Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sorin Chirculescu (Catena): “Inteligența artificială, căile neuronale artificiale și machine learning vor sta la baza experienței cumpărătorului”

Sorin Chirculescu (Catena) subliniază că una dintre provocările marketingului în următorii ani este separarea informației corecte de cea falsă, adică efortul de a-l educa pe consumator cum să discearnă între un fake news și realitate.
058 marketing 24 Sorin Chirculescu Catena

Sorin Chirculescu, Marketing Manager, Catena

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Sorin Chirculescu: Plecând de la un prezent cu o complexitate care nu se întâlnește în prea multe domenii, provocările din marketingul viitorului vor fi tot mai greu de anticipat cu exactitate. Însă, pentru că marketingul gravitează întotdeauna în jurul clientului, cea mai mare provocare va fi găsirea acelui mix de transmitere a mesajului folosindu-te și ajutându-te de tehnologiile de comunicare tot mai avansate și mai diversificate de care dispui.

Provocările viitorilor cinci ani vor fi legate decisiv de evoluția tehnologiei comunicațiilor. Personalizarea conținutului, care nu este neapărat un concept nou în marketing, va beneficia, de asemenea, de progresul tehnologic. Inteligența artificială, căile neuronale artificiale și machine learning vor sta la baza experienței cumpărătorului.

Cu siguranță vor fi elemente la care toți cei care lucrează în marketing trebuie nu doar să le adapteze, dar mai ales să le anticipeze. Prin urmare, flexibilitatea și optimizarea permanentă a strategiilor sunt deosebit de importante pentru succesul viitor.

O altă provocare căreia marketingul va trebui să-i facă față este cea a separării informației corecte de cea falsă, de a-l învăța și educa pe consumatorul de informație cum să discearnă între un fake news și realitate. Cu cât informațiile sunt mai multe și accesul consumatorului la acestea este mai facil, cu atât mai ușor vor putea pătrunde și informațiile eronate. Și cu atât mai greu va fi de convins clientul cine anume îi oferă informația reală.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIHAELA HRISTEA (BERGENBIER)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Sorin Chirculescu: L-aș sfătui, în primul rând, să-și aleagă un mentor bun, care să-l inspire și să-l motiveze. Matematica și analiza cifrelor sunt și ele importante, fiindu-i necesare în evaluarea acțiunilor pe care le întreprinde, alături de o echipă de oameni entuziaști din industrie.

Apoi, l-aș sfătui să se considere pe el primul și principalul său client. Să se gândească cum i-ar plăcea lui să fie tratat, informat, pe ce cale să i se transmită informația pe care o dorește sau informația care crede că l-ar interesa. În final, l-aș sfătui să nu-și piardă niciodată curiozitatea și să-și seteze obiective personale și de carieră, care să-i ghideze acțiunile.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: GEANINA GHICULESCU (METRO)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Sorin Chirculescu: Alegem partenerii de comunicare plecând, în primul rând, de la notorietatea acestora, profesionalismul lor și seriozitatea de care dau dovadă. Și nu e ușor să găsești parteneri serioși.

Dar contează foarte mult și creativitatea acestora, înțelegerea tipului de serviciu pe care îl oferim, a publicului nostru, deopotrivă cu înțelegerea valorilor noastre.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIHAELA LUNGU (MCDONALDS)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Sorin Chirculescu: Consider că sunt mai multe calități importante pe care un om bun de marketing ar trebui să le dețină, însă poate cea mai importantă este viziunea. Viziunea pentru a înțelege ce dorește pentru viitorul produsului, al brandului sau al companiei. Viziunea pentru a înțelege care sunt acțiunile care vor duce către acel viitor și capacitatea de a-i convinge și pe restul colegilor din companie legat de acel viitor.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: CARMEN CĂPITĂNESCU (ALTEX) 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii