Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

STUDIU: Publicitatea își caută bugetele de „altădată”

La începutul acestui an, agenția Initiative Media a actualizat datele studiului „Media Fact Book”, singurul reper oficial de pe piață care analizează investițiile și tendințele media din România.
Up&Down 215.indd

 

În 2020, „Media Fact Book” (MFB) estimează că bugetul total de publicitate pe cele cinci suporturi tradiționale (TV, internet, radio, outdoor și print) va depăși pragul de jumătate de miliard de euro, mai precis 514 milioane de euro. Astfel, piața de media se apropie de vârful investițional din 2008, când s-a atins bugetul de 540 milioane de euro. Criza economică din 2009 a lovit puternic piața de publicitate din România, drept dovadă că, nici după 11 ani aceasta nu și-a mai revenit, în ciuda creșterilor minore din ultimii opt ani.

În 2019, volumul net de publicitate consumat pe televiziune a fost estimat la 315 milioane de euro, în creștere cu 5% față de 2018. MFB notează că, anul trecut, audiența TV a scăzut cu 7%.

Publicitatea digitală a crescut cu 17% față de 2018, ajungând la un buget de 99,1 milioane de euro. În 2020, Google și Facebook își vor consolida pozițiile dominante, în timp ce publicitatea pe internetul local va scădea cu 20% până la 13,9 milioane de euro.

Piața de radio a atras un volum de 28,3 milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul precedent. Principalele categorii de produse și servicii care investesc în publicitatea radio sunt: retail, pharma, telecomunicații, automobile și produsele cosmetice și de îngrijire personală. Publicitatea exterioară (outdoor) a atins un buget de 32,2 milioane de euro, în creștere cu 4,8% față de 2018. Investițiile publicitare în print au fost la 12,1 milioane de euro, mai mici cu 5% față de 2018.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii