Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sharon Annette (HEINEKEN): „Ce putem face cel mai bine este să fim un exemplu prin poveștile mărcilor noastre, oferind oamenilor inspirație, speranță sau pur și simplu o voce”

Sharon Annette, Marketing Director la HEINEKEN România, constată că marketingul digital are încă o pondere relativ redusă în România, în timp ce televiziunea domină planurile de media. Totuși, în viitor, comunicarea digitală va câștiga teren.
Sharon Annette_HEINEKEN Romania

Sharon Annette, Marketing Director HEINEKEN România

Forbes: Care au fost cele mai mari schimbări / provocări în strategia dvs. de marketing în timpul pandemiei? (2020 – în prezent)

Sharon Annette: În mod evident, în vârful pandemiei, principala provocare a fost capacitatea de a ne adapta planurile, cât mai repede. Pandemia COVID-19 a generat schimbări majore în ceea ce privește planurile de activare a brandurilor noastre, multe dintre ele fiind conectate la evenimente și platforme care nu mai erau posibile în contextul restricțiilor și al carantinei.

De aceea, trebuia să găsim o modalitate de a transmite mesaje relevante consumatorilor noștri și să ne asigurăm că mărcile noastre sunt vizibile în locurile potrivite. Iar acest lucru a presupus să regândim modul în care ne uităm și înțelegem ce simțeau oamenii, deoarece trebuia să fim în contact cu starea lor de spirit și apoi să o transformăm foarte rapid în perspective, comunicări și activări pentru mărcile noastre, care să ajungă la inimile consumatorilor români. În paralel, am realocat resursele către zonele în care acestea ar putea avea cel mai mare impact. Pe scurt, multă replanificare, refacere și schimbare!

 

Forbes: Care sunt cele mai importante schimbări pe care le vedeți în comportamentul consumatorilor, în industria dvs.?

Sharon Annette: Vedem în continuare o tendință de premiumizare a comportamentului de consum, mai ales într-o categorie accesibilă, precum e berea; este un ”lux„ de zi cu zi, pe care majoritatea consumatorilor și-l pot permite.

De asemenea, am văzut că tedința de consum acasă a fost accelerată în timpul pandemiei, când, din păcate, ieșirile la o bere nu au fost posibile, pentru o perioadă îndelungată. Oamenii socializează și cumpără mai mult în mediul online, ceea ce aduce cu sine o serie întreagă de provocări și oportunități.

 

Forbes: Care a fost rolul digitalului în planurile de marketing ale mărcilor în timpul pandemiei? (2020 – în prezent)

Sharon Annette: Marketingul digital are încă o pondere relativ redusă în România – iar canalul TV domină în continuare planurile media. Cu toate acestea, avem garanția că acest lucru se va schimba, de aceea, credem că este important să rămânem atenți și prezenți în comunicarea digitală și comerțul electronic, nu doar în timpul pandemiei, ci și pe termen lung.

În timpul pandemiei COVID-19 și, în special, pe perioada carantinei, consumatorii români au devenit din ce în ce mai deschiși să facă cumpărături online, deci nu există nicio îndoială că vom asista în continuare la creșterea comerțului electronic pentru toate categoriile. Comunicarea categoriei noastre, cea de bere este, de asemenea, de obicei o formă de divertisment pentru consumatori și am reușit să jucăm acel rol pentru a contribui la diminuarea plictiselii și frustrării aduse de carantină, cu inițiative precum „Cinema dal Balcone” pentru Birra Moretti®, viziunea noastră despre viața în pandemie, prin brandul Heineken®, sau campania noastră „Mulțumesc” pentru Neumarkt®.

 

Forbes: Cum definiți succesul în marketing, în 2020, în timpul pandemiei? (Exemplu local sau internațional)

Sharon Annette: Adaptabilitate, relevanță și curaj. Într-un mediu imprevizibil și care se schimbă cu rapiditate, trebuie să rămânem aproape de consumatori și să fim pregătiți să încercăm (dar și să eșuăm) rapid. Asta înseamnă să iei decizii curajoase.

De exemplu: își doresc oamenii ca mărcile lor să vorbească despre situația pandemică sau să le ofere o scăpare din ea? Și apoi să fim pregătiți să acționăm în consecință. Nu există timp pentru cercetare și testare, ceea ce pune o mare presiune pe profesioniștii de marketing pentru a fi aproape de starea de spirit a consumatorului și de a lua decizii raționale.

 

Forbes: Care credeți că este rolul profesioniștilor în marketing în timpul pandemiei?

Sharon Annette: Cei mai buni profesioniști în marketing sunt oameni de afaceri minunați și povestitori extraordinari, iar această abilitate este la fel de relevantă în timpul unei pandemii; pur și simplu trebuie să adaptezi poveștile pe care le spui și modelul de afaceri pe care îl ai.

Ce putem face cel mai bine este să fim un exemplu prin poveștile mărcilor noastre, oferind oamenilor inspirație, divertisment, speranță sau pur și simplu o voce. Și putem schimba modelul de afaceri al mărcilor noastre pentru a satisface nevoile consumatorilor. Marketingul ar trebui să fie funcția cu adevărat axată pe promovarea consumatorului, și pe a le oferi ceea ce își doresc sau au nevoie. Teoria este foarte ușoară – punerea în practică este cea care aduce provocări!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii