Cautare




, Contributor

Opinii |
|

Steve Forbes: SUA ar trebui să instaureze prețuri echitabile pentru medicamentele americane de peste hotare

Există o chestiune extrem de avantajoasă pentru președintele Donald Trump, care îl poate ajuta să reducă prețurile medicamentelor eliberate pe bază de prescripție medicală: să insiste asupra ideii ca acei cumpărători străini ai produselor farmaceutice americane (în mare parte agenții guvernamentale) să își plătească partea echitabilă din costurile de cercetare și dezvoltare ale acestor medicamente.
editorial steve forbes

În prezent, americanii subvenționează utilizatorii de medicamente de peste hotare.

Iată cum funcționează acest lucru. Prețul mediu pentru introducerea cu succes a unui medicament nou pe piață în SUA este de aproximativ 2,4 miliarde de dolari. Întregul proces de aprobare durează aproximativ 12 ani înainte ca un medicament să primească avizul. Cheltuielile includ toate medicamentele care nu au ieșit din laboratoarele de cercetare sau au eșuat pe timpul studiilor clinice scumpe și consumatoare de timp și resurse.

Companiile farmaceutice primesc brevete de 20 de ani pentru medicamentele lor, ceea ce înseamnă că dețin, într-adevăr aproximativ 8 ani de monopol pe piață (20 de ani pentru brevet, minus cei 12 ani pentru eliminarea tuturor obstacolelor înainte ca un anumit produs să poată fi vândut).

Nu este de mirare că prețul inițial pentru un nou medicament este ridicat, deși costul real de fabricație per pastilă este extrem de redus (în mod ideal, atunci când un medicament merge „fără brevet”, imitatorii aduc rapid copii, cărora li se acordă la momentul intrării pe piață un nume generic, din care li se reduce, totodată, și prețul. Din păcate, regulamentele Food & Drug Administration – FDA au îngreunat acest proces. Noul șef al FDA, Dr. Scott Gottlieb, a eliminat obstacolele, motiv pentru care rata aprobărilor de medicamente s-a dublat).

Atunci când o companie farmaceutică vinde un medicament nou în străinătate, cumpărătorii cer un preț care reprezintă o parte extrem de mică din ceea ce plătesc clienții americani. Cererea arată mai curând ca una făcută de un gangster (sub forma celebrei sintagme „Îți voi face o ofertă pe care nu o poți refuza”), decât de un simplu comerciant. Amenințarea implicită – și uneori explicită este că în cazul în care o companie nu se conformează, o anumită țară va apela la medicamente produse de o organizație concurentă. În prezent, SUA ar trebui să instaureze prețuri echitabile pentru medicamentele americane de peste hotare. Cu alte cuvinte, dacă nu doriți să plătiți pentru studiile și cercetările care au determinat apariția medicamentelor, atunci nu intrați în posesia medicamentelor. Ferm și la obiect.

Succesul cu acest lucru ar însemna costuri mult mai mici pentru consumatorii americani. O mai mare mediatizare ar educa americanii și despre cât de costisitoare și de vechi sunt multe din instrumentele sistemului actual.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii