FacebookTwitterLinkedIn

Teodora Doboș, Marketing Manager Henkel Laundry & Home Care

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Teodora Doboș: Anul 2017 este un an în care piața din România continuă să crească pe toate categoriile de Laundry & Home Care. În ceea ce privește marketingul, trebuie subliniat că ne aflăm în mijlocul unei transformări majore datorate evoluției digitalului, evoluție care va continua și în anii următori. Așadar, orice brand care dorește să rămână relevant pentru consumatori trebuie să țină cont de aceste schimbări.

În acest sens, Henkel intenționează să intensifice abordarea integrată a activităților prin corelarea ofertelor pentru platformelor e-commerce cu cele de comerț tradițional, prin dezvoltarea de noi platforme digitale și prin extinderea semnificativă a utilizării de media online. Digitalizarea este un proces continuu și va ajuta brandurile noastre să ajungă și mai aproape de consumatori.

INTERVIUL CU MIRCEA TEACĂ (SANOFI)

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Teodora Doboș: Din fericire, criza din 2009-2013 a fost resimțită într-o măsură mai mică pe categoriile noastre. Acest lucru a fost posibil pentru că, oricum, consumul pe cap de locuitor în România era la un nivel scăzut față de celelelate țări. Însă, chiar și în aceste condiții, companiile au fost nevoite să-și adapteze politicile de vânzări și marketing la noile condiții ale pieței. Cel mai important lucru într-o criză, din punctul meu de vedere, este flexibilitatea și viteza de adaptare. Acest lucru include procese simplificate, dinamism al tuturor echipelor și o viteză de reacție mai mare la tot ceea ce se întâmplă în piață.

INTERVIUL CU ANDREEA MARINESCU (GSK)

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing?

Teodora Doboș: Cred că este foarte important ca toate companiile să adopte o strategie orientată către consumatori, în care consumatorii au comportamente și nevoi diferite și trebuie priviți că atare. De aceea brandurile trebuie să depășească abordarea „one size fits all” și să-și adapteze strategiile la nevoile și dorințele acestora. În acest sens, este important să ne definim corect și atent targetul și să formulăm mesajele relevante și de impact pentru acest public.

Brandurile se confruntă deja cu o provocare, reprezentantă de generația „Millenials” care, la fel că și alte generații, trebuie abordată diferit tocmai pentru că din această generație fac parte persoane aflate în diverse stadii socio-profesionale și în etape diferite ale procesului de cumpărare. Așadar, este nevoie de o targetare micro-segmentată, și de o abordare în consecință pentru a avea rezultate bune în ceea ce facem.

 INTERVIUL CU MIRUNA SMEUREANU (COCA-COLA)

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant?

Teodora Doboș: Cunoașterea și înțelegerea comportamentului consumatorului necesită o abordare pluridisciplinară. Sociologia și psihologia joacă un rol foarte important, dar nu pot fi separate de alți factori care influențează viața și comportamentul consumatorului, cum ar fi politică, trenduri în societate (tehnologie, sporturi, cultură etc.), mass-media, care rămâne un puternic instrument de influențare a maselor. Cred că un om de marketing trebuie să fie la curent cu tot ceea ce poate afecta comportamentul consumatorilor la o scară reprezentativă.

INTERVIUL CU LAURA BARBU (VODAFONE)