Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Topuri |
|

TOP COOL 100: locurile 54-81

Topul „100 Cool Brands“, ediția 2015 a fost stabilit în urma selecției, exprimării și analizei opiniei a 100 de formatori de opinie/trendsetteri români.
cool

 

54. Emirates

Domeniu: Travel

Anul înființării: 1985

Țara: Emiratele Arabe Unite

Pe 25 octombrie 1985, Emirates începea să opereze primele două zboruri în afara Dubaiului, cu două aeronave închiriate – un Airbus A300 B4 şi un Boeing 737. Astăzi, compania aeriană a ajuns la peste 220 de aeronave care zboară în mai mult de 140 de destinaţii din 80 de ţări ale lumii, iar reţeaua Emirates se extinde rapid, fiind una dintre cele mai apreciate din punctul de vedere al serviciilor oferite. Pentru anul 2016, compania aeriană își propune să doboare recordul de „Cel mai lung zbor efectuat cu un avion de linie”. Astfel, specialiștii Emirates plănuiesc ca, de la 1 februarie 2016, să poată concepe un traseu între Dubai și Panama City, care să dureze 17 ore și 35 de minute. (CN)

 

55. I.D Sarrieri
Domeniu: Fashion

Anul înființării: 1992

Țara: România

Înființat în 1992, brandul local de lenjerie intimă de lux fondat de antreprenoarea Iulia Dobrin a devenit din ce în ce mai cunoscut, ajungând pe copertele unor reviste populare și în multibranduri și magazine de lux faimoase de pe întreg mapamondul. Iulia Dobrin s-a numărat printre primele femei de afaceri care au deschis un
multi-brand la Bucureşti, magazinul devenind un reper printre cunoscători. Iulia Dobrin a adus în țară branduri precum Oscar de la Renta, Jil Jil Sander, Marchesa şi Alexander Wang, iar marca sa a făcut parte din ediția americană a Forbes într-un top al celor mai importante mărci de lenjerie de lux. Lenjeria intimă sub brandul I.D. Sarrieri se vinde în prezent în multibranduri din Europa, America de Nord, Australia sau Asia. (BD)

 

56. Nike

Domeniu:
Echipamente sportive

Anul înființării: 1964
(sub un alt nume)

Țara: SUA

Denumirea inițială a producătorului de pantofi sport și echipament sportiv Nike a fost „Blue Ribbon Sports”. Creată de Phil Knight și antrenorul său, Bill Bowerman în 1964, compania Blue Ribbon Sports activa ca distribuitor pentru producătorul japonez de încălțăminte Onitsuka Tiger, la ora actuală ASICS. La acea vreme, cea mai mare parte a vânzărilor se făcea direct din mașina lui Knight. La șapte ani de la fondare, compania a creat o colecție proprie și simbolul mărcii. Între timp, Blue Ribbon Sports a devenit Nike, iar compania a fost (re)botezată după numele zeității grecești a victoriei, devenind principalul producător la nivel mondial. (BD)

 

57. BRD-Groupe Société Générale

Domeniul: Financiar

Anul înființării: 1990

Țara: România

Banca a fost înființată în 1990. Atunci, se numea Banca Română pentru Dezvoltare și a preluat activele și pasivele Băncii de Investiții. În 1998, a fost semnat un acord între grupul financiar francez Société Générale și FPS (instituția care gestiona acțiunile statului), prin care grupul francez a cumpărat pachetul majoritar. Peste cinci ani, BRD a fost supusă un proces de rebranding, devenind BRD – Groupe Société Générale. În prezent, se află pe locul 2 în topul celor mai puternice bănci din România. (PB)

 

58. UniCredit Țiriac

Domeniul: Financiar

Anul înființării: 1991

Țara: Italia

Originile grupului financiar UniCredit datează din secolul al XV-lea, prin înființarea Băncii Rolo (1473), când Monte di Pietà, o entitate publică din Bologna a început să acorde împrumuturi garantate. În România, banca a fost legată de numele lui Ion Țiriac. Omul de afaceri a reuşit să creeze un brand puternic pe piaţa bancară autohtonă pornind de la brandul său personal. Țiriac a ieșit complet din afacere, iar banca (aflată între primele cinci pe piață) a început un proces de rebranding în România, devenind UniCredit Bank. (PB)

 

59. Mega Mall

Domeniu: Retail

Anul înființării: 2014

Țara: România

Mega Mall, deținut de fondul sud-african de investiții New Europe Propert Investments (NEPI), este cel mai nou mall din București, iar inaugurarea sa a avut loc în primăvara acestui an. Centrul comercial se desfășoară pe patru niveluri și acoperă în total 230.000 de metri pătrați. Găzduiește peste 200 de magazine, un cinematograf, o sală de sport, și un food court care acoperă o suprafață de 10.000 de metri pătrați. Printre brandurile prezente în Mega Mall se numără H&M, Zara sau Peek&Cloppenburg. (CN)

 

60. Lufthansa

Domeniu:Travel

Anul înființării: 1926

Țara:Germania

După Primul Război Mondial, pe fondul unei nevoi tot mai crescute de a călători pe calea aerului, a fost înfiinţat transportatorul naţional aerian al Germaniei, în 1926. La trei luni de la înfiinţare, a avut loc şi primul zbor de pasageri. În acel an, aproximativ 55.000 de oameni au fost transportaţi, iar doi ani mai târziu numărul acestora s-a dublat. Treptat, Lufthansa a devenit unul dintre cei mai importanţi transportatori aerieni la nivel mondial, iar din 1997 este unul dintre membrii fondatori ai Star Alliance. Tot în acel an, Lufthansa a fost privatizată, iar pachetul majoritar (peste 88%) este deţinut de investitori privaţi. La începutul lunii noiembrie a acestui an, sindicatul personalului nagivant de la Lufthansa a declanșat o mișcare de protest, care a condus la pierderi de zeci de milioane de euro pe zi. (CN)

 

VEZI AICI: Cum s-au ales cele mai cool branduri?

61. Aqua Carpatica

Domeniul: Alimentar

Anul înființării: 2010

Țara: România

La doar cinci ani de la lansare, brandul Aqua Carpatica a triumfat la festivalul de eficiență publicitară Effie România. Cu un an înainte, Aqua Carpatica primise trei premii la Internetics, cel mai important concurs de advertising online din țară. Brandul este un „copil de suflet” al omului de afaceri Jean Valvis, un antreprenor cu evidente calități de specialist în marketing. Valvis a fondat în anul 2000 Carpathian Springs S.A. și a investit inițial peste 12 milioane de euro într-o fabrică în apropiere de Vatra Dornei. Aqua Carpatica a fost creată ca un brand de lux pe piața apelor minerale. (PB)

 

62. Domeniile Sâmburești

Domeniu: Băuturi alcoolice

Anul înființării: 2005

Țara: România

Atestate documentar încă de pe vremea lui Mihai Viteazul, domeniile Sâmbureşti sunt recunoscute în special pentru vinul roşu. Tranziţia postdecembristă a reprezentat pentru societatea SC Viti-Pomicola Sâmbureşti SA o perioadă de declin. Cu toate acestea, în 2005, Valvis Holding a preluat societatea cu toate datoriile pe care le acumulase. Jean Valvis, proprietarul grupului Valvis Holding a investit aici peste 14,5 milioane de euro, a replantat o parte din cele 500 de hectare de viţă de vie cu soiuri aduse din Franţa, iar rezultatele nu s-au lăsat aşteptate. Astfel că la Târgul de Vinuri de la Beijing, din 2012, Sâmbureşti a obținut cinci medalii. (CN)

 

63. Calif

Domeniu:FMCG

Anul înființării: 2010

Țara:România

În urmă cu cinci ani, Radu Tănase, un executiv cu experiență în industria comerțului cu ceasuri de lux și Bogdan Jantea au venit cu ideea de a deschide un fast food în care să comercializeze mâncare orientală de tip fast food de bun gust şi autentic turcească, în ciuda faptului că niciunul dintre ei nu avea experiență în domeniul HoReCa. Primul loc în care au deschis Calif a fost în Centrul Istoric, în urma unei investiții estimate la aproximativ 300.000 de euro, pentru ca mai târziu să mai deschidă câte un fast food în cartierele Militari și Iancului. Pe termen mediu, reprezentanții Calif plănuiesc să își extindă activitatea prin deschiderea unor noi unități atât în București cât și în orașele din zona de est a României. (CN)

 

64. Coca-Cola

Domeniu: Industrie alimentară

Anul înființării: 1886

Țara:SUA

Coca-Cola este cel mai mare producător de băuturi răcoritoare din lume. Firma este cunoscută, în special, datorită produsului ei cel mai renumit, inventat de John Pemberton în 1886. La începuturile sale, băutura funcționa ca medicament, având forma unui sirop dulce, invenție a farmacistului John Styth Pemberton. În România, portofoliul Coca-Cola cuprinde băuturile răcoritoare Coca-Cola, Sprite, Fanta, sucurile Cappy, ceaiurile Nestea, băutura energizantă Burn și apa minerală Dorna, ultima fiind achiziționată de la omul de afaceri Jean Valvis. Principalul concurent al brandului este PepsiCo. (GC)

 

65. Jack Daniels

Domeniu: Băuturi alcoolice

Anul înființării: 1866

Țara: SUA

Jack Daniel’s este unul dintre cele mai faimoase tipuri de whisky american. Produs în Tennessee, își are începuturile în 1875, când distileria lui Jack din Lynchburg intra în funcţiune, fiind și acum cea mai veche înregistrată în Statele Unite. Plecat de acasă la o vârstă fragedă, tânărul Jack a mers să lucreze pentru Dan Call, un preot care conducea o afacere locală de whisky, şi i-a cerut să-l înveţe meseria. Nu a durat mult până când Dan l-a făcut partener cu drepturi depline în afacere, lăsându-i apoi întreaga distilerie. Brandul Jack Daniel’s se află de multă vreme printre cele mai vândute mărci de whisky din România. (GC)

 

66. Ikea

Domeniu: Retail

Anul înființării: 1943

Țara: Suedia

Fondată în 1943 de către Ingvar Kamprad, pe-atunci în vârstă de 17 ani, IKEA și-a primit numele printr-un acronim: Ingvar Kamprad, Elmtaryd (ferma la care a crescut actualul miliardar), Agunnaryd (orașul său natal, din sudul Suediei). În prezent, sunt peste 330 de magazine IKEA în aproape 40 de țări. Cel mai mare magazin IKEA este localizat în Sydney, Australia, și are o suprafață totală de 39.000 de metri pătrați. În România, IKEA a intrat în 2007 cu un magazin în Băneasa, iar la jumătatea acestui an a anunțat un al doilea magazin în București, în zona Theodor Pallady. (GC)

VEZI AICI: Cine sunt trendsetterii care au ales brandurile cool ?

 

67. Divan

Domeniu: Restaurante

Anul înființării: 2009

Țara: România

Grupul Divan a fost înființat în 2009 de către antreprenorul Andrei Iușat și s-a extins constant, adăugând aproape în fiecare an o nouă componentă. Astăzi, Divan înseamnă două restaurante de tip fast-food – Divan Express-, restaurantul cu specific grecesc – Meze Taverna – și agenția de turism AA Travel. Grupul este cunoscut, însă, datorită restaurantelor fast-food Divan, care au adus pe piața locală produse specifice orientale făcute din ingrediente tradiționale pentru bucătăria turcească, precum brânzeturile kars Gravyeri și Beyaz Peyniri sau vinetele coapte. (GC)

 

68. BMW

Domeniu: Auto

Anul înființării:1916

Țara:Germania

BMW este acronimul pentru Bayerische Motoren Werke AG, producător german de automobile, motociclete și motoare. Este unul dintre liderii segmentului auto premium și deține mărci emblematice pentru istoria domeniului auto, precum Rolls-Royce sau Mini. Împreună cu Audi și Mercedes-Benz, face parte din triada marilor producători germani de automobile de lux, însă în ultimii ani BMW a avut o evoluție care l-a poziționat deasupra concurenților săi direcți în materie de vânzări și profituri. Sigla BMW are la bază aceleași culori ca ale steagului Bavariei, sugerând simultan o elice albă care se rotește având ca fundal un albastru similar cu cel al cerului.

 

69. ProFM

Domeniu: Radio

Anul înființării:1993

Țara: România

PRO FM este unul dintre cele mai vechi posturi de radio comerciale din țară, care a început să emită pe 15 aprilie 1993. În 2008, PRO FM a lansat divizia de radiouri exclusiv online, care include 19 posturi de radio online. ProFM a făcut parte din grupul creat de Adrian Sârbu, sub umbrela Media Pro Entertainment (care includea, printre altele, Media Pro Pictures, Media Pro Studios, Media Pro Music, Cinema Pro şi Hollywood Multiplex). Treptat, Sârbu a vândut către CME aproape toate afacerile sale din domeniul media, cu excepția grupului Mediafax. Din 2014, stația de radio Pro FM își schimbă din nou proprietarul și trece la RCS RDS. De anul acesta, ProFM se poate asculta pe cele 30 de frecvențe ale licenței sale naționale, dar și online sau în grila Digi TV. (GC)

 

70. Toan’s

Domeniu: Restaurante

Anul înființării: 2012

Țara: România

Deschis în luna iunie, în 2012, în centrul Bucureștiului, Toan’s este un restaurant cu specific vietnamez care promite servirea „celui mai bun sandwich din lume“, Bánh mì, alături de alte specialități cu carne sau vegetariene. Mâncarea este naturală şi preparată pe loc, inclusiv baghetele pentru sandwich. Bucătăria Toan’s se bazează pe elemente sud-asiatice, preparate după tehnici tradiționale vietnameze, dar și de inspirație franceză și e considerată una dintre cele mai sănătoase bucătării prin utilizarea ingredientelor proaspete. Iar pentru cei care nu vor să ia masa în oraș, restaurantul Toan’s pune la dispoziția clienților și serviciu de livrare la domiciliu. (GC)

 

71. Băneasa Shopping City

Domeniu: Comerț

Anul înființării: 2008

Țara: România

Băneasa Shopping City s-a deschis în luna aprilie a anului 2008, și includea peste 200 de magazine și restaurante. Aproape 50% din suprafața închiriabilă era, la momentul lansării, ocupată de branduri prezente pentru prima oară în România. Peisagistica și arhitectura interioară au fost două elemente cărora li s-a acordat o importanță sporită, Băneasa fiind primul centru comercial de tip greenfield din București. Printre ancorele centrului comercial se aflau grupul Inditex, Azadea Group sau Peek & Cloppenburg. Băneasa Shopping City era la momentul respectiv al cincilea mall deschis în București după București Mall, Plaza Romania, City Mall și Unirea Shopping Center. (GC)

 

72. Gerovital

Domeniu: Cosmetice

Anul înființării: 1958

Țara:România

Gerovital s-a născut dintr-un produs românesc care a făcut istorie în afara graniţelor şi a generat venituri considerabile ţării. Iniţial un medicament cu rol de diminuare a efectelor îmbătrânirii, inventat de dr. Ana Aslan în anii ’60, marca Gerovital a devenit un brand important de cosmetice. Numele său este legat şi de apariţia unei specialităţi medicale – geriatria. În 2008, Farmec a preluat integral drepturile de utilizare a mărcii Gerovital, achiziţionate de la rivalul său, Gerovital Cosmetics, fosta Miraj, pentru 1,2 milioane de euro. Produsele sale sunt exportate acum în peste 40 de ţări. Producătorul de cosmetice Farmec este una dintre companiile autohtone cele mai longevive, cu o istorie care se întinde pe mai bine de 40 de ani. (GC)

 

73. Evian

Domeniu: FMCG

Anul înființării:1790

Țara:Franța

Evian este o marcă de apă minerală, care provine din apropierea Évian-les-Bains, pe malul lacului Geneva (Leman), în partea de nord-est a regiunii Savoia. Brandul este deținut de grupul francez Danone, iar apa minerală Evian este poziționată în categoria de lux. Grupul Danone folosește numele Evian și pentru o linie de produse de îngrijire a pieli. Apa Evian este cea mai vândută în categoria sa în Franța, Marea Britanie, Elveția și se numără printre cele mai populare branduri de ape minerale importate în Statele Unite ale Americii și în Japonia. (GC)

 

74. New Balance

Domeniu:Încălțăminte

Anul înființării: 1906

Țara:SUA

New Balance Arch Support Company, compania fondată în 1906, de William J. Riley, originar din Marea Britanie, a devenit unul dintre cei mai importanţi producători de pantofi de sport. Fondatorul s-a orientat către persoanele care petreceau mult timp în picioare şi a adăugat în interiorul pantofului diferite accesorii pentru confortul piciorului. În anii `50 şi `60, din ce în ce mai mulţi sportivi au apelat la New Balance, pentru pantofi pe măsură, iar acest serviciu a devenit astăzi unul de masă, firma având o fabrică dedicată acestui procedeu. Mai mult, un magazin al brandului din New York (New Balance Experience Store) personalizează pantofii într-o oră. Astăzi New Balance produce şi accesorii şi articole de îmbrăcăminte. (GC)

 

75. Jameson

Domeniu: Băuturi alcoolice

Anul înființării: 1780

Țara: Irlanda

Jameson este un brand de whisky irlandez produs într-o singură distilerie de o divizie a companiei franceze Pernod Ricard. Compania a fost fondată în 1780, când John Jameson a înfiinţat distileria Bow Street în Dublin. La origine, Jameson a fost unul dintre cele 6 whiskey-uri principale din Dublin, iar acum e distilat în Cork. Cu vânzări anuale de peste 30 de milioane de sticle, Jameson e de departe cel mai bine vândut whiskey irlandez din lume, fiind comercializat la nivel global de la începutul secolului al XIX-lea. În 1988, brandul Jameson a fost cumpărat de compania franceză Pernod Ricard, prin achiziţia Irish Distillers. Jameson este unul dintre brandurile strategice din portofoliul Pernod Ricard România. (GC)

 

76. City Grill

Domeniu: Restaurante

Anul înființării:2004

Țara: România

Grupul City Grill operează unul dintre cele mai mari lanțuri de restaurante, fiind fondat de antreprenorul Dragoș Petrescu. În urmă cu 10 ani a fost deschis primul City Grill, cel din Lipscani, timp în care concurența era destul de slabă în Centrul Vechi. De atunci, lucrurile au evoluat, iar astăzi, grupul City Grill curpinde brandurile City Grill, City Cafe, Trattoria Buongiorno, Hanu’ Berarilor și administrează restaurantul Caru’ cu bere. Numele cele mai noi intrate în portofoliul grupului sunt Pescăruș și Hanu’ lui Manuc. (GC)

 

77. Volkswagen

Domeniu: Auto

Anul înființării:1937

Țara: Germania

Grupul Volkswagen a fost în ultimii ani unul dintre cele mai dinamice din industria auto. Creșterile agresive ale vânzărilor, susținute în principal de marca Volkswagen, au făcut ca grupul german să ajungă pe primul loc în lume în prima parte a acestui an, depășind Toyota. A doua parte a anului a adus însă cel mai mare scandal din istoria Volkswagen, ca urmare a unor practici frauduloase în cazul motoarelor diesel TDI produse între 2009-2015. Artizanul măririi Volkswagen din ultimii ani, Martin Winterkorn, și-a anunțat demisia la scurt timp după izbucnirea scandalului. (GC)

