Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Ștefan Iordache (Chief Operating Officer, Publicis One): „În 2017, vom avea, cu siguranță, mai multe provocări decât în 2016. Dar le vom face față!”

Le-am solicitat oamenilor de afaceri să privească spre viitor, prin prisma lecțiilor pe care le-au învățat în 2016.
Stefan Iordache

Forbes: Cum apreciați într-un singur cuvânt evoluția companiei/grupului pe care o/îl conduceți în anul 2016? Acum, la final de an, cum arată realizările în raport cu obiectivele de la începutul anului? Detaliați!

Ștefan Iordache: One!

Publicis One România. Un grup de comunicare unit. Numărul unu în creație, eficiență, consultanță PR, media și digital. Grupul de comunicare numărul unu din România. Agenția Anului la Portoroz, Agenția Anului la PR Awards (pentru al doilea an consecutiv) și Grand Effie 2016.

Am câștigat pitch-uri importante cu fiecare dintre agențiile noastre. Inclusiv cele mai importante pitch-uri ale anului.

Am determinat creștere pentru clienții noștri și pentru mărcile lor, am câștigat cu mult peste 100 de premii în compețiile de profil. Publicis One România!

 

Forbes: Care a fost evenimentul care v-a impresionat neplăcut în domeniul în care activați și care a fost evenimentul care v-a impresionat plăcut?

Ștefan Iordache: Piețele pe care activează clienții au crescut, economia a crescut în general, costul mediu cu salariul în publicitate a crescut semnificativ (cu peste 30% în ultimii doi ani, creștere determinată de clarificări fiscale în zona formelor de plată dar și a majorării salariilor nete).

În ciuda acestor creșteri, am mai fost martorul unor așteptări ca prețurile media (în special) dar și a fee-urilor agențiilor să fie stagnante sau chiar mai mici. Avem cerere mai mare de spațiu media TV, mai mare decât oferta (limitată la 12 minute pe ora și la o audiență TV existentă). Deci, implicit avem o creștere de preț.

Dar am fost și plăcut impresionat când unii clienții au înțeles că fee-urile agențiilor trebuie să crească. Sau că diferențiatorul nu este prețul, ci modul cum este rezolvată problema de business a mărcilor pentru care lucrăm.

 

Forbes: Care sunt cele mai bune trei lucruri care s-au întâmplat în 2016 în România? (din punct de vedere business, social, politic, etc.)

Ștefan Iordache: Implicarea mai mare a societății civile în problemele cetății. Acesta mi se pare cel mai important lucru.

În al doilea rând, demersul Justiției care devine firesc o putere în stat.

Dar și creșterea economică a Romaniei, cea mai mare din Europa. România, suntem pe drumul cel bun!

 

Forbes: Care sunt cele trei așteptări concrete pe care le aveți de la noul Guvern, ce va rezulta în urma alegerilor din decembrie, în perspectiva anului 2017?

Ștefan Iordache: Așteptările mele față de guvernul următor sunt să aducă modificările și clarificările așa de necesare în zona fiscală. Predictibilitate și claritate în legislația fiscală.

Un punct important în agenda fiscală, taxarea pe venit global, nu pe formele de plată. Îmi pare rău că demersul început de Gabriel Biriș nu a fost dus la bun sfârșit în 2016.

 

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră pentru anul viitor?

Ștefan Iordache: Stronger One! Specializare și Integrare. Să câștigăm pe ambele direcții.

Cele mai puternice agenții în zona strategie, creație, media, date și tehnologie. Dar și cea mai buna integrare a serviciilor de comunicare pentru a determina un avantaj competitiv clienților noștri.

 

Forbes: Cum credeți că va schimba alegerea omului de afaceri Donald Trump economia/societatea americană și mondială și care sunt principalele provocări pe care le vedeți la nivel mondial în 2017?

Ștefan Iordache: Probabil că Donald Trump va aduce mai mult pragmatism.

Cât despre ce provocări vom avea, cu siguranță mai multe decât în 2016. Dar le vom face față!

(5 decembrie 2016)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii