Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

|
|

Teama de inovație

Toată suflarea de business din România vorbește despre inovație ca fiind o preocupare majoră. Se țin discursuri, se scriu eseuri, se dau declarații mobilizatoare despre cât de importantă este inovația. În realitate, inovația este o Cenușăreasă.
Ionut Simion

Circa 41% dintre directorii de companii din România se declară „destul de îngrijorați” de viteza schimbărilor tehnologice, arată un studiu realizat de compania de consultanță și audit PricewaterhouseCoopers (PwC).

Această cifră procentuală este mai mare decât media Uniunii Europene (27%). La nivel mondial, gradul de îngrijorare se ridică la 36%. Așadar, liderii de afaceri din România sunt cei mai îngrijorați de schimbările tehnologice comparativ cu restul lumii.

Teama față de schimbările rapide ale tehnologiei are un singur „tratament”: inovația. Și liderii afacerilor de familie sunt la fel de conștienți de necesitatea inovării. Aproape 67% dintre cei intervievați consideră necesitatea de a inova continuu drept una dintre cele mai importante provocări în următorii cinci ani și 90% sunt de părere că organizațiile trebuie să se adapteze la o lume în care tehnologia digitală este omniprezentă.

În ciuda acestor rezultate ale studiului PwC, care arată într-un fel că inovația este o chestiune conștientizată, România se afla în 2013 pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește cheltuielile de cercetare și dezvoltare (public și privat) ca procent din PIB: 0,39% (sursa Eurostat).

Asta în timp ce Polonia avea alocat cercetării circa 0,87% din PIB, Finlanda un procent de 3,31%, iar media Uniunii era de 2,01%.

Cifrele prezentate de Ionuț Simion (foto), Country Managing Partner la PwC România, sunt completate și de o „surpriză”: doar 19% dintre oamenii de afaceri intervievați consideră că prioritatea guvernului ar trebui să fie crearea unui ecosistem favorabil inovării.

Pe primul loc în topul priorităților guvernului, sugerate de mediul de business, se află „crearea unui sistem fiscal competitiv și eficient” (73%).

Ionuț Simion atrage atenția că în România există o ruptură între mediul academic și cel privat.

„Liderii de afaceri trebuie să ceară statului investiții mai mari în zona de cercetare și inovare și mai multă performanță în sistemul de învățământ”, afirmă Ionuț Simion.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE SOLUȚIILE FORBES CEE FORUM PENTRU CREȘTERE SUSTENABILĂ

Concluzia studiului este tranșantă: inovaţia trebuie să devină cu adevărat o prioritate a României. Efortul investițional nu trebuie să fie numai al sectorului public, ci și al mediului privat de business. Pentru că viteza schimbărilor tehnologice face posibilă recuperarea mai rapidă a decalajelor dintre România și țările din UE.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii