Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Top 50 cei mai puternici oameni din marketing 16-30

16. Carmen Căpitănescu (Media Galaxy): „Cea mai mare provocare este aceea de a înțelege clientul, nevoile și aspirațiile sale”

Vezi și locul 17:  Andreea Mihai (Carrefour): „Omul de marketing trebuie să fie pe valul digitalului, care crește exponențial față de media clasică”

18. Beiersdorf

Beiersdorf se plasează pe locul 11 în topul celor mai mari consumatori de publicitate TV, în primele șapte luni ale acestui an, cu un volum de 24.074 puncte de audiență pe targetul comercial. Printre brandurile din portofoliul Beiersdorf se numără Nivea, Nivea Men, Eucerin, La Prairie, Labello, 8×4 și Hansaplast/Elastoplast. Pentru reclamele din print comandate în prima parte a anului, Beiersdorf a investitit 214.000 euro (rate card), conform monitorizărilor BRAT. Beiersdorf România a înregistrat în anul 2015 o crifră de afaceri de 47,6 milioane de euro și a raportat un profit net de 2,6 milioane de euro. Beiersdorf România este una dintre cele peste 150 de companii afiliate internațional la producătorul de cosmetice Beiersdorf AG, cu sediul în Hamburg, Germania.

19. Nestlé

Grupul elvețian Nestlé ocupă locul 15 în topul celor mai mari consumatori de publicitate TV, în funcție de volumul de audiență (GRP), în primele șapte luni ale acestui an. Principalul suport de promovare este televiziunea. În perioada amintită, campaniile TV comandate de Nestlé au acumulat 21.310 GRP’30 pe targetul comercial. Printre brandurile deținute de companie se numără: Nescafé, Maggi, Chocapic, Nesquik, Cookie Crisp, JOE și Lion. Anul trecut, firma Nestlé România a înregistrat o cifră de afaceri de 149,4 milioane de euro, în creștere cu 4% față de anul precedent. Profitul net raportat la finele anului 2015 a fost de 4,44 milioane de euro.

Vezi și locul 20: Claudia Firez (Terapia): „Ne place să privim limitările ca pe niște provocări pe care încercăm să le depășim prin creativitate și eficiență”

21. Rewe

La sfârșitul anului trecut, Carrefour a anunțat cum-părarea a 86 de supermarketuri Billa în România de la grupul german REWE. În cursul acestui an, tranzacția a fost aprobată de autoritățile de reglementare în domeniul concurenței și s-a trecut la integrarea magazinelor Billa. REWE România s-a concentrat pe operațiunile lanțului de magazine Penny. REWE ocupă locul 5 în topul celor mai mari consumatori de publicitate radio, în primele șase luni ale anului, cu un volum de 2,54 milioane euro (rate card) – sursa BRAT. În outdoor, compania a consumat publicitate în valoare de 310.000 euro (rate card), în aceeași perioadă monitorizată de BRAT. În topul consumatorilor de publicitate TV, REWE ocupă locul 23.

22. Johnson & Johnson

Compania americană Johnson & Johnson ocupă locul 18 în clasamentul celor mai mari investitori în publicitatea TV din România, în primele șapte luni ale anului, cu un buget de 19.400 puncte de audiență pe targetul comercial. Johnson & Johnson este o companie farmaceutică, care produce și bunuri de larg consum, dar și aparate medicale. Printre brandurile deținute de Johnson & Johnson se numără Johnson’s Baby, Sudafed, Benylin, Imodium, Calpol și Listerine. În 2015, Johnson & Johnson România a înregistrat o cifră de afaceri de 19,2 milioane de euro și a raportat un profit net de 1,03 milioane de euro.

Vezi și locul 23:  Teodora Doboș (Henkel România)

24. Călin Clej (PepsiCo): „Cred că omul de marketing al anilor 2020 va fi diferit de generația actuală de marketeri din perspectiva stilului de leadership”

Alina Imbrea (PepsiCo): „Îi invităm pe consumatori să se implice activ în campanii și să facă parte din povestea brandului”

25. Dedeman

Lanţul de retail cu materiale de construcţii şi pentru amenajări interioare, de tip do-it-yourself, este cel mai mare investitor în publicitatea exterioară (outdoor), în primele șase luni ale acestui an. Volumul investit în panouri se ridică la 2,29 milioane de euro (rate card), conform BRAT. Publicitatea consumată de Dedeman pe radio s-a ridicat, în aceeași perioadă, la 540.000 euro (rate card). Pe televiziune, campaniile pentru ofertele Dedeman au acumulat în șapte luni un volum de 4.923 puncte de audiență pe targetul comercial, fapt care i-a asigurat firmei locul 67 în topul celor mai mari investitori în publicitatea TV. Dedeman a avut în 2015 o cifră de afaceri de 964 milioane de euro, în creștere cu 26,6% față de anul precedent.

26. Mihaela Lungu (McDonald’s): „Comunicarea trebuie declinată într-o experiență și o execuție impecabilă atunci când clienții interacționează cu brandul”

27. Raluca Grigoriu (Studio Moderna): „E nevoie de creativitate mai mult ca oricând, pentru a fi relevant și vizibil într-o economie în creștere”

28. Mihai Bârsan (URSUS Breweries): „Aptitudinea esențială a unui om de marketing este dorința de a înțelege resorturile interioare ale oamenilor”

29. Biofarm

Producătorul de medicamente și suplimente alimentare Biofarm, unul dintre cei mai vechi de pe piața românească, ocupă locul 24 în topul celor mai mari consumatori de publicitate TV, cu un volum de 13.602 GRP’30 pe targetul comercial, în primele șapte luni ale acestui an. Printre brandurile promovate pe televiziune se numără Colebil, Bixtonim, Cavit și Triferment. Anul trecut, societatea Biofarm a raportat o cifră de afaceri de 33,08 milioane de euro și un profit net de 6 milioane de euro. Afacerile producătorului de medicamente au crescut cu 15,3% față de anul precedent, în timp ce profitul s-a majorat cu aproape 100.000 euro.

30. Chipita

Compania elenă Chipita și-a derulat campaniile de promovare pentru brandurile sale numai pe televiziune. În primele șapte luni ale acestui an, volumul de audiență (GRP) realizat de reclamele comandate plasează Chipita pe locul 26 în topul advertiserilor cu cele mai mari bugete pe televiziune. Compania Chipita deține brandurile 7DAYS (croissant), Fineti (cremă), Chipicao (croissant) și Bake Rolls 7 DAYS. Marca Fineti este comercializată în prezent în 30 de ţări. Croissantul 7DAYS a fost lansat în 1991 și acoperă 65 de țări. În 2015, Chipita România a avut o cifră de afaceri de 80,8 milioane de euro, în creștere cu 16% față de anul precedent. Profitul net raportat la finele anului trecut a fost de 6,27 milioane euro.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii