Cautare




, Staff

Industrie |
|

Românii au cheltuit pe băuturi răcoritoare 1,56 miliarde de euro în 2017, cu aproape 7% mai mult decât în anul 2016

Românii au cheltuit pe băuturi răcoritoare 1,56 miliarde de euro în 2017, cu aproape 7% mai mult decât în anul 2016, arată datele furnizate de Euromonitor. În 2022, valoarea acestei piețe va ajunge la 2,2 miliarde de euro, mai mult cu 40% decât anul trecut.
054 updown racoritoare 4

În segmentul băuturilor răcoritoare intră băuturile acidulate, apa îmbuteliată, sucurile, băuturile pe bază de ceai și cafea, băuturile energizante și cele concentrate. Cea mai mare pondere au avut-o, anul trecut, vânzările de băuturi acidulate, care au însumat 713,4 milioane de euro.

Anul trecut, cel mai vândut brand de răcoritoare a fost Borsec, deținut de Romaqua, cu o cotă de piață de 9,7%, urmat de Coca-Cola (9,2%), Fanta (4,4%), Frutti Fresh (3,1%) și Pepsi (3%).

Coca-Cola HBC România a ajuns întotdeauna la consumatorii români prin mesajele publicitare bazate pe emoție și printr-un portofoliu variat de produse, spun specialiștii Euromonitor. De exemplu, compania a creat etichete pentru sticle ce se transformau în brățări pentru accesul la Festivalul Untold. Și brandul de apă Perla Harghitei a fost, de asemenea, partener al festivalului Electric Castle, având etichete speciale.

Coca-Cola HBC România continuă să conducă din punct de vedere al vânzărilor pe cele mai multe categorii de băuturi răcoritoare din România, în special cu brandul Coca-Cola, deoarece popularitatea unor astfel de băuturi continuă să fie în creștere. Un alt brand din același portofoliu, Cappy, a înregistrat, anul trecut, cea mai mare creștere a vânzărilor.

Creșterea economică accelerată a României se reflectă și în consumul de băuturi răcoritoare, conform datelor Euromonitor. De asemenea, creșterea temperaturilor pe timpul verii a fost un moment propice pentru vânzările de apă îmbuteliată și pentru băuturile pe bază de ceai, în timp ce băuturile carbonatate s-au bucurat de aceeași popularitate, în special printre tineri.

Totodată, un număr tot mai mare de consumatori s-a orientat spre sucuri naturale și băuturi neacidulate, în timp ce piața băuturilor energizante a avut o dinamică surprinzătoare pe parcursul anului.

 

Sursa: Euromonitor International

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii