Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Succes construit pas cu pas

PARTENERIAT - DEDEMAN - SIMONA HALEP
Fraţii Pavăl sunt exemplul potrivit căruia determinarea şi prezenţa de spirit pot transforma o afacere marginală într-un brand naţional.

Singura companie autohtonă de bricolaj care ţine piept multinaţionalelor din domeniu prezente pe piaţa românească este compania Dedeman, înfiinţată în urmă cu peste 20 de ani de fraţii Dragoş (foto) şi Adrian Pavăl. Pas cu pas, au început să dezvolte fiecare magazin, iar, după zece ani de la înfiinţare, Dedeman a ajuns în formatul pe care îl cunoaştem astăzi. Nimic nu pare să fi fost făcut la voia întâmplării, iar cei doi fraţi, matematicieni de profesie, au fost atenţi la fiecare pas pe care l-au avut de făcut şi nu s-au lăsat vrăjiţi de creşterile pe care le-au înregistrat an de an. Această strategie pare să fi fost una câştigătoare dacă ţinem cont de faptul că, în perioada crizei, majoritatea companiilor din domeniu fie au înregistrat pierderi, fie, din cauza contextului internaţional nefavorabil, chiar au luat decizia de a se retrage din România. Până şi ideea de a deschide un magazin în Bucureşti, piaţă pe care o considerau mult prea scumpă, a fost atent calculată. Au luat însă această decizie îndrăzneaţă, în 2009, în plină criză. De altfel, pe întreaga perioadă de criză, Dedeman a continuat să mizeze pe expansiune. Astfel, şi-au ajudecat titlul de cea mai extinsă reţea de bricolaj din România, iar, în 2013, au atins o cifră de afaceri de peste 600 de milioane de euro şi peste 6.700 de angajaţi. Reţeaua de bricolaj a celor doi antreprenori români are astăzi 37 magazine, două centre logistice, parc auto propriu; peste 45.000 de produse ce acoperă 11 domenii; circa 380.000 metri pătraţi suprafaţă de vânzare; între 6.000 – 18.000 metri pătraţi suprafaţa unui magazin.

Pe lângă creşterea business-ului, fraţii Pavăl au decis să se implice şi în altfel de campanii. În iulie 2014, sub sloganul „Performanţă 100% românească”, Dedeman a lansat un parteneriat cu Simona Halep, cea mai bună jucătoare profesionistă de tenis din România şi numărul 2 WTA. În cadrul acestei colaborări, pentru fiecare magazin nou deschis, Dedeman va inaugura și un teren de tenis. ”Deși venim din domenii total diferite, sunt multe lucruri prin care ne asemănăm, iar aici mă refer la ambiție, la pasiunea pe care o punem în tot ceea ce facem și la dorința de a ne depăși de fiecare dată limitele. Noi credem că nici un vis nu este de neîmplinit dacă te dedici trup și suflet, iar Simona ne dovedește asta prin fiecare meci disputat”, a mai spus Dragoş Pavăl în momentul în care a fost anunţat acest parteneriat. Costurile pentru amenajarea unui teren au fost estimate la 30.000-35.000 de euro, iar potrivit planurilor de dezvoltare, compania urmează să mai inaugureze 13 magazine, trei dintre care sunt programate să fie deschise în acest an.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii