Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

Lideri |
|

Spațiul inovației

deloitte
Cum te asiguri că organizația ta este cea mai inovatoare din domeniu? O opțiune este crearea de spații care le cresc angajaților gradul de creatvitate. 

Implementată cu succes de Deloitte la nivel global, această strategie le permite nu doar angajaților, ci și clienților, să găsească soluții din ce în ce mai inovatoare. Cele două tipuri de spații inspiraționale create de firma de consultanță sunt iZones și Deloitte University. Gabriela Salinas, Global Brand Manager Deloitte, descrie iZones ca pe niște laboratoare de inovație. Oamenii sunt luați de la locul de muncă în care merg zi de zi și duși în acest mediu inspirațional, pentru a face brainstorming și a găsi noi abordări pentru problemele existente. Deloitte University este o zonă de training aflată într-un spațiu care amintește de fermele texane, o clădire modernă, imensă, în apropierea unui lac. Aceste spații au în comun decorurile inedite, cele mai noi produse din tehnologie, mâncarea neobișnuită și programele foarte bine structurate, toate elementele invitându-i pe cei prezenți să gândească diferit. „Ele constituie o experiență fantastică pentru toți cei care au fost acolo”, explică Sallinas. „Cred că tuturor celor care au fost acolo li s-a schimbat complet opinia despre Deloitte”, adaugă ea, mai ales fiindcă brandul este adesea asociat cu domenii precum contabilitatea. Investițiile în aceste spații au fost gigantice, însă totul se rezumă la experiența de inovație și la relația Deloitte cu colaboratorii.

Stimularea spiritului inovator nu se oprește însă aici. Gabriela Salinas accentuează importanța libertății acordate angajaților. „Trebuie să le dai angajaților autonomia de a lua decizii, pentru că ei sunt cei mai aproape de piețele locale și înțeleg condițiile de pe aceste piețe”, detaliază ea. În acest context, un model de tipul „comandă și controlează” nu ar fi eficient, adaugă ea. „Rolul meu este mai mult de a-i influența, de a-i ghida, nu de a-i conduce ca o autoritate supremă”, explică Salinas. Încorporarea trendurilor locale și conștientizarea nevoilor concrete și a obiectivelor de pe plan local conduc la inovație. Salinas subliniază și importanța de a trata cu respect culturile locale și afirmă că preferă ca o campanie să nu fie implementată identic la nivel global, dacă aceasta ar însemna încălcarea tradițiilor locale.

Salinas recunoaște că este din ce în ce mai greu în ziua de astăzi pentru un brand să inoveze și să se diferențieze. O metodă de a inova este cea bazată pe tehnologie și pe patente, însă, consideră ea, multe branduri nu mai inovează atât de mult prin tehnologie, ci prin emoții. Modul în care organizația inovează este uneori marginal, subliniază Salinas, însă are un impact gigantic, disproporționat, asupra audienței. Principalele două direcții în care Deloitte a inovat recent sunt business modelul și depășirea granițelor serviciilor și experiențelor tradiționale oferite de organizație, care stau la baza companiei. Esențial este ca organizația să înțeleagă ce-și doresc de fapt clienții, concluzionează Salinas.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii