În cadrul acestei ilustrații automatizate, cuvintele erau scrise cu caractere cu atât mai mari cu cât apăreau mai frecvent în cadrul textului, iar aceasta îmi permitea să încerc să folosesc formulări alternative în cazul unor repetiții supărătoare.
Am făcut de-a lungul timpului astfel de norișori nu doar pentru fiecare text în parte, ci și pentru colecții de texte, așa cum se întâmpla, de exemplu, la finalul de an, pentru a vedea care au fost cele mai frecvente subiecte și/sau personaje ale poveștilor publicate.
De mai bine de doi ani, de când am început o extindere agresivă a produselor editoriale dezvoltate sub brandul Forbes, mi-am dat seama că un astfel de norișor începe să devină tot mai puțin relevant.
Avem acum, sub umbrela Forbes, șase produse tipărite, care extind foarte mult publicul țintă al Forbes.
Cel mai cunoscut este revista bilunară Forbes România (singura franciză care încearcă să păstreze o frecvență de apariție similară cu cea a revistei mamă), care aniversează, în această ediție, șase ani de la apariția pe piața românească. Din 2011 a apărut revistă lunară de lifestyle ForbesLife, pentru ca din 2013 să se lanseze revista trimestrială de lux și atitudine Up by Forbes România. Finalul anului trecut a adus apariția unei reviste trimestriale în limba engleză, Forbes România Trade & Investment, acesta fiind primul produs al Forbes România care se distribuie atât în țară, cât și în străinătate. Avem și două proiecte cu frecvență anuală– celebrul top Forbes 500 Miliardari, lansat în 2009, și, din 2013, revista Forbes Kids, urmând ca anul acesta să apară și revista bianuală Lifetime.
Sunt deja mult peste 3.000 de articole care au apărut până acum în edițiile tipărite ale produselor sub brandul Forbes România, de aproape trei ori mai multe articole publicate de la relansarea forbes.ro, în urmă cu doi ani, și peste 65.000 de fani în rețelele sociale.
Avem câteva mii de utilizatori care citesc revistele Forbes România în aplicațiile digitale lansate pentru tabletele iPad sau în webviewer-ul pentru PC ori care își realizează, prin intermediul aplicațiilor dedicate pentru iOs sau Android, propriile coperți.
Sunt peste 2.000 de oameni care participă anual la cele 20 de evenimente organizate de Forbes România (care variază de la gale și seminarii, la evenimente inspiraționale precum Forbes Heroes sau traininguri precum Forbes Summer School), iar numărul va crește accelerat în următoarea perioadă pe măsură ce apar în portofoliul nostru și evenimente internaționale, precum SEE Growth Summit (iunie 2015) sau Forbes CEE Forum, singurul eveniment regional din rețeaua Forbes din Europa (în septembrie 2015 va avea loc a doua ediție).
La șase ani de la apariția pe piața românească și doi ani jumătate de la renașterea Forbes România sub un nou publisher, norișorii de cuvinte nu mai sunt de ajuns. Un lucru este însă cert: Forbes România va fi și peste șase ani alături de voi, cititorii, în orice formă veți consuma atunci informația.
Dar până atunci, să luăm o scurtă pauză și să ne bucurăm de acest moment special pentru noi. La mulți ani Forbes România!