Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Simona Panait (Samsung): „Cheia unei strategii de marketing eficiente este punerea nevoilor consumatorului pe primul loc și construirea unei experiențe coerente”

Cheia unei strategii de marketing eficiente este punerea nevoilor consumatorului pe primul loc și construirea unei experiențe coerente, afirmă Simona Panait, director de marketing Samsung pentru România și Bulgaria.
Simona Panait_Samsung

Simona Panait, Marketing Director România și Bulgaria, Samsung Electronics România

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Simona Panait: Cred că oamenii de marketing sunt și vor fi provocați de schimbările continue aduse de digitalizare, un proces care a plasat definitiv puterea în mâinile consumatorilor, mai ales că vorbim de apariția și mai multor canale prin care consumatorii și brandurile pot interacționa.

Platforme ca Facebook, Google, Airbnb, Amazon au creat modele de business inovative, care livrează o experiență integrată către consumatori și care le-a oferit acestora un control crescut în alegerea finală.

În prezent, oamenii aleg anumite branduri în funcție de experiența pe care acesta le-o oferă, iar dacă ea le satisface nevoile, cel mai probabil vor rămâne fideli brandului respectiv. Cheia unei strategii de marketing eficiente este punerea nevoilor consumatorului pe primul loc și construirea unei experiențe coerente care să consolideze relația cu acesta și să ducă la conversia finală.

Nu în ultimul rând, cred că rămâne valabilă (și mereu dificilă) provocarea de a găsi echilibrul între performanța de marketing pe termen scurt și consolidarea brandului pe termen lung.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANTONELA CIUCAȘU (FLANCO)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Simona Panait: Cele mai bune sfaturi vin din experiența proprie, așa că primul sfat e să asculte sfaturile, dar să-și clădească singură sau singur propriile experiențe – cât mai diverse, cât mai complexe, cât mai dincolo de zona de confort. Eu știu că ajută să vină cu dorința de a învăța din orice activitate, să citească cât mai mult și să se informeze permanent despre noutățile din piață.

Cum marketingul este un domeniu foarte dinamic, pentru care e necesar să investești timp și energie, cred că este important ca tinerii să învețe să penduleze între viața profesională și cea personală. Totodată, e dovedit că cele mai creative idei sau soluții la anumite probleme pot să apară atunci când nu suntem la birou, când practicăm un hobby, de pildă, deci inspirația și creativitatea veni și din afara orelor de birou.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: DIANA OANCEA (MONDELEZ)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Simona Panait: Samsung se diferențiază prin inovația permanentă pe care o aduce în industrie. Apreciem partenerii care ne ajută să spunem povestea brandului cât mai convingător.

Cum noi suntem mereu în căutarea celor mai ingenioase modalități de a ne inspira comunitățile, de a aduce tehnologia mai aproape de oameni și de a le arăta prin campanii creative că #dowhatyoucant (filozofia noastră de brand) nu este doar un simplu slogan, ci un motto după care ne ghidăm în fiecare zi, apreciem că și agențiile cu care lucrăm cred în aceleași principii ca și noi.

Agențiile noastre înțeleg filozofia noastră de brand și nevoia noastră de a oferi cea mai bună experiență pentru utilizatorii noștri, prin urmare tot ceea ce facem împreună cu ele are acest scop final.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANDREEA BOGDAN (MONDELEZ)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Simona Panait: Chiar dacă lucrez de mult timp în acest domeniu, cred cu tărie în continure că pasiunea este cea care contează cel mai mult. Marketingul nu este un job de 9-18, așa că drive-ul personal, nevoia permanentă de actualizare și informare, precum și curiozitatea nativă sunt calitățile esențiale pentru un om de marketing aflat atât la început de drum, cât și într-o poziție de senior.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MAREK DVORAK (URSUS BREWERIES)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii