Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Telecom |
|

Roxana Baias (Telekom): „Digitalizarea și rețelele sociale fac din ce în ce mai ușoară comunicarea directă cu consumatorii”

Roxana Baias, director de marketing la Telekom România, consideră că brandurile câștigă audiență dacă strategiile acestora de media au forță și coerență în digital. Rețelele sociale ușurează comunicarea cu consumatorii
Roxana Baias_Telekom

Roxana Baias, Director Segment Marketing, Telekom România

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Roxana Baias: Pentru mine anul 2018 este un an plin de reconfirmări:

  • Împreună cu echipa Telekom, la un an de la lansarea campaniei #Hai Netliberare, avem milioane de clienți care se reîntorc în rețeaua Telekom, avem recunoașterea industriei de publicitate (6 premii Effie și un Cannes Lion) și, bineînțeles, impact pozitiv în performanța companiei.
  • Rețeta pentru toate aceste realizări înglobează o viziune axată pe oportunitate, pornind de la resursele pe care le are Telekom, un pariu pe internet, digitalizare și nevoia de conectivitate, un pariu pe segmente dinamice (millenials și populația activă urbană) și o echipă curajoasă -Marketing, Brand și echipele agențiilor Leo Burnett și The Group.

 

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Roxana Baias: Digital (sau mai bine spus Mobile) brand experience și consumer engagement, adică dialogul și conexiunea autentică cu consumatorii.

Digital, pentru că oamenii nu mai sunt „captivi” în față televizorului; au televizorul deschis, dar acesta merge în fundal; pentru mulți este chiar pe locul doi, primul loc a fost luat de smartphone.

Ceea ce face ca în strategiile de Media, fără forță și coerență în Digital, brandurile pierd din „audiență”.

Experiență de Brand – Expresia valorilor și filozofiei unui brand nu poate fi ilustrată doar într-un vizual sau într-un video de 30 de secunde. Aceasta este cel mai bine transpusă în evenimente mai largi, care propun consumatorilor-țintă experiențe multi-senzoriale, în care sloganurile stridente fac loc unor momente memorabile care „duc promisiunea brandului mai departe”.

Consumer Engagement – Digitalizarea și rețelele sociale fac din ce în ce mai ușoară comunicarea directă cu consumatorii. Acest context creează premisele conversației directe. Planul de marketing are deja „calendar de conversație” care invită consumatorii să reacționeze la propunerile brand-urilor și, mai ales, să construiască împreună produse, servicii și experiențe.

 

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Roxana Baias: Așa cum spuneam, rețelele sociale facilitează conexiunea cu consumatorii, care se întâmplă instant, și schimbă unghiul comunicării de la „monolog” la dialog cu consumatorii.

Pentru anumite segmente de consumatori rețelele sociale sunt un canal de comunicare esențial, în special pentru tinerii care stau conectați zilnic, ore întregi.

 

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Roxana Baias: Contextul se schimbă, digitalizarea schimbă mediul și unghiul conversației, deci, fără înțelegerea acestor platforme, este greu să accesezi și să analizezi reacțiile consumatorilor la propunerile brandurilor.

Cred, însă, că omul de marketing din viitor, ca și cel din prezent, știe că secretul în marketing constă în măiestria cu care îmbină cunoașterea profundă a oamenilor și barometrul din „stomac”, care-l ajută să aleagă ideile puternice, creative, care mișcă emoțiile oamenilor. Abia atunci, când cele două ingrediente sunt puternice, produsele sau serviciile bine conturate – din punct de vedere calitate, preț, prezență – au succes, sunt remarcate, cumpărate și recomandate.

(25 august 2018, București)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii