Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Topuri |
|

TOP COOL 100: locurile 82-100

Topul „100 Cool Brands“, ediția 2015 a fost stabilit în urma selecției, exprimării și analizei opiniei a 100 de formatori de opinie/trendsetteri români.    
cool

82. Snickers

Domeniu: Industria alimentară

Anul înființării:1930

Țara:SUA

Snickers este un baton de ciocolată creat în 1930 de Mars Incorporated. În compoziția sa intră nuga de alune acoperită cu arahide prăjite și caramel, învelite în ciocolată cu lapte. Numele „Snickers” provine de la calul preferat al lui Frank Mars. În Regatul Unit și Irlanda, Snickers a fost cunoscut sub numele Marathon până în 1990, atunci când Mars a decis să alinieze numele produsului din Marea Britanie cu numele global de Snickers. Grupul Mars, care deține și brandul Snickers, este unul dintre cei mai mari jucători pe piața dulciurilor din lume, dar și din România. În portofoliul acestuia se mai găsesc și alte branduri cunoscute, precum Mars, Bounty și Twix, dar comercializează și mărci de hrană pentru animale precum Whiskas sau Pedigree. (GC)

 

83. Praktiker

Domeniu:Retail

Anul înființării: 1978

Țara:Germania

Înfiinţat în 1978, Praktiker a inaugurat, un an mai târziu, primele magazine în Germania, devenind, cu trecerea anilor, unul dintre cele mai importante lanţuri de bricolaj la nivel european. Praktiker a deschis primul magazin din România în 2002, iar până la sfârşitul anului 2013 a ajuns la 27 de magazine în 23 de oraşe din ţară. În România, magazinele Praktiker AG au fost achiziţionate, de la începutul anului 2014, de compania Search Chemicals, deţinută de omul de afaceri de origine turcă, Ömer Süsli. La scurt timp după ce a cumpărat divizia românească de la AG Praktiker, compania a ieșit pe profit. În cifre, primul semestru al anului trecut i-a adus companiei un plus de 3 milioane de euro. Planurile sale nu se opresc aici, el intenționând extinderea rețelei de bricolaj, până la 45 de magazine în 2016. (GC)

 

84. PNK Casual

Domeniu: Fashion

Anul înființării: 2005

Țara: România

A pornit în urmă cu zece ani din imaginația a două surori cu spirit antreprenorial. Georgiana Curuia a lansat brandul românesc de haine PNK Casual, ea fiind responsabilă, împreună cu sora ei, atât de conducerea afacerii, cât şi de designul hainelor. Totul a început în 2002, cu un mic atelier de producţie de modă care distribuia modelele în magazine multibrand din Bucureşti. Primul magazin PNK Casual se deschide în 2005, iar de atunci brandul continuă să se extindă în ţară, dar şi în Bucureşti. În 2012, PNK Casual se mută într-o nouă fabrică, unde sunt produse lunar circa 7.000 de articole, iar în 2013 cele două antreprenoare au deschis şi un flagship store pe Calea Dorobanţilor. Cea mai recentă realizare o reprezintă lansarea brandului pentru copii Little PNK. (GC)

 

85. Jaguar

Domeniu:Auto

Anul înființării:1922

Țara: Marea Britanie

Marca britanică de lux a fost cumpărată în urmă cu mai mulți ani de grupul indian Tata Motors, alături de Land Rover. Jaguar a fost fondată ca Swallow Sidecar Company de Sir William Lyons în 1922. Numele i-a fost schimbat în Jaguar după cel de-al Doilea Război Mondial. Automobilele Jaguar de astăzi sunt concepute în centrele de inginerie de la Fabrica Whitley din Coventry. În România, marca este importată de către compania Premium Auto, deținută de omul de afaceri Ion Țiriac, unul dintre cei mai mari jucători din domeniul comerțului cu mașini din țară. (GC)

 VEZI AICI: Cum s-au ales cele mai cool branduri?

 

87. Avincis

Domeniu: Vinuri

Anul înființării: 2010

Țara: România

Crama Avincis, situată pe domeniul Vila Dobruşa, aparţine avocaților Cristiana şi Valeriu Stoica. Produsele podgoriei din Drăgăşani se distribuie în 160 de locaţii din ţară, iar proprietarii acesteia doresc o acoperire din ce în ce mai mare, semn că pasionaţii de vinuri au încredere în produsele româneşti. Totul a început în 2007, când cei doi soți au revenit în Drăgășani, pe meleagurile natale, și s-au gândit să restaureze conacul familiei. Au dat o nouă viață domeniului și au restituit, de asemenea, farmecul de odinioară al podgoriei din regiune. (GC)

 

88. Canon

Domeniu: Tehnologie

Anul înființării: 1937

Țara: Japonia

Înfiinţată în 1937, compania japoneză Canon produce și comercializează camere foto și video, imprimante și copiatoare. Canon își desfășoară activitatea și în alte domenii, precum soluţii de afaceri sau imaginea clientului. Compania raportează vânzări anuale nete de 30,8 miliarde de dolari (2014) şi are un număr de aproximativ 192.000 de angajaţi la nivel mondial, în aproape 200 de companii. La sfârșitul anului trecut, Petronius Secăreanu, directorul general al reprezentanței locale a Canon, declara că piața locală de aparate foto tradiționale a continuat să înregistreze scăderi, preconizând o menținere a acestei tendințe și în anii următori. (GC)

 

89. Nespresso

Domeniu:Industrie alimentară

Anul înființării: 1986

Țara:Elveția

Este o divizie autonomă a grupului Nestlé, cu sediul la Lausanne (Elveţia), fiind prezentă în aproape 60 de ţări. Modelul său de business se bazează pe o selecţie riguroasă de cafea şi pe capsulele inovatoare care nu pot fi folosite decât prin intermediul mașinilor Nespresso. Notorietatea brandului de cafea a crescut considerabil în ultimii ani. Compania a deschis primul magazin Nespresso din România, în Capitală, pe Calea Dorobanţilor, nr. 210, într-o zonă unde mai au magazine şi alte branduri de lux. Magazinul Nespresso se adresează clienţilor cu venituri peste medie, pasionați de cafea. (GC)

 

90. KPMG

Domeniu: Finanțe

Anul înființării: 1994

Țara: Olanda

KPMG se numără printre liderii pieței de servicii profesionale de audit, consultanță fiscală și consultanță în afaceri, cu peste 162.000 de angajați în cadrul celor 155 de firme membre din întreaga lume. Societățile independente membre ale rețelei KPMG sunt afiliate la KPMG International Cooperative („KPMG International”), o entitate elvețiană. KPMG a deschis primul birou din România în 1994, în București. În timp, firma a mai deschis birouri și în alte orașe importante din țară, dar și în Chișinău. În prezent, compania care a plecat pe plan local cu 10 angajați, a ajuns la o echipă de peste 800 de profesioniști, atât cetățeni români, cât și străini. (GC)

 

91. ROM

Domeniu:FMCG

Anul înființării:1964

Țara: România

Din 1964 până astăzi, ROM a devenit o părticică din istoria românilor. A crescut alături de fiecare nouă generație, păstrându-și autenticitatea și provocându-i pe români să fie mândri de identitatea lor. După triumful la prestigiosul festival de publicitate de la Cannes, când campania „American ROM” a adus primul Leu de Aur pentru agenția McCann București și pentru România (2011), brandul ROM a continuat să îmbogățească vitrina cu trofee a agenției. Batonul de ciocolată ROM este cel mai premiat brand românesc la festivalurile interne și internaționale. (GC)

 

92. MAC

Domeniu:Cosmetice

Anul înființării: 1984

Țara:Canada

MAC este un brand de machiaj ce a fost creat de make-up artiști pentru make-up artiști. Make-up Art Cosmetics (MAC) a fost fondat în Toronto, de către Frank Toskan, make-up artist și fotograf și de Frank Angelo, proprietarul unui salon de frumusețe, pentru a susține nevoile profesioniștilor în domeniu. Astăzi, MAC deținut de Estee Lauder Companies, este prezent în 1.400 de locații, în peste 70 de țări din lume. MAC a fost în culisele a peste 200 de prezentări la Fashion Week în Londra, Milano sau Paris. La sfârșitul anului 2011, MAC a intrat și pe piața românească, deschizând primul magazin în Băneasa Shopping City.

 

93. Worldclass

Domeniu: Sănătate

Anul înființării: 1983

Țara: Suedia

World Class se află printre liderii industriei wellness-ului autohton. În 2000, brandul suedez deschidea la Bucureşti primul centru de wellness. În timp, compania a înfiinţat mai multe cluburi atât în Capitală, cât şi în alte oraşe mari din ţară, devenind lider de piaţă în industria de wellness autohtonă. La cele 14 centre tradiţionale de fitness, anul acesta s-a adăugat şi conceptul W, un club destinat segmentului premium. Compania are în plan ca până la finalul anului 2017 să ajungă la circa 40 de cluburi în toate oraşele mari din ţară. (GC)

 

94. Luca

Domeniu:FMCG

Anul înființării: 2010

Țara:România

Simigeria Luca s-a născut din dorința unui corporatist care a decis să renunțe la acest statut și a vrut să devină antreprenor. Criza care s-a abătut asupra României după 2008 l-a făcut pe Cosmin Postole să se orienteze spre acest domeniu, iar pariul său a fost unul de succes. Produsul cel mai bine vândut este Covri Luca, adică un cremwurst în aluat, însă paleta de produse este diversificată – de la covrigii simpli, la cei cu măsline sau stafide. Afacerea este deținută de oamenii de afaceri Cosmin Postole și George Adragăi prin intermediul firmei Tinervis Group, care a avut afaceri de 13,8 milioane de lei și un profit de 141.000 de lei, în 2014, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe. (GC)

 

95. Timișoreana

Domeniu: Băuturi alcoolice

Anul înființării: 1718

Țara: România

Brandul de bere Timișoreana se află în portofoliul producătorului Ursus Breweries, parte a grupului SAB Miller. Timișoreana și-a făcut rapid un nume prin campanii de publicitate, la începutul anilor 2000. Și-a conturat un „teritoriu” al său în comunicare: istoria și tradiția berii Timișoreana. A câștigat numeroase premii la festivalul de eficiență a publicității, Effie România. Din 2006, Timișoreana a devenit sponsor principal în competiția tradițională de fotbal Cupa României Timișoreana și această competiție i-a crescut celebritatea. (GC)

VEZI AICI: Cine sunt trendsetterii care au ales brandurile cool ?

96. Toyota

Domeniu:Auto

Anul înființării: 1937

Țara: Japonia

Cu sediul în Aichi, Japonia, Toyota a fost fondată de către Kiichiro Toyoda, ca subsidiară a companiei deținute de tatăl său, Toyota Industries, cu scopul declarat de a realiza automobile. Trei ani mai târziu, Toyota a creat primul său produs, motorul tip A, iar în 1936 a apărut și prima mașină, Toyota AA. Toyota Motor Corporation deține în prezent brandul Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino Motors, are peste 350.000 de angajați și este lider la nivel mondial, după ce în urmă cu mai mulți ani a depășit General Motors. Toyota este unul dintre cele mai inovatoare grupuri din domeniul auto, cel mai bun exemplu fiind modelul hibrid Prius. (GC)

 

97. Dacia

Domeniu: Auto

Anul înființării: 1966

Țara: România

A luat naștere în 1966, având la bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile Renault. Pe 20 august 1968 începe producția Dacia 1100, un model sub licența Renault R8. În 1999, compania aflată în pragul falimentului este preluată de către grupul francez Renault, care o transformă în unul dintre pilonii strategiei sale, iar Dacia devine cel mai de succes brand românesc în străinătate, după lansarea modelului economic Logan, care a revoluționat industria auto din întreaga lume. Între timp, mașinile sub marca Dacia au ajuns să fie produse și în alte fabrici ale grupului Renault din lume. (GC)

 

98. Lavazza

Domeniu:Băuturi

Anul înființării: 1895

Țara:Italia

Fondată în Torino de către Luigi Lavazza, compania a început ca o mică băcănie, dar afacerea a ajuns la cea de-a patra generație. Având ca slogan „Cafeaua favorită a Italiei“, produce din 1991 și un calendar de artă, „Calendarul Lavazza“, realizat alături de unii dintre marii fotografi ai lumii, precum Annie Leibowitz, Helmut Newton sau David LaChapelle. În 2014, distribuitorul Lavazza în România – Blue Coffee Service, parte a grupului Aquila – a fost achiziționat de La Fântâna. (GC)

 

99. Pegas

Domeniu: Vehicule

Anul înființării:1972

Țara: România

Pegas a apărut în 1972, când a ieșit pe piață primul model pentru adulți. Începând cu anii ’80, seria Pegas se diversifică. În 2012, antreprenorii Andrei Botescu și Alexandru Manda cumpără marca Pegas și înființează la București Atelierele Pegas în care se reia producția de biciclete. În octombrie, Pegas a fost preluat de autonomul Iulian Stancu.

 

100. Rue du pain

Domeniu: FMCG

Anul înființării: 2009

Țara:România

 

Rue du Pain Boulangerie Artisanale a fost deschisă în septembrie 2009 și este prima brutărie franțuzească din Bucureşti care utilizează tehnici artizanale de producție şi foloseşte exclusiv ingrediente premium. La Rue du Pain produsele se pregătesc la începutul fiecărei zile (nu se foloseşte aluat congelat) şi se vând în aceeaşi zi în care au fost realizate. Totodată, Rue Du Pain este singura brutărie din oraş care are laboratorul de producție în aceeaşi incintă cu spațiul de vânzare, clienții putând vedea brutarii şi patiserii în timp ce lucrează. Meniul e sumar și adesea clienții cer diverse produse direct din magazin. (GC)

VEZI AICI:

TOP COOL 100: locurile 1-24

TOP COOL 100: locurile 25- 53

TOP COOL 100: locurile 54-81

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii