Cautare




, Contributor

Forbes.com

Topuri |
|

TOP 100 cele mai valoroase branduri din lume

Șase dintre cele șapte ediții anuale ale topului celor mai valoroase branduri din lume, realizat de Forbes, au avut același câștigător.
1. Apple

Apple se află din nou pe primul loc, cu o valoare de 154,1 miliarde de dolari.

Am măsurat valoarea brandurilor luând în considerare cifrele și nu analizele comerciale confuze. Cele mai valoroase branduri sunt, de fapt, cele care generează câștiguri semnificative în industriile unde brandingul joacă un rol major. Am luat în calcul peste 200 de branduri internaționale și am solicitat acestora mai mult decât informații simbolice simbolică. În stabilirea valorii lor am evaluat veniturile și profiturile și ne-am axat pe rapoarte, cercetări și experți ai industriilor respective.

Avem un brand în secolul XXI. Cum procedăm?

Cu o creștere constantă a veniturilor în ultimii ani, Apple a trecut printr-o cădere drastică luna trecută, când gigantul tech a raportat venituri de 50,6 miliarde de dolari pe primul trimestru, în scădere cu 13% din cauza vânzărilor slabe ale dispozitivelor iPhone. Cu toate acestea, studiul Forbes ce prezintă cele mai valoroase companii din lume poziționează Apple tot pe primul loc, cu o valoare de 154,1 miliarde de dolari, cu 87% mai mult decât compania aflată pe a doua poziție –  Google. Este pentru a șasea oară când Apple ocupă această poziție, de când Forbes a realizat pentru prima dată acest top, în 2010.

„Brandurile își iau valoarea din percepțiile consumatorilor lor”, spune David Reibsten, profesor de marketing și expert în branding la Wharton School, Universitatea din Pennsylvania. „Ceea ce te face valoros din perspectiva unei companii este deschiderea clienților de a plăti sau a fi dispuși să plătească un preț mai mare pentru produsele tale”. Iar Apple nu se dezminte  – își vinde modelele la prețuri premium, deși nu sunt diferențe semnificative între smartphone-urile sale și ale concurenței.

Forbes Cool Brands: De ce „eficiența” va fi cuvântul deceniului

Cel mai mare declin l-a cunoscut IBM, aflat pe poziția a șaptea, cu o valoare de 41,4 miliarde de dolari, în scădere cu 17%. Veniturile companiei din ultimul trimestru au fost cele mai slabe din istoria companiei de 14 ani încoace. „Oamenii sunt confuzi în legătură cu ceea ce reprezintă IBM astăzi”, spune Reibstein, adăugând că singurul lucru ce ar salva IBM este Watson – platforma tehnologică de inteligență artificială a companiei.§

Cele mai valoroase branduri –date generale

Topul țărilor:

SUA (52 branduri)

Germania (11 branduri)

Japonia  (8 branduri)

Franța  (6 branduri)

Elveția (4 branduri).

Topul industriilor:Tehnologie (17 branduri), Servicii  financiare (13 branduri), Auto

(12 branduri), Bunuri de larg consum (10 branduri), Industria  luxului  (8 branduri), Retail (8 branduri).

Cele mai mari creșteri: Facebook (44%),  Netflix (31%), Google (26%), Amazon (25%), Citi (19%).

Cele mai mari pierderi: IBM (-17%), Coach (-13%), Caterpillar (11%), Siemens (-8%).

 Branduri noi în  top 100:  CVS (locul 47), BASF (locul 73),  Netflix  (locul 79), Uniqlo  (locul 91),  T-mobile  (locul 93), Corona (locul 95), Costco (locul 100).

 Media creșterii în ultimul an: 6%

 Valoarea cumulată pentru top 100: 1.800 miliarde de dolari.

Traducere şi adaptare de Gerogiana Călin 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii