Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

SmallBusiness: Antreprenori fără secrete – Maria Lucia Hohan

Dicționarul Explicativ definește antreprenorulca „Persoană care conduce o antrepriză - Din fr. “entrepreneur”. În sensul modern al termenului, antreprenorul adoptă un comportament activ și acceptă deliberat riscuri financiare pentru a dezvolta proiecte noi. Sunt însă multe alte atribute care pot descrie un antreprenor bun.
Maria_Lucia_Hohan_-_FOTO_VIVA_-_Marius_Baragan_(1).jpg

Forbes România: O definiție proprie a antreprenoriatului/antreprenorului.

Maria Lucia Hohan: Un antreprenor are o viziune pe care știe să o pună în practică. Afacerea sa va genera locuri de muncă, venituri pentru alte afaceri conexe și parteneri, va plăti taxe și va urmări profitul, fără însă a renunța la etică. Dacă nu faci toate acestea, nu ești antreprenor. Ești cel mult un profitor talentat al unui anumit context dat.

F:Care a fost primul gând când ați pornit businessul și ce v-ați propus?

M.L.H.: Să dezvolt o marcă proprie, visul oricărui designer. Deși școala nu a încurajat această abordare, nici măcar cea de la Paris. Din contră. „Mais en France on travaille l’anonyme” mi s-a spus când m-am semnat pe propria lucrare de licență. Iar ideea de a lucra pentru o altă casă, fie ea și consacrată, nu m-a atras decât la început, pentru experiență. Mă simțeam încorsetată, un număr pe un stat de plată. Am vrut să fiu Maria Lucia Hohan.

F:O greșeală memorabilă și lecția învățată. O reușită memorabilă.

M.L.H.: Am calculat greșit cashflow-ul. Acum îl calculez corect și sunt mai organizată. Mi-am construit multe sisteme de „protecție” din toate punctele de vedere și sunt mult mai prevăzătoare.

F:Ultima idee notabilă pusă în practică și rezultatul ei.

M.L.H.: Am decis să colaborez cu agenții foarte eficiente de comunicare, pe mai multe piețe. Notorietatea, și implicit afacerea, au crescut într-un timp record.

F:V-ați îndeplinit dorința cu care ați plecat la drum? De ce?

M.L.H.: Da, în mare parte, mai este însă mult de construit și de confirmat. Am avut onoarea de a fi remarcată de piețele cheie, de a colabora cu retaileri la care înainte nu puteam decât să visez. Am avut satisfacția de a vedea creațiile mele pe vedete de top, pe care le ador. Însă nu este suficient pentru ceea ce mi-am propus, lucrez în continuare la visul meu, întotdeauna am țintit foarte sus. Sper să pot să susțin.

F:Trei recomandări pentru viitorii antreprenori.

M.L.H.: Nu mă consider suficient de experimentată pentru a da sfaturi. În plus, pentru fiecare funcționează altceva, nu cred în rețete. Dacă ar fi să mă refer strict la domeniul meu, aș sublinia faptul că talentul pur, oricât de real ar fi, nu este suficient pentru a dezvolta o marcă de succes. Este nevoie să abordezi totul ca pe o afacere, să te organizezi, să dezvolți producția, să creezi proceduri, să consolidezi, să știi să te administrezi. Am întâlnit designeri extrem de buni, peste tot în lume, poate mai buni decât alții care au notorietate, dar care nu au reușit să se lanseze pentru că le-a lipsit acest spirit antreprenorial pe care toți designerii care și-au dezvoltat o marcă proprie îl au.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii