca aperitiv, obținut din infuzie de ierburi și fructe (chinotto și cascarilla) în alcool și apă. A fost preparat pentru prima dată de Gaspare Campari (Italia) în 1860. Producătorul italian Gruppo Campari mai deține în portofoliul său brandurile de băuturi alcoolice Appleton, Dreher, Cinzano, SKYY Vodka și Wild Turkey. În total are în portofoliu circa 50 de branduri preimum și super-premium de băuturi alcoolice cu o distrbuție în 190 de țări. Grupul are 4.000 de angajați, este cotat la Bursa din Milano, având sediul central în același oraș. În primele 9 luni ale acestui an, Gruppo Campari a avut vânzări de 1,18 miliarde de euro și un profit de 131,5 milioane de euro. (Petre Barbu) 

 

88. Samsung

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării: 1938

Țara: Coreea de Sud

samsung.jpg

Sud-coreeanul Lee Byung-Chul a fondat, în 1938, Samsung pentru a desfășura activități în retail. După Al Doilea Război Mondial, a extins compania în domeniul textilelor și al asigurărilor. Datorită succesului, diversificarea a devenit principala strategie de dezvoltare a Samsung. În anii ’60, grupul sud-coreean a intrat în industria navală și în industria electronicelor, iar, din anii ’80, s-a concentrat puternic pe industria hardware și pe telecomunicații, domenii în care în anii ’90-2000 a devenit unul dintre principalii producători globali. Holdingul sud-coreean mai are activități în construcții, industria grea și în apărare. Prezent prin trei parteneri în România, Samsung a inaugurat primul magazin în 2012, care este și singurul din Europa de Est. Produsele Samsung sunt printre cele mai vândute electronice și electrocasnice de pe piața locală. (Alina Botezatu)

 

89. Lavazza

Domeniu: Băuturi

Anul înființării: 1895

Țara: Italia

Lavazza.jpg

Cu o istorie de mai bine de 120 de ani, compania fondată de Luigi Lavazza este recunoscută drept unul dintre cei mai mari producători globali de cafea. De la o băcănie în orașul Torino, în 1895, compania a ajuns la afaceri de peste 1,473 de miliarde de euro, în 2015, din producerea de diverse sortimente de cafea și de produse asociate, inclusiv de aparate dedicate. Prezentă în mai mult de 90 de țări, printre care și România, Lavazza are peste 3.000 de angajați și peste 50 de centre de pregătire, unde, anual, mai mult de 30.000 de persoane studiază despre cafea. La acestea se adaugă o colecție de produse de design destinate consumului de cafea și un calendar de fotografie. Primul calendar Lavazza a fost publicat în 1993. Apariția acestuia a continuat anual, cu un accent pus pe colaborarea cu fotografi renumiți. (Alina Botezatu)

 

90. Băneasa Shopping City

Domeniu: Comerț

Anul înființării: 2008

Țara: România

 	Baneasa Shopping City s-a deschis în luna aprilie a anului 2008, oferind un număr de peste 200 de magazine, restaurante și servicii. Aproape 50% din suprafața închiriabilă era, la momentul lansării, ocupată de branduri prezente pentru prima oară în România. Peisagistica și arhitectura interioară au fost două elemente cărora li s-a acordat o importanță sporită, Băneasa fiind primul centru comercial de tip Greenfield din București. Unele dintre cele mai importante atuuri ale Băneasa Shopping City le reprezintă ancorele aflate împreună sub același acoperiș, respectiv brandurile din cadrul companiilor Solmar, Inditext, Azadea Group sau Peek & Cloppenburg.

Băneasa Shopping City a marcat o premieră la inaugurarea din aprilie 2008: a fost primul mall greenfield din Capitală, deși primul centru comercial din oraș fusese inaugurat în 1999. Suprafața de 85.000 de metri pătrați închiriabili a mall-ului este împărțită de mai mult de 200 de magazine, iar specificul acestuia este pe fashion. Printre ancorele din Băneasa Shopping City sunt H&M, Starbucks, Zara, Collective și Carrefour, precum și numeroase branduri de lux, precum Cerruti 1881, Chanel, Chopard și Montblanc. Poziționat la nord de București, într-una dintre cele mai exclusiviste zone din țară, Băneasa Shopping City a avut anul trecut cele mai mari venituri dintre cele 16 mall-uri din București, de aproximativ 209 milioane de lei. (Alina Botezatu)

 

91. frufru

Domeniu: Alimentar

Anul înființării: 2005

Țara: România

91. fru fru

Frufru, brandul companiei Good People, a fost fondat, în 2005, de Mihai Simiuc și un grup de alți investitori pasionați de alimentația sănătoasă. Inițial, producea și comercializa paste. În anul 2010, un pachet de acțiuni de 39% l-a achiziționat familia Heubah, moment din care producția a fost diversificată și a început colaborarea cu lanțurile de retail. În prezent, producția frufru se realizează în două facilități din nordul Bucureștiului (800 de mp pentru produsele preparate termic și 1.200 mp, pentru produsele reci). În acestea se realizează, zilnic, aproximativ 15.000 de produse fresh – juice-uri presate la rece, salate, sandwich-uri, supe, deserturi sănătoase etc. frufru deține 4 magazine proprii și peste 200 de fresh cornere echipate cu vitrine frigorifice, inclusiv pe cele din rețelele Mega Image, Inmedio, OMV etc. În iunie 2016, compania a fost listată pe sistemul alternativ de tranzacţionare al Bursei din București, AeRo. (Alina Botezatu)

 

92. Milka

Domeniu: Dulciuri

Anul înființării: 1901

Țara: Germania

92. milka shutterstock_499958215

Brandul „Milka” a apărut în 1901, în Löerrach (Germania), prin derivarea a două cuvinte din limba germane Milch (lapte) și Kakao (cacao). Cicolata are la bază o rețetă a elvețianului Philippe Suchard, din anii 1820, care a fost îmbunătățită, în 1887, de ginerele acestuia Carl Russ Suchard. Ambalajul ciocolatei Milka a fost de la început mov, ca un tribut adus Art Nouveau și un simbol al extravaganței, seducției și magiei, iar peste acesta era imprimată o văcuță. Culoarea și logo-ul au devenit marcă înregistrată în anii 1960. Din ani ’80, a început diversificarea gamei de produse, care, în prezent, cuprinde biscuiți, prăjituri și ciocolată. Lansată oficial în România, în 2002, Milka a fost menționată, în ultimii patru ani, în studiile de branding printre cele mai cunoscute mărci de ciocolată din țara noastră. (Alina Botezatu)

 

93. Napolact

Domeniu: Alimentar

Anul înființării: 1990

Țara: România

napolact.jpg

Brandul Napolact a apărut în 1990, dar primele produse lactate au apărut în 1905 și sunt făcute după vechi rețete din Ardeal. Se zice ca prima denumire a acestuia a fost „Atelierul lui Vlad”, dar, după naționalizarea dn 1948, a devenit „Întreprinderea de Industrializare a Laptelui Cluj”. Compania olandeză FrieslandCampina, unul dintre cei mai importanți producători de lactate din lume, care după reorganizarea de anul trecut este prezentă local prin FrieslandCampina România, a preluat Napolact în 2004, dar susține că pentru toate aceste produse folosește încă laptele colectat de la fermele din Ardeal. Napolact este unul dintre cele mai vândute branduri de lactate locale. Acesta cuprinde întreaga gamă de produse lactate, de la lapte proaspăt și iaurt până la brânzeturi și unt. (Alina Botezatu)

 

94. Kinder

Domeniu: Dulciuri

Anul înființării: 1967

Țara: Germania

94. kinder shutterstock_394626598

Kinder a apărut în 1967, în Germania, iar în anul următor a început vânzarea în Italia. Michele Ferrero a creat primele batoane de ciocolată Kinder, în anii ’60, după ce a observat că mamele erau tot mai atente la nutriție și copiii mai pretențioși în alegerea desertului. Din anii ’90, gama de produse a fost diversificată, iar, în prezent, cuprinde peste 15 tipuri de produse, de la clasicele batoane până la biscuiți, bomboane și gustări. Pentru a-și păstra identitatea, imaginea brandului este același copil încă din 1973. De-atunci, chipul acestui a apărut în diverse impostaze, dar identitatea i-a fost dezvăluită de-abia în 2005. Deținut de grupul Ferrero, Kinder a fost introdus pe piața din România în anii ’90, odată cu extinderea grupului în Europa de Est și în China. (Alina Botezatu)

 

95. Zuzu

Domeniu: Alimentar

Anul înființării: 2006

Țara: România

 Zuzu

Lansat de Albalact în 2006, Zuzu a devenit în ultimii zece ani cel mai important brand din portofoliul companiei. Brandul de iaurturi și lapte a intrat pe piață cu o inovație, pentru prima dată era folosit ambalajul modern Tetra Top. Promovat drept un brand neconvențional, Zuzu a introdus, în 2014, bidonul de plastic cu mâner, ceea ce i-a majorat, în același an, cota de piață cu 20% în categoria lapte. Brandul și-a păstrat poziția de pe piața lactatelor în 2016, iar la începutul anului, familia Ciurtin a vândut Albalact grupului francez Lactalis, care a devenit cel mai important jucător din această piață. Zuzu a continuat, în acest an, să diversifice ambalajele și rețetele – cu trei noi produse. (Alina Botezatu)

 

96. Illy

Domeniu:Cafea

Anul înființării: 1933

Țara: Italia

illy

Apărut în 1933, la Trieste (Italia), illycaffe este un brand de espresso, care folosește 100% cafea Arabica. Fondatorul companiei, Francesco Illy, a patentat, în 1935, primul aparat automat de cafea, numit „Illetta”, care înlocuia aerul comprimat cu abur. El a mai inventat și sistemul de ambalare prin presurizare pentru păstrarea cafelei. După cel de Al Doilea Război Mondial, conducerea companiei a fost preluată de Ernesto Illy, fiul lui Francesco, care a patentat 17 invenții, de la procesarea până la prepararea cafelei. În prezent, conducerea companiei o deține, din 2005, a treia generație, Andrea Illy, care a extins compania, de la 29 de țări la peste 100 de țări, și a contribuit la o creștere cu 130% a vânzărilor. illycaffe este comercializată în România din 2001 de distribuitorul Pro Brands. Gama de produse cuprinde și diverse tipuri de cești. (Alina Botezatu)

 

97. Sony

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării: 1946

Țara: Japonia

sony.jpg

Masaru Ibuka și Akio Morita au fondat compania Tokyo Tsushin Kogyo K.K, denumită și Totsuko, în 1946, pentru cercetarea și fabricarea de telecomunicații și de echipamente de măsurare, care a comercializat, în anul următor, primul produs, un megafon de mare putere. În anii 1950, Totsuko producea componente, iar, din anii ’60, a devenit producător de electronice, moment în care a început extinderea globală și diversificarea. Brandul Sony, care combină două cuvinte, „Sonos“ (sunet) și „Sonny“ (denotă dimensiuni reduse sau un tânăr zvelt), a fost introdus în 1955, iar, din 1958, compania a fost redenumită Sony Corporation. Printre inovațiile introduse de Sony se numără primul CD player (1982), prima cameră video de înaltă definiție (1995) și primul DVD-uri (1995). Pe lângă gama completă de produse electronice, grupul japonez mai este prezent pe piața de entertaiment, asigurări și servicii bancare. (Alina Botezatu)

 

98. Ivatherm

Domeniu:Cosmetice

Anul înființării: 2005

Țara:România

r7.jpg

Ivatherm a apărut în 2005, din fascinația Rucsandrei Hurezeanu pentru produsele cosmetice. Concepute și produse în Franța, dermatocosmeticele companiei îmbină apa termală din Herculane, cel mai vechi izvor termal din Europa, cu cei mai noi activi cosmetici de pe piața globală. Primele formulele cosmetice Ivatherm au fost compuse de Alain Fructus, un renumit cercetător francez din industria cosmetică. Cele 16 game de produse sunt destinate îngrijirii tenului și a corpului. Compania se află printre cei mai importanți jucători din România din piața de dermatocosmetice, dar exportă în aproximativ zece țări, de unde provin în jur de o treime din veniturile Ivatherm, și plănuiește extinderea vânzărilor pe alte piețe. (Alina Botezatu)

 

99. KPMG

Domeniu: Finanțe

Anul înființării:1987

Țara: OlandaKPMG

Numele KPMG, rețeaua internațională de companii de consultanță de business, fiscală și de audit, este format din iniţialele fondatorilor: Piet Klynveld, William Barclay Peat, James Marwick şi Reinhard Goerdeler. Reţeaua a apărut în 1987 prin unificarea firmelor de audit PMI (Peat Marwick Internaţional) şi KMG (Klynveld Main Goerdeler). În prezent, KPMG este prezentă în 155 de țări, iar firmele din acestea adună peste 174 de angajați. Pe piața din România, compania a intrat în 1994, prin deschiderea unui birou la București. De la zece angajați, aceasta a ajuns la peste 800 de angajați, în cinci orașe (București, Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța și Iași), și este considerate una dintre cele mai importante companii de consultanță de pe piață. (Alina Botezatu)

 

100. Bioderma

Domeniu: Cosmetice

Anul înființării: 1977

Țara:Franța

BIODEERMA SHUTTER

Farmacistul francez Jean-Noël Thorel a fondat în 1977 Bioderma, pornind de la filosofia BIOlogia în sprijinul DERMAtologiei. Primul produs introdus pe piața a fost șamponul Node (Non-Detergence), despre care creatorul său spune că are o formulă eficientă de curățare a părului fără a-l agresa. O gamă completă de produse a fost introdusă în 1985 realizată, în colaborare cu medicii dermatologi. Produsele Bioderma sunt realizate la o unitate de cercetare și de producție din Lyon, unde compania a continuat să introducă formule inovative. Din 2001, compania a început extinderea internațională, cu Italia, iar, în prezent, a ajuns în aproape 100 de țări. În România, primele dermatocosmetice Bioderma au fost aduse de distribuitori în 1996, dar în prezent compania are propria filială locală. (Alina Botezatu)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii