Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Sportul vine pe card

Doi antreprenori români au reușit  să ajungă la afaceri de un milion de euro după ce au creat  un card care te trimite la sală.
Andrei Cretu si Iulian Circiumaru 7card by fixfoto

Andrei Crețu (foto stânga) și Iulian Cîrciumaru lucrau împreună într-o companie de consultanță atunci când s-au decis să pună bazele 7card, un agregator de servicii de wellness și sport. „Noi ne-am început carierele de corporatiști în consultanță. Acest lucru se întâmpla prin 2006”, spune Iulian Cîrciumaru. Au mai stat o perioadă angajați, după care, din 2014 sunt „fulltime la 7card”, un proiect „născut din prea mult timp liber”, cum le place celor doi să glumească, la care lucrau deja de câțiva ani.

Au început să se uite la diverse modele de afaceri din industrii fragmentate – săli de fitness, saloane de înfrumusețare, spălătorii auto. „Uitându-ne la industrie și la modul cum funcționează acestea precum și la cerințele clienților, am găsit oportunitatea de a construi 7card și anume un factor de consolidare a ofertei către clienți. Și, practic, am consolidat într-o singură rețea, sub un singur abonament pe care îl vindem către clienții corporate și prin care ei au acces la toată rețeaua”, spune Iulian Cîrciumaru.

7card se extinde agresiv în afara Bucureștiului

Concret, cei care beneficiază de acest card, pot avea acces la toate cele 150 de săli care fac deocamdată parte din program, indiferent în ce oraș din țară s-ar afla. Deocamdată rețeaua 7card cuprinde Bucureștiul și alte cinci orașe (Timișoara, Cluj, Brașov, Iași și Ploiești) și nu include numai săli de fitness ci și terenuri de tenis, de squash, sală de escaladă sau școli de dans. Sunt însă în plină expansiune, iar până la sfârșitul anului speră să mai adauge pe harta 7card încă câteva orașe mari din țară (printre care Constanța și Sibiu). În prezent, numărul celor care beneficiază de acest card este de aproximativ 10.000 de persoane din 280 de companii, iar aproximativ 8.000 sunt membri activi.

„Acum totul sună bine, însă primul an a fost greu în sensul în care atunci nu am avut deloc vânzări. Mergeam la săli, le explicam conceptul, dar exista o oarecare reticență. Nu erau obișnuiți decât cu modelul clasic unde oamenii plătesc la recepție o sumă de bani și mai puțin cu o abordare mai sofisticată în care altcineva să fie agentul de vânzare corporate și să vezi ce vizite primești, iar la sfârșitul unei luni să primești banii aferenți vizitelor respective”, povestește Andrei. Apoi a urmat un cerc vicios – căci sălile, după ce au înțeles modelul de funcționare si-ar fi dorit să vadă mai mulți clienți care ar putea să le treacă pragul, iar companiile ar fi vrut să vadă o rețea mai mare de săli care să fie incluse în 7card.

Un business cu „sănătate“

Au avut încredere în ideea lor și în faptul că aduceau ceva nou pe piață și nu au renunțat chiar dacă a durat mai bine de un an să pună afacerea pe picioare. Astăzi compania este mică, cu numai 16 angajați însă majoritatea sunt alături de cei doi antreprenori încă de la început. „Am atins o masă critică atunci când am ajuns pe la 15-20 de săli, moment în care produsul a început să fie interesant”,  mai povestește Andrei Crețu. Cu timpul au început să atragă în program tot mai multe companii și, firesc, a urmat extinderea rețelei și în afara Bucureștiului.

Prețul abonamentului mediu diferă în funcție de companie, numărul de angajați și variază între 100-150 de lei pentru București. Abonamentul poate fi achitat parțial sau integral de către companii (cea din urmă fiind varianta „ideală” în opinia lor) sau doar prin contribuția angajatului. Printre companiile care sunt cele mai înclinate să ofere acest tip de beneficiu sunt cele din IT. La polul opus se află băncile, în ciuda faptului că s-au numărat printre primii clienți ai 7card. Între cele două extreme se află companiile din producție sau firmele de consultanță.

Nu se gândesc deocamdată să renunțe la business deși, devenind unul profitabil, atrage privirile multor potențiali investitori, mai ales că 7card a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro în 2014 și estimează dublarea acesteia pentru 2015.

Mai multe pe aceeaşi temă:

Sala de lângă casă

Modelul francez

Fitness cu tradiție

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii