Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

MHP Consulting România |
|

„Suntem parte a Clujului”

IT for Mobility & Manufacturing made in Cluj-Napoca – așa apare orașul din inima Transilvaniei pe harta marilor producători la nivel global, grație MHP Consulting Romania, companie afiliată grupului Porsche, parte a concernului Volkswagen.
BV MHP

Bernd Hörmann, CEO MHP Consulting România

Companii de renume la nivel internațional au ales Clujul în ultimul deceniu pentru a-și deschide aici sucursale, atrase de calitatea mediului academic, diversitatea culturală și cea lingvistică, precum și motivația tipică a localnicilor. „Aceste elemente au contribuit esențial la dezvoltarea Clujului într-un veritabil IT hub al Europei, astfel că, în prezent, orașul joacă un rol cheie în procesul de digitalizare a Europei”, explică Bernd Hörmann, CEO MHP Consulting Romania, companie afiliată grupului Porsche, parte a concernului Volkswagen, una dintre primele companii mari care au venit la Cluj, intuind corect potențialul imens al zonei și explozia de resursă umană calificată. Specializată în dezvoltare IT pentru industriile mobility & manufacturing din Europa și SUA, MHP și-a început activitatea în România în urmă cu zece ani.

Încă din 2013, compania a început colaborarea cu mediul universitar clujean. „Piața din Cluj are foarte multe de oferit industriei IT datorită mediului universitar de elită, iar noi am decis să ne implicăm activ în formarea noilor generații de IT-ști”, spune Oana Dubleș, Head of HR în cadrul MHP Consulting Romania. Împreună cu Porsche AG si o alta companie de IT, MHP a susținut financiar înființarea primei și singurei linii de studiu de informatică în limba germană – la Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”, cea mai mare instituție de învățământ universitar din România.

Pe lângă cursurile de la facultate, studenții participă la stagii de practică în cadrul companiei. Anul trecut a ieșit de pe băncile facultății prima generație de absolvenți de Informatică în limba germană, iar în prezent peste 150 de tineri studiază în cadrul acestei linii de studiu. Mai mult, parteneriatul companiilor de IT cu facultatea s-a extins, din această toamnă, cu masterul Sisteme informatice avansate, în limba germană – un program unic, cu 40 de locuri, care urmează curricula din Germania, oferă cursuri susținute de profesori de la universități din Germania, iar masteranzii lucrează la proiecte software împreună cu echipe internaționale.

„Este o nouă etapă prin care MHP Romania dă un semnal puternic de sprijinire și de apreciere a excelenței în educație și dovada implicării noastre în comunitate. Nu suntem vizitatori, suntem o parte a Clujului și înțelegem să ne implicăm în mod activ în creșterea potențialului de aici. Ne mândrim că acest parteneriat este considerat exemplu de bune practici în colaborarea dintre mediul privat și sfera academică, mai ales că reprezintă un principiu de bază pentru MHP: să fim un formator al resurselor  din piață și nu doar un consumator pasiv.

Decât să ne plângem că nu avem piață de recrutare, preferăm să venim cu soluții. Este, până la urmă, o politică de care beneficiază și celelalte companii de pe piață, care nu sunt implicate în susținerea programului, deoarece pot atrage spre ele candidați specializați în cadrul acestei linii de studiu”, declară Bernd Hörmann.

De altfel, dinamica IT-ului clujean se menține pe o pantă constant ascendentă. „Climatul din recrutarea în industria IT este foarte competitiv. Facem parte dintr-o branșă dinamică, iar asta ne impulsionează și pe noi să găsim metode inovative pentru a atrage oamenii potriviți. Gândim în soluții, nu în piedici”, explică Oana Dubleș.

O ramură importantă din strategia de dezvoltare a MHP este aceea de a forma din timp proprii experți. „Un programator junior proaspăt absolvent de facultate are toate premisele să-și dezvolte aptitudinile și să ajungă în 4-5 ani un specialist de top în aria sa de expertiză. Pe de altă parte, MHP este un angajator atractiv și pentru programatorii cu experiență, deoarece suntem o companie într-o etapă emergentă, o etapă de dezvoltare în ritm accelerat, iar posibilitățile de evoluție în carieră includ atât partea de management, cât și cea pur tehnică”, mai spune specialista în resurse umane.

O trăsătură distinctă a MHP, care o diferențiază de celelalte companii de pe piață din punctul de vedere al politicii de resurse umane, este faptul că toți cei care ocupă poziții de management au pregătire tehnică solidă. Astfe, înțeleg în profunzime cerințele tehnice ale proiectului, modul de derulare a acestuia și problemele cotidiene cu care se confruntă o echipă tehnică.

Peste 400 de persoane lucrează în prezent pentru MHP Romania, iar planurile companiei vizează depășirea numărului 1.000 în anii următori. Astfel, MHP Romania se poziționează în grupul MHP, care are în total 2.500 de angajați, ca un pilon esențial.

În ceea ce privește competiția companiei germane, un important diferențiator este abordarea în consultanță: simbioza dintre management consulting și IT consulting. MHP analizează procesele de business ale clienților și le optimizează, aducându-le la eficiența maximă, și îi sprijină la fiecare pas de-a lungul întregului lanț valoric.

În plus, sunt experți în industriile Mobility & Manufacturing, domenii în care este crucială competența la cel mai înalt nivel în ceea ce privește procesele. Transferă know-how de calitate și inovații strategice către alte industrii, iar peste 300 de clienți mulțumiți din întreaga lume confirmă acest principiu. Printre clienții MHP se numără: 40% dintre cei mai mari 100 de întreprinzători economici din industria germană și peste 50 de lideri ai pieței mondiale; 35 dintre cei mai mari furnizori ai industriei automotive la nivel global; peste 90% din primii 25 de producători și furnizori de automobile de pe piața germană.

MHP Consulting este implicată în temele relevante ale prezentului, atât de noi încât nici n-au încă echivalent în limba română: digitalisation, connected car, industry 4.0 ori transformation, R&D, future retail, digital service & digital business, customer experience, CIO – digital transformation roadmap, business architecture, cloud, sustainable mobility, analytics & big data, agile organisation.

„Ne propunem să devenim un IT Hub pentru întreaga regiune și am început deja să ne orientăm spre țările limitrofe, cum sunt Republica Moldova, Ucraina ori Serbia, unde sunt oameni și companii cu potențial mare de creștere și pe care le putem integra în cadrul echipei experimentate de la Cluj”, completează Bernd Hörmann. De altfel, acesta mizează pe calitate când vorbește de viitorul IT-ului clujean: „În continuare avem o pantă ascendentă a pieței IT, dar vom ajunge la stagnare și atunci unicul avantaj competitiv va fi calitatea. Noi vom fi pregătiți”.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii