FacebookTwitterLinkedIn

Limuzina Audi A6 este deja sinonimă cu modelul la care visează toți „executivii” din top managementul companiilor de succes. A pornit de la ideea unei mașini discrete, dar care, cel puțin în interior, să ofere tot ce are mai bun industria auto premium.

Audi este marca cu cea mai abruptă ascensiune dintre toate mărcile premium germane. Privind în relație directă cu BMW sau cu Mercedes-Benz, Audi nu are, după Al Doilea Război Mondial, prea multe de spus despre confort și eleganță. Tot ce se întâmplă astăzi este o poveste al cărei început modern coincide cu prima generație A6, prezentată în 1994 ca facelift la ceea ce se numea Audi 100. Mai mult, pasul spre nivelul de calitate revendicat de BMW Seria 5 și Mercedes E Klasse avea să urmeze în 1997 când, a doua generație A6, era gândită de la zero ca o limuzină premium. Filosofia perfecționării fiecărui capitol pare să se păstreze ca o constantă Audi și așa se explică cum, în ciuda unui design considerat deseori ca prea discret, se ascunde un comportament ireproșabil.

Lumzina de clasă mare A6 este la a patra generație, lansată în 2011. Profită de toată tehnologia dezvoltată de grupul Volkswagen și exploatează un curent de design aflat la intersecția avantajoasă dintre conservatorismul Seriei 5 și avangardismul lui Mercedes-Benz care, cât de curând, va cuprinde și E Klasse (pentru moment la sfârșitul carierei). Modelul A6 facelift, pe care l-am condus la Dresda, confirmă, încă o dată, mulțumirea celor aproape 270.000 de clienți ai actualului A6 din toată lumea și totuși subliniază momentul de maturitate al modelului și impresiona printr-un plus de calități.

La capitolul design, modificările sunt minore și înglobează, fără surprize neașteptate, noile ingrediente Audi. Era logic că se vor introduce pe lista dotărilor opționale farurile Matrix cu LED, prezente deja la A7 și A8, și stopurile cu LED a căror formă a fost, de asemenea, redesenată discret. Spiritul Audi se manifestă însă la nivelul unor detalii pe care, de cele mai multe ori, le observi doar după ce ți-au fost explicate. Așa se întâmplă, de exemplu, cu butonul de aprindere al farurilor care acum, la versiunea A6 facelift, are muchia de jos teșită pentru ca, în niciun scenariu posibil, șoferul să nu-l mai poată atinge cu piciorul stingând luminile sau decupând funcția Auto.

Dincolo de o colecție nouă de culori, materiale și un upgrade tehnologic relevant, cel mult, doar pentru posesorii actualei generații, atenția Audi se concentrează asupra integrării multimedia. Privind deja spre viitorul virtual al omenirii, A6 oferă în timpul călătoriei avantajele pe care un smartphone îl oferă în tot restul timpului. Citând un specialist aflat la locul sesiunii de teste, „computerul din A6 este compatibil cu aproape orice telefon și suplinește orice dezavantaj aferent unui model mai slab tehnologic”.

Mașina preia informațiile din agenda telefonică și, de la acel punct, te ajută să intri în orice fel de conexiune și să accesezi orice adresă sau eveniment din apropiere sau din direcția de mers. Sună avangardist, dar sistemul de navigație îmbracă hărțile cu informație provenită de la Google Maps, iar descrierile evenimentelor de pe internet sunt citite atât de cursiv încât ai impresia că asculți o înregistrare pregătită dinainte. Muzica poate fi livrată fără probleme de pe orice post de radio online dar, tot ca un aport al upgrade-ului prilejuit de facelit, volumul nu mai poate fi reglat atunci când se pierde semnalul. Inginerii Audi au ajuns la concluzia că setarea volumului spre maxim este primul gest pe care vrei să îl faci atunci când se oprește muzica. Drept urmare, în secunda în care semnalul de internet revine, muzica repornește brusc, la un nivel neașteptat, și riscul de accident crește.

În paralel cu toate aceste informații care ți se suprapun în minte, descoperi, indiferent de motorizare, cel mai liniștit și linear automobil din segment. Există cinci versiuni diesel și trei cu benzină pe o plajă de putere cuprinsă între 160 CP și 327 CP, la care se adaugă vârfurile de gamă, S6 de 450 CP și RS6 de 560 CP. Mai important, însă, sentimentul premium ireproșabil se simte aproape la fel de intens încă de la versiunile „de buget” precum A6, 2,0 TDI de 190 CP.

Tot din grijă pentru liniștea șoferului, Audi renunță oficial la transmisiile CVT (Multitronic) și introduce, pentru motorizările cu patru cilindri, cutia de viteze S-Tronic cu 7 rapoarte, indiferent dacă tracțiunea este quattro sau doar pe roțile din față. În traducere, treptele se succed firesc, garantând un nivel al consumului fără precedent pentru model. Tot în ideea economiei, A6 primește funcția coasting care, la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație, decuplează motorul de cutia de viteze acolo unde drumul permite și crește astfel inerția la rulare.

La sfârșitul unei zile în care conduci noul A6 facelift, gândurile cu care ai început de dimineață sunt, nealterate, acolo unde le-ai lăsat. Chiar și dacă ai trecut peste serpentine cu noul motor diesel de 3,0 l și 320 CP. Chiar și dacă ai accelerat aproape de limite cu noul S6, 4.0 TFSI de 450 CP. Filosofia Audi, de a produce perfecțiunea automobilistică, pare aproape de realitate. Atât timp cât îți dorești un automobil echilibrat, silențios, ascultător, A6 devine prima opțiune a momentului în segmentul limuzinelor de clasă mare.