Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

România@100: Smartphone, dar nu oricum

Produsele din gamele premium au susținut creșterea vânzărilor Samsung în ultima perioadă, potrivit lui Tiberiu Dobre, Head of Telecom Division în cadrul Samsung Electronics România, una dintre cele mai dinamice companii din țară în ultimul deceniu, cu afaceri de aproape un miliard de euro anul trecut.
178 dosar regiuni Samsung 1

A fost cazul diviziei de comunicații IT & Mobile (IM), în care livrările produselor flagship au crescut anul trecut și în acest an, dar rezultate bune au fost consemnate și de divizia Consumer Electronics, care cuprinde televizoare și electrocasnice. „Câștigurile în categoria de televizoare au crescut pe parcursul trimestrelor datorită vânzărilor de produse premium (inclusiv ultra large-size și QLED). Rezultatele bune s-au înregistrat și pe divizia de componente, cea mai mare contribuție având-o categoria de memorii DRAM și NAND, dar și pe divizia Display Panel, care produce ecrane OLED și LCD. Aceasta a înregistrat o creștere a livrărilor de panouri OLED pentru smartphone-uri premium”, afirmă Tiberiu Dobre. El detaliază pentru Forbes România strategia prin care a ajuns Samsung Electronics România la aceste rezultate și, mai ales, ce urmează pentru divizia cel mai mare jucător din piața românească de electronice și electrocasnice.

Evoluția preferințelor consumatorilor români de smartphone-uri

Consumatorul român a devenit mai pretențios în ultimii cinci ani. Utilizatorii de smartphone-uri vor tehnologii cât mai diverse, deoarece le folosesc într-un mod mult mai diferit față de cum o făceau în urmă cu câțiva ani. Astăzi comunicăm prin fotografii, videoclipuri și emoji-uri – iar consumatorii își doresc un telefon care este proiectat să-i ajute să facă acest lucru. De asemenea, românii, dar și utilizatorii din lumea întreagă, urmăresc mai multe videoclipuri pe smartphone-urile lor și trăiesc o viață mult mai conectată. Tocmai de aceea, și telefoanele trebuie să fie construite pentru a răspunde acestor tendințe și cerințe și pentru a ajuta utilizatorii să facă lucrurile pe care nu le-au putut face în urmă cu cinci sau zece ani.

Evoluția diviziei telecom în acest an

Cea mai mare provocare anul acesta a fost de a continua să-i motivăm pe utilizatori să se bucure de experiențe noi și să exploreze noi oportunități de business prin inovații tehnologice precum realitatea augmentată, Inteligența Artificială, Internet of Things și 5G. Apoi, industria de mobile s-a confruntat în 2018 și cu o provocare la nivelul livrărilor de telefoane, în creștere cu doar 2%, conform ultimelor studii de piață. Acest lucru este cauzat de faptul că, în timp ce piețele în curs de dezvoltare cresc, cererile pentru piețe deja dezvoltate scad.

Pentru Samsung Electronics România, începutul lui 2018 a fost promițător. Am început anul în forță, mai întâi cu lansarea Seriei A, apoi cu noul Galaxy S9 și S9+, pentru ca în vară să continuăm cu Galaxy Note9, iar rezultatele înregistrate până în acest moment sunt foarte bune, în linie cu așteptările companiei. În această toamnă am avut parte de încă două lansări importante – Galaxy A7, ultimul model al seriei Galaxy A, cu o cameră principală triplă, precum și A9, care a adus în premieră prima cameră foto cvadruplă din lume. O realizare importantă pentru companie este și aceea că segmentul premium continuă să înregistreze creșteri importante, rezultat influențat de faptul că utilizatorii se informează tot mai mult înainte de achiziție și au un apetit foarte mare pentru produse