Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Stefan Picard, șeful Lagardère Travel Retail România: „De departe, Inmedio este cel mai mare brand Lagardère în România”

Cunoscut de amatorii presei scrise tradiţionale, conceptul Inmedio, „casa tuturor revistelor”, are câțiva frați mai mici. 
Stefan Picard, CEO Lagardere Travel Retail România

Axate, în principal, pe segmentul Food Service, dar și News & Convenience, afacerile „familiei” Lagardère Travel Retail în România cresc de la un an la altul, acoperind toate nevoile segmentului de piață vizat, spune Stefan Picard, director general al companiei. Lagardère Travel Retail face parte din grupul Lagardère, unul dintre liderii mondiali pe zona de travel retail, media și publishing. Compania și-a început activitatea pe plaiurile mioritice, în 1996, primul magazin Inmedio, în cadrul hotelului Hilton, fiind deschis în octombrie 1997. În portofoliul firmei exista și brandul Relay, ce deține același concept – News & Convenience, dar care vizează doar mediile travel: aeroporturi, gări, metrouri etc. În afară de România, aceste magazine se pot găsi în Bulgaria, Polonia, Cehia, Ungaria, țări care au avut o dezvoltare similară în ultimii 12 ani, după spusele lui Picard. Totuși, compania-mamă a decis ca, pe lângă optimizarea Inmedio, să dezvolte, în principal, nișa de travel retail, care a generat, de curând, și schimbarea de brand a companiei – de la LS Travel Retail Romania la Lagardère Travel Retail. Așadar, marea familie Lagardère Travel Retail deţine Inmedio şi Relay – ce aparţine segmentului News&Convenience și categoria Food Service, care are în portofoliu următoarele concepte: 1 Minute, So!Cofee, Voyage Cafe, Le Cafe Inmedio şi Hello!

LS TRAVEL RETAIL ROMÂNIA DEVINE LAGARDÈRE TRAVEL RETAIL 

Într-o lume în care online-ul încearcă să înlocuiască cu pași repezi presa tipărită, Stefan Picard spune că Inmedio și Relay nu înregistrează o scădere a vânzărilor, ci dimpotrivă, și-au menținut echilibrul pe piață chiar și în timpul crizei economice. „De departe, Inmedio este cel mai mare brand Lagardère în România”, mai adaugă el, fapt demonstrat și de cele 187 de magazine News & Convenience din țară.

Totuși, strategia companiei din această perioadă se axează, cu precădere, pe segmentul food. „Credem în această nișă de business pentru că lumea va mânca întotdeauna”, spune Picard, „iar românii caută din ce în ce mai mult lucrurile sofisticate, de calitate, variate și sunt dispuși să plătească mai mult pentru mâncare sănătoasă”, adaugă el. În acest sens, Lagardère Travel Retail a dezvoltat un concept propriu, 1 Minute, magazine unde oferta variază de la sandwich-uri, salate și croissant la cafea, țigări sau mici produse din gama convenience. În număr de 16 până în acest moment, magazinele 1 Minute sunt amplasate în parcurile de afaceri, unde există o cerere mai mare și constantă de produse din această gamă. „Intențiile noastre sunt de a face acest brand la fel de cunoscut ca „Inmedio”, spune directorul general Lagardère Travel Retail, „vrem să îl transformăm într-un brand puternic, iar pe viitor să aducem conceptul în fiecare parc de afaceri viabil strategiei noastre”. O caracteristică interesantă a acestui brand este modul de administrare a magazinelor. „Oamenii care lucrează în magazinele noastre nu sunt angajații noștri. Nu-i numim manageri, îi numim „antreprenori”, povestește Stefan Picard. Astfel, oamenii care vor să își dezvolte propria afacere, dar nu au posibilitățile necesare sau nu vor să își asume acest risc, pot să semneze un contract de prestări servicii cu compania noastră  care construiește magazinul, aduce stocul, iar de restul se ocupă „antreprenorul”, care poate face angajări și obține un procent din vânzări. Astăzi există mai mult de 200 de astfel de „manageri” pentru rețeaua noastră de magazine, majoritatea colaborând cu compania noastră încă de la deschiderea magazinelor. De asemenea, după spusele lui Picard, „experiența este un plus, nu o necesitate, iar ceea ce căutăm este motivația”.

Pe lângă conceptele proprii, Lagardère Travel Retail a achiziționat în 2013 și o franciză Subway pe care a deschis-o la Gara de Nord, în contextul unui parteneriat mai vechi cu Subway, dezvoltat în Bulgaria. După afirmațiile lui Stefan Picard, acest magazin se află în topul francizelor Subway în ceea ce privește vânzările la nivel de țară. Bineînțeles, amplasamentul a fost ales strategic, tocmai pentru poziționarea centrală și traficul intens, criterii determinante pentru nivelul vânzărilor.

Un alt business al segmentului food este So!Coffee, un concept dezvoltat „in house” și care, după spusele directorului general, a prins rădăcini și în România. So!Coffee se axează pe ideea de eficiență și confort, un loc în care se poate găsi o gamă variată de cafea, dar și produse de patiserie, sandwich-uri  și acces gratuit la wifi. Cafenelele se pot găsi în aeroporturile din Cluj și Timișoara, însă cu posibilitatea de extindere și către alte medii travel sau non-travel, dacă se ivesc oportunități.

În România, compania Lagardère Travel Retail nu a simțit criza economică pe propria cifră de afaceri, care la sfârșitul anului trecut a fost de 78  milioane de euro, aproximativ 347 milioane lei, în creștere față de 2013, când s-au înregistrat 72 milioane de euro, respectiv 320 milioane de lei. „Nu ne-am oprit din a deschide noi magazine și deschidem, în medie, 20 pe an. Cele mai multe au fost, în 2007, an de vârf, când am deschis 40“, motivează Stefan Picard creșterile financiare înregistrate în ultimii ani de toate brandurile pe care le deține compania. În linii mari, unul dintre factorii care au dus la creștere este crearea unei rețele care s-a extins și s-a dezvoltat constant în ultimii zece ani, adaugă el. În cifre, compania deține astăzi 220 de magazine, însă își propune ca anul viitor să ajungă la 240, iar în următorii 10 ani să conducă 300-400 magazine, chiar dacă vor fi mai puține Inmedio și mai multe cele orientate spre segmentul Food. Momentan, compania nu are în plan cumpărarea altei francize, însă „este o chestiune de oportunitate”, după cum afirmă CEO-ul companiei.

Planurile companiei sunt, de asemenea, la fel de ambițioase ca cifrele înregistrate până acum. „Intenționăm să creștem în continuare, să ne intensificăm prezența în mediul travel retail și să ne creăm o platformă care să dețină sub același acoperiș toate conceptele și brandurile: 1 minute, Relay, So!Coffee, lucru pe care l-am început deja în alte țări”, mai spune Stefan Picard.

„Să își asume riscuri, face parte din viață!” este primul sfat al lui Stefan Picard pentru cei aflați la început de drum în business. Cu o experiență de peste 15 ani în cadrul Grupului Lagardère Services, CEO-ul îi îndeamnă să fie realiști, să-și cunoască atuurile și să dea ascultare oamenilor ce îi încurajează: „Dacă vrei să reușești va trebui să treci prin mai multe momente proaste, dar să nu te oprești la prima problemă pe care o întâmpini“.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii