Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SuciuPopaVoice |
|

Suciu Popa sau cum să faci diferența în piața avocaturii de business

Rețeta succesului unei firme de avocați de top, prezentată pe scurt de avocații săi coordonatori.
Marius Chitu Pictures

Miruna Suciu și Luminița Popa, Managing Partners Suciu Popa

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale Suciu Popa în acest an?

De la înființare, ne-am propus să facem diferența față de ceilalți prestatori de servicii juridice și să devenim un „law firm of choice” pentru clienții corporativi în piața locală. În mai puțin de 3 ani, am reușit să impunem Suciu Popa ca punct de referință pe piața avocaturii, în domenii ca energie și resurse naturale, litigii și arbitraj, drept corporativ, fuziuni și achiziții dar și în domenii de nișă precum infrastructura, achizițiile publice sau dreptul muncii.

Diferențiatorii noștri sunt simpli: perfecționism, implicare, agilitate și forță a echipei. Anticipăm nevoile clienților, ne gândim permanent ce putem face mai bine pentru ei, și, în general, suntem transparenți pentru că dacă nu ești onest cu clientul nu vei putea stabili o relație de încredere reciprocă. Noi credem că sinceritatea și integritatea sunt ingrediente de bază ale profesionalismului, fără de care nu se poate construi succesul.

Care sunt principalele repere ale activității companiei în primele luni ale anului? Cum au evoluat comparativ cu anul trecut și care sunt estimările pentru întreg anul?

Clienților cu care am pornit la drum li s-au adăugat mulți alții, numai în 2018 clienții noi reprezentând undeva la 30% din crestere, asta în condițiile în care, de ani buni, piața avocaturii stagnează iar economia în general câștigă prea puțini investitori noi.

Planurile noastre pentru anul 2019 includ creșterea consistentă a practicii de litigii, cu accent pe litigiile fiscale, a practicii de TMT unde deja acordăm asistență unor clienți globali activi în piața de IT, dar și consolidarea prezenței noastre deja marcante în arii de practică precum fuziuni și achiziții, arbitraj internațional, infrastructură, energie și resurse naturale.

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția industriei în care activați?

Mai mulți factori importanți au influențat piața serviciilor avocațiale în ultimii trei-patru ani, iar perioada în care s-au facut mai puternic simțiți a coincis cu momentul în care am inființat Suciu Popa. În primul rând, clienții au devenit mult mai atenți la calitatea serviciilor avocațiale, așteptând ca avocatul să identifice zone de risc și să vină cu soluții practice, cu costuri și riscuri asociate cât mai mici. În al doilea rând, în era digitalizării și a rețelelor profesionale, clienții transmit mult mai ușor experiențele pe care le au cu avocații, atât pozitive cât negative, astfel că “riscul” de a fi comparat cu și înlocuit de alt furnizor de servicii se multiplică. Un alt factor marcant în industrie e tendința pe care am văzut-o la clienți de a pune un accent crescut pe aspectele ce țin de compliance, de management al riscurilor, (inclusiv risc reputațional), și să reflecte aceste preocupări în modul cum își aleg avocații și ceilalți furnizori de servicii.

De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria în care activați?

În România există deja cele mai bune practici în domeniul avocaturii de business, iar rezultatele Suciu Popa și aprecierile clienților (dintre care cei mai mulți sunt companii multinaționale și investitori sofisticați) sunt dovezi în acest sens. România este parte a pieței globale, iar metodele și standardele tranzacționale practicate pe piețele mature au pătruns și s-au impus și aici. Este nevoie însă de un efort constant pentru a rămâne conectat la astfel de bune practici – aflate într-o evoluție continuă – și pentru a le internaliza cu adevărat, nu doar de fațadă.

În continuare, provocarea va fi găsirea unui echilibru între „rețetele” validate în economiile avansate în sfera de business (incluzând aici activitatea avocațială) și specificul local și ritmul uneori diferit în care conceptele internaționale sunt integrate și puse în practică în România. Viteza cu care businessul și tehnologia avansează în economia globală impactează direct și modul în care firmele de avocați lucrează, iar jucătorii care nu se vor adapta rapid este posibil să aibă de pierdut într-un orizont de timp nu foarte îndelungat. Din această perspectivă, credem că cei mai adaptabili și inovativi vor fi cei ce vor câștiga “jocul”.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

MS: Pentru mine avocatura e un mod de viață, nu doar o haină pe care o îmbrac dimineața și o dau jos seara. De multe ori, ajungem fiecare la casa ei seara și continuăm să vorbim între noi despre ce am facut peste zi, sau ce urgențe sunt în firmă. Punem suflet în munca noastră, care ne acaparează majoritatea timpului, dar nu o resimt ca pe o corvoadă pentru că imi place enorm ceea ce fac. Am o mare satisfacție cand văd că rezultatele muncii noastre se traduc în aprecieri primite de la clienți, proiecte reușite și, până la urmă, în clienți mulțumiți.

LP: Cred că nevoia unei motivații matinale apare atunci când a dispărut complet entuziasmul profesiei. Nu e cazul meu, cel puțin până în momentul de față. Îmi place să învăț ceva nou în fiecare zi, să comunic, să ajut. Fiecare dosar, proiect sau chiar o simplă întâlnire cu un client sunt mai mult decat “everyday job” pentru mine. Asta nu înseamnă că “a face business în România” este echivalent cu a trăi într-un basm. Ne confruntăm cu aceleași provocări ca întreg mediul de afaceri din România. Doar că avem imensul noroc de a practica o profesie cu care ne identificăm, împreună cu o echipă excepțională.

Când credeți că va veni o nouă criză si cum ar afecta industria în care activați?

Din păcate, există incertitudini care planează asupra economiei europene și a celei globale cu efecte negative inclusiv asupra României. Indiferent dacă va lua forma unei crize sau nu, este clar că piața avocaturii din România nu poate rămâne imună la criza politică internă (sau tensiunile politice din alte țări europene), la scăderea semnificativă a investițiilor străine, la turbulențele ce vor fi generate de evenimente precum Brexit sau la valurile produse în economia globală de măsuri economice protecționiste.

Pe piața avocaturii din România, nu este exclus ca efectele acestei stagnări, cuplate și cu dificultatea unora dintre jucători în a-și regândi structura și metodele de business, să producă modificari majore, inclusiv prin schimbarea unor ierarhii până acum bine stabilite în piață.

Care sunt valorile Suciu Popa?

Valorile noastre sunt loialitatea față de clienți, etica în afaceri, spiritul inovativ, disponibilitatea de a ne perfecționa în permanență. Spiritul de echipă în relația cu toți avocații și colaboratorii noștri, alături de dorința de a ne autodepăși pe care încercăm să le-o insuflăm și celor mult mai tineri ca noi sunt și ele valori în care credem. Suciu Popa este o echipă formată din oameni pasionați și entuziaști pe care clienții noștri o consideră „extrem de puternică, rapidă și fantastică din punct de vedere profesional” (Chambers & Partners) sau „foarte eficientă și cu o prezență impresionantă pe piață” (Legal 500 EMEA). Astfel de aprecieri ne motivează să continuăm ce am început, arătând că piața este deschisă jucătorilor pentru care excelența nu este doar un slogan, ci un modus vivendi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii