Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Tech |
|

Sorin Chirculescu (Catena): „Succesul în marketing reprezintă o provocare, în contextul unei piețe puternic concurențiale”

Sorin Chirculescu_CATENA
Sorin Chirculescu, director de marketing la Catena, consideră că omul de marketing al viitorului va fi un as al noilor tehnologii și va avea acces la instrumente de analiză capabile să prelucreze rapid o cantitate uriașă de informații.

Sorin Chirculescu, Marketing Manager, Catena

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Sorin Chirculescu: De la un an la altul, succesul în marketing reprezintă o provocare, în contextul unei piețe puternic concurențiale. Tendințele se schimbă odată cu evoluția mediului de afaceri și a pieței. Regulile sunt mereu altele, tot timpul trebuie să te adaptezi, să inovezi, să anticipezi preferințele clienților, atât de diferiți și ei și aflați mereu într-o continuă căutare și experimentare de produse și servicii noi. Unul din elementele care a făcut anul acesta diferența a fost nevoia de a adapta tehnicile de marketing la noile reguli privind protecția datelor personale – o provocare uriașă pentru întreg domeniul și un obstacol în plus în încercarea de a cunoaște preferințele consumatorului pentru a adapta oferta la cerințele lui.

 

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Sorin Chirculescu: În contextul în care reclama clasică își reduce din intensitate, companiile se orientează mai mult către zona de educare a consumatorilor – inclusiv prin promovarea unor valori de care societatea are nevoie în prezent. Piața cere content marketing – conținut complex și de calitate și adaptat tot mai mult nevoii de informare a clienților.

 

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Sorin Chirculescu: Social Media este cu siguranță una din componentele importante ale unei strategii de marketing în prezent. Grupe de vârstă diferite caută informație customizată – rolul nostru este să descoperim și să ne adaptăm cerințelor de informare și să fim acolo unde e clientul nostru.

 

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Sorin Chirculescu: Ne aflăm oficial în cea de-a patra revoluție industrială – denumită și revoluția digitală, în care discutăm despre roboți, quantum computing, inteligență artificială și mașini autonome. Toate aceste noi tehnologii schimbă deja modul în care interacționăm și comunicăm unii cu alții, iar impactul va fi și mai vizibil în anii care urmează.

Omul de marketing al viitorului va fi un as al noilor tehnologii și va avea acces la instrumente de analiză capabile să prelucreze rapid o cantitate uriașă de informații. Va fi mult mai ușor să identifici tendințele unei piețe și eficiența investițiilor de marketing bazându-te pe o analiză complexă de date!

În final, legătura dintre omul de marketing de acum și cel de peste 10 ani va fi reprezentată în continuare de două dintre atributele esențiale acestei meserii: creativitatea și abilitatea de a comunica. Cred că aceste atribute nu vor putea fi preluate cu adevărat de nicio altă inteligență decât cea umană.

(27 august 2018)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii