FacebookTwitterLinkedIn

Gigi Alecu, director general la Librarul şi Editura Meteor Press, constată că, în ultimii ani, domeniile care au suferit scăderi în vânzări în rețeaua Librarul au fost: spiritualitatea orientală, cartea religioasă şi literatura de business. Categoriile care şi-au menţinut vânzările au fost: istoria, beletristica şi cărţile pentru copii.

„O revenire au înregistrat-o cărţile de dezvoltare personală şi literatura pentru adolescenţi, după ce, în urmă cu 10 ani, cine risca să publice ceva pentru această categorie de cititori tineri făcea un demers sortit eşecului”, precizează Gigi Alecu.

În rețeaua Librarul, manualele şi auxiliarele şcolare sunt prezente doar pentru informare, ca într-un showroom. Gigi Alecu explică: „Nu am renunţat să le aducem, deoarece astfel le dăm un motiv unor profesori şi comercianţi să-şi mai amintească de existenţa librăriilor, unde pot răsfoi cărţile pe care le pot comanda mai ieftin sau la acelaşi preţ, direct de la anumite edituri, în ciuda legislaţiei care interzice acest comerţ”.

În 2018, cea mai vândută carte în rețeaua Librarul, la categoria „autori români”, a fost „Regina Maria – Puterea amintirii” de Ion Bulei. Topul „autorilor străini” a fost dominat de Yuval Noah Harari, cu volumele „Sapiens. Scurtă istorie a omenirii” și „Homo Deus. Scurtă istorie a viitorului”.

Gigi Alecu observă că, în ultimul an, a scăzut numărul cititorilor care cumpără cărţi din librării: „Este o creştere vizibilă a comerţului de carte online. Sunt trei-patru jucători importanţi, urmaţi de site-urile editurilor, care uneori oferă reduceri sub preţul de achiziţie din librării”.

Gigi Alecu, director general Librarul şi Editura Meteor Press: „În ultimul an, am constatat o scădere a numărului de cititori care cumpără cărţi din librării.”