 

78. Origo

Domeniu: Restaurante

Anul înființării: 2013

Țara: România

Origo este primul Coffee Shop cu prăjitorie proprie din Bucureşti, unde comandarea unei cafele se aseamănă cu alegerea unui vin într-un restaurant de lux. Clientul este invitat să aleagă între cel puţin 6 origini de cafea: Kenya, Etiopia, Malawi Geisha, Costa Rica, Columbia şi Panama, fiecare potrivită pentru un anume fel de a prepara cafeaua. Pe lângă diversele sortimente de cafea, se pot comanda ceaiuri și infuzii atent selecționate și 100% naturale: 3 ceaiuri clasice (verde, oolong, negru), 3 ceaiuri aromatizate (spirulina, lemongrass, fructe de pădure) şi 2 infuzii de plante. Cafeneaua Origo are două „feţe”: ziua coffee shop, iar seara devine cocteil bar, când încasările din câteva ore le egalează pe cele din timpul zilei. (GC)

 

79. Burger King

Domeniu:FMCG

Anul înființării: 1954

Țara:SUA

Burger King este un lanț de restaurante ce deține, la nivel global, al doilea loc în industria quick-service. La nivel internațional, Burger King are peste 11.700 de restaurante în Statele Unite ale Americii și în alte 74 de țări, aproape 90% din acestea fiind operate în franciză. În anul 1954, James W. McLamore și David Edgerton din Miami, Florida, au deschis primul restaurant, cu numele de „Insta Burger King”. Compania a intrat în România în 2008, dar afacerea a intrat în declin, operatorul francizei închizând restaurantele în 2012. Burger King se mai găsește doar în Aeroportul Otopeni, fiind administrat de compania Alpha Rocas, care operează mai multe magazine şi restaurante din aeroport. (GC)

 

80. VISA

Domeniul: Financiar

Anul înființării: 1958

Țara: SUA

VISA este o companie de soluții tehnologice de plată care conectează clienții din peste 200 de țări, prin intermediul unui sistem de plăți electronice. Câștigurile VISA provin din fee-uri (comisioanele) plătite de clienți, în funcție de volumul tranzacțiilor procesate, de volumul plăților și de anvergura altor servicii conexe. Primul card VISA a fost utilizat pe 26 iulie 1976 în SUA. În prezent, se folosesc în lume peste un miliard de carduri VISA, acestea fiind acceptate în peste 22 milioane de locuri din lume (bancomate, magazine, etc). Brandul VISA și-a câștigat notorietate la nivel mondial prin sponsorizarea unor competiții sportive de mare anvergură: Jocurile Olimpice de Vară, de Iarnă şi Paralimpice, dar și Cupa Mondială FIFA. (PB)

 

81. L’Oréal

Domeniu:Cosmetice

Anul înființării: 1909

Țara:Franța

L’Oréal este cea mai importantă corporație din industria cosmetică și a înfrumusețării, fiind fondată de Eugène Schüller în urmă cu o sută de ani. Totul a început cu o formulă de vopsea de păr (Auréale), pe care Schüller o vindea saloanelor de înfrumusețare din Paris. Principiile de cercetare și dezvoltare care au guvernat această primă inițiativă antreprenorială au fost transmise ulterior și către L’Oréal, care are în prezent o echipă de peste 2.000 de chimiști care se ocupă de inovațiile celor peste 500 de branduri aflate sub umbrela companiei. L’Oréal România a luat ființă ca entitate juridică distinctă în iunie 1997, ajungând la ora actuală să numere un portofoliu de 16 branduri distribuite în întreaga țară, reunite sub patru divizii distincte ce sunt operate de cei peste 150 de angajați. (GC)

VEZI AICI:

TOP COOL 100: locurile 1-24

TOP COOL 100: locurile 25-53

TOP COOL 100: locurile 82-100

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii