Cautare




, Contributor

Forbes Heroes |
|

Forbes Heroes 2017: Tiparul succesului internațional

Murmur este un brand de modă 100% românesc creat în urmă cu doar șase ani, dar care a reușit să stea „în vitrine“ alături de Givenchy, Armani, Burberry, DKNY, Lanvin sau Karl Lagerfeld.
andreea badala

Andreea Bădală, designerul și fondatorul brandului Murmur, a fost mereu captivată de frumusețea corpului feminin. Pentru ea, foarfeca, ața și acul au reprezentat primul limbaj învățat. În detaliu, la ediția din acest an Forbes Heroes, Andreea ne-a plimbat prin toată lumea, pornind din casa bunicii ei, ce practica croitoria, și ajungând într-o lume greu de atins, cea a vedetelor internaționale și a magazinelor de lux.

„Până la șapte ani am stat la bunica mea, era croitoreasă. Știu, foarte multe bunici au fost croitorese, doar că ceea ce vedeam eu era un backstage de modă. Vedeam clientele care veneau și se schimbau în sufrageria bunicii. Eu eram copil, aveam voie să fac orice, să văd orice și mă fascina foarte mult tot procesul de dezbrăcare și îmbrăcare. Mi se părea foarte elegant, îmi plăcea să văd cum ajung de la rochie la furou, îmi plăcea să văd tot ce se întâmplă pe sub haine. (…) La opt ani m-am mutat pentru patru ani în Siria. Imaginați-vă ce schimbare de la toată acea fantezie, ajung în Siria, unde femeile erau acoperite. Mi-am dat seama, după mulți ani, că și perioada aceea a avut o influență asupra mea, pentru că, în momentul în care am început să nu mai văd lucruri la exterior, am început să strâng foarte mult la interior, să visez cu ochii deschiși. Am început să desenez, să scriu, să pictez foarte mult, să dau din interior spre exterior“, își amintește designerul.

Citiți aici poveștile celor 16 eroi prezenți la evenimentul Forbes Heroes 2017

În businessul pe care urma să-l creeze, fără să știe încă, au ajutat-o și studiile de fashion design la UNARTE București, dar și cursul de tipar creativ de la London College of Fashion, una dintre cele două școli prestigioase de modă din Londra. „A urmat formarea și stagiul la diverși designeri (Alexander McQueen şi Richard Nicoll – n.red.), care m-a ajutat foarte mult în a-mi găsi propriul drum. În perioada aceea, foarte intensă de acumulare, am început să prind încredere în mine. Mi-am dat seama că un brand trebuie construit pe o tangență între ceea ce simți tu să dai din interior și o nevoie de piață. A fost momentul în care profesorii m-au încurajat să merg pe propria personalitate“, a completat Andreea.

Citiți aici poveștile celor aproape 50 de eroi prezenți la edițiile Forbes Heroes din 2014, 2015 și 2016

Studiind atent și piața de profil, a observat o nișă care se forma, o nișă a senzualității, prezentă în magazine și exprimată prin lenjerie, accesorii, cărți. O lume în care s-a regăsit, dar pe care voia să o facă prêt-a-porter. „Atunci m-am întrebat de ce nu aș face în nișa asta haine de purtat zilnic. M-am întors în țară, mi-am făcut un atelier în propria casă, am stat un an de zile și am construit brandul – produse, imagine, nume, poziționare ca preț, iar în 2011, am lansat brandul sub forma unei instalații și a unei proiecții video. Filmul a fost plătit din prima mea comandă externă, livrată unui trust foarte mare din Orientul Mijlociu“, își aduce aminte fondatoarea Murmur.

A creat un brand pe care-l descrie ca fiind nu doar senzual, cât și poetic, care aduce haina nu numai ca formă, cât și ca gest. Mai spune că femeile care poartă Murmur nu sunt neapărat frumoase estetic, ci sunt frumoase pentru că se cunosc și sunt curajoase pentru că-și acceptă vulnerabilitățile. În doar șase ani de la lansare, brandul a cunoscut o vizibilitate foarte mare. „În 2013, am luat prima comandă pe luisaviaroma.com, care ne-a propulsat foarte tare. Eram pe aceeași pagină cu Alexander McQueen și Dolce&Gabbana, iar vizibilitatea ne-a oferit o vânzare de 99% a primului stoc trimis“. Din scurta istorie a brandului nu lipsesc numele vedetelor internaționale, Andreea spunând că aceste apariții au cel mai mare return în vânzări. După ce a fost descoperită de mai multe echipe de creație și styling pentru vedete, au urmat colaborări cu Beyonce, Madonna, Katy Perry sau Lady Gaga. „Primele momente de retur au fost când le-am văzut pe Gigi Hadid sau pe Kylie Jenner purtând hainele noastre pe stradă. A fost pentru prima oară când nu am făcut față comenzilor și a trebuit să spunem fiecărui client că este pe lista de așteptare, iar el să ia o decizie. N-am avut niciun retur, toată lumea a așteptat“. Iarna 2016 s-a terminat pentru Murmur cu un pop-up store în Galeriile Lafayette din Paris, iar începutul acestui an a dus brandul pe piața din Asia. „Noi avem un showroom mic și atelier pe strada Icoanei, de unde livrăm în L.A., în Hollywood, în toate colțurile lumii unde putem. Eu când intru în spațiul ăsta, care este o casă normală, nu văd asta. Văd mai departe, mă folosesc de fantezie și proiectez. Fără fantezie nu aș putea trăi“, încheie designerul relatarea capitolelor scrise până acum din povestea Murmur.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii