Cautare




, Contributor

|
|

Schimbare de traiectorie pentru Vodafone România

Care sunt momentele zilei cu cea mai mare încărcare a rețelelor de telefonie mobilă și care e legătura dintre dimensiunea culturală și minutele vorbite la telefon.
Giovanni Chiarelli

Giovanni Chiarelli, directorul tehnic al Vodafone România, spune că „peste 50% din traficul de date este folosit pentru video-streaming”, așa cum sunt video-urile de pe Youtube sau Facebook, de exemplu. 35% din date sunt folosite pentru navigarea pe Internet, iar restul de 15% îl reprezintă utilizarea rețelelelor sociale, transferul fișierelor, dar și alte aplicații. Datele mobile sunt folosite cel mai mult în timpul săptămânii, între orele 20 și 23. Vârful este atins seara, spre deosebire de serviciul de voce, unde sunt două momente ale zilei în care cei mai mulți utilizatori Vodafone vorbesc la telefon: la 11 dimineața și după-amiaza, între orele 17 și 18.

VODAFONE OFERĂ INTERNET GRATUIT ÎN METROURILE DIN BUCUREȘTI

Referitor la regiunile în care serviciile de voce și de date sunt utilizate frecvent, Giovanni Chiarelli precizează că București se află în frunte. Cât despre zonele rurale, acesta spune că „traficul de date este în prezent în același stadiu în care era și cel din București, în urmă cu doi ani”. Cu toate acestea, oficialul Vodafone România precizează că este o dezvoltare care își urmează cursul firesc.

Recent, Vodafone România a anunțat că, începând cu mijlocul lunii februarie, pe o perioadă nedeterminată, își va recompensa utilizatorii care nu sunt „complet satisfăcuți și oferă feedback”, cu o zi întreagă de internet gratuit. Giovanni Chiarelli a spus că utilizatorii deja oferă feedback lunar, care nu ajută doar la îmbunătățirea performanței rețelei, ci și a experienței utilizatorului. „Întreaga experiență este o combinație între mai mulți factori, iar cea mai bună decizie este să ceri opinia clienților sau să faci teste, precum cel al P3 (P3 Communications, auditor independent, care a certificat recent Vodafone România, pentru al doilea an consecutiv, pentru cel mai bun punctaj al serviciilor de date și telefonie mobilă – n. red.)”.

VODAFONE ROMÂNIA A AVUT VENITURI DE 174 MIL. EURO ÎN 2015

De asemenea, compania a mai anunțat că până la sfârșitul lunii martie, toate stațiile de metrou din București vor oferi Internet gratuit, prin 4G. Întrebat de Forbes România dacă se gândește să implementeze astfel de servicii și în alte orașe din țară, Chiarelli a spus că în momentul de față „ne gândim să dezvoltăm proiecte similare. Vrem să venim cu inițiative relevante. Cel mai aglomerat loc din țară este metroul, de aceea am ales Bucureștiul”. Pentru ca cei aproximativ 900.000 de români care merg lunar cu metroul să poată avea acces la internet 4G, compania a lucrat la îmbunătățirea rețelei timp de un an, având în vedere că până acum în metrou putea fi folosită doar rețeaua 3G sau 2G, însă nu și cea 4G.

PERFORMANȚA FACE DIFERENȚA ÎN TELECOM

Revoluția traficului de date nu se oprește însă aici, potrivit oficialului Vodafone România, deoarece oamenii au început să vrea din ce în ce mai mult să se simtă conectați. Pe de altă parte, directorul tehnic al Vodafone România consideră că serviciile de voce continuă să crească, spre deosebire de alte țări, cum ar fi Olanda, unde acest segment se află în continuă scădere, pe măsură ce locuitorii folosesc din ce în ce mai mult rețele de socializare pentru a comunica. Giovanni Chiarelli a spus că atât în România, cât și în Italia, deși consumul de date crește permanent, se înregistrează în paralel  creșteri ale gradului de utilizare a serviciilor de voce, și că în spatele acestei acțiuni se află „o dimensiune culturală importantă”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii