FacebookTwitterLinkedIn

Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Simona Panait: Comparativ cu anul 2017, care a pus în focus canalele de social media, alături de experiențele dedicate tinerilor și conținutului autentic realizat de colaboratorii Samsung – fie ei influencers, bloggers sau jurnaliști, anul 2018 se remarcă printr-o strategie de comunicare orientată spre comunități diverse și relevante pentru brand, alese în funcție de passion points și de afinitatea lor pentru Samsung.

Principala diferență în anul 2018 este că am pus bazele unei strategii de Community Marketing, în care investim cu prioritate în proiectele noastre și prin care adresăm integrat canalele de social media, evenimentele la care participăm, modul în care comunicăm, dar și influencerii cu care colaborăm. În ceea ce îi privește pe cei din urmă: Samsung brand-ambassadors și brand-lovers sunt aleși în funcție de zonele de interes – passion points-urile utilizatorilor finali, ceea ce înseamnă că am ales persoane relevante pentru noi, care cred în misiunea și valorile brand-ului, însă care totodată au o comunitate dedicată, activă și interesată.

Dat fiind că digitalizarea își pune tot mai mult amprenta pe layer-ele de comunicare pe care le are un brand și observăm o creștere a importanței abordării diferențiate a canalelor de social media (Facebook si Instagram), cât și a canalelor de YouTube, strategia noastră îmbrătișează aceste trend-uri și le integrează strategic în fiecare acțiune punctuală de marketing.

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Simona Panait: Prima nominalizare ar fi Data Driven Marketing. Este unul din cel mai de impact trend în industria de advertising care ne permite să avem o abordare personalizată și contextualizată.

Un alt trend important este Influencer Marketing, așa cum am menționat și anterior. Această industrie este încă în stadiu incipient în România, însă a luat amploare pe măsură ce brandurile au constatat că este important să transmiți mesajele prin personaje credibile pe piața din România, cu un impact pozitiv în comunitatea lor.

Nu în ultimul rând, o tendință importantă, în creștere, este Video Marketing –  se observă un consum ridicat și o dezvoltare accelerată a conținutului video în online. Consumăm din ce în ce mai mult video, în mare parte de pe telefonul mobil și suntem siguri că această tendință va crește într-un ritm alert.

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Simona Panait: Parte din strategia de comunicare integrată Samsung, canalele de social media au o importanță crucială, atât Facebook, Instagram, cât și YouTube sau LinkedIn.

Prin social media reușim să fim mai aproape de userii Samsung, preluând constant conținutul realizat de comunitate și dezvoltând acțiuni care îi vizează direct – workshop-uri, evenimente dedicate, concursuri ș.a.m.d.

Putem spune cu ușurință că cele mai eficiente campanii se dovedesc a fi cele dezvoltate cu o importantă componentă de social media, fie prin canalele proprii, fie prin canalele partenerilor cu care lucrăm.

Ne alegem canalele de social media în funcție de obiectivul pe care îl avem și pe baza lui ne îndreptăm fie spre Facebook, unde partea de conversie este mai bună, fie pe Instagram, unde zona de foto și brand advocacy funcționează mai bine, fie pe LinkedIn, dacă mesajul nostru este unul dedicat profesioniștilor.

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Simona Panait: Având în vedere dinamismul schimbărilor tehnologice la care asistăm, cred că marketingul în 10 ani va fi digitalizat și robotizat în proporție de 90% – de la platforme dezvoltate pe algoritmi inteligenți, până la inteligență artificială integrată în diverse arii.

Omul de marketing va avea o provocare majoră, dar și un avantaj competitiv – provocarea constând în oferirea de plus valoare, comparativ cu inteligența digitală, iar avantajul competitiv va fi spiritul creativ și abordarea diferită, out-of-the-box.

În 10 ani, omul de marketing va fi conectat permanent la toate informațiile de care are nevoie, oferite de produse foarte avansate tehnologic – în care, cel mai probabil, tehnologia mobilă va reprezenta centrul activității de marketing.

Mai mult, cred că Internet of Things se va transforma într-o practică aplicată în diverse industrii și va facilita interconectivitatea. De asemenea, cred că vom avea acces la toate tool-urile care ne vor permite personalizarea mesajelor în funcție de fiecare consumator în parte.

(22 august 2018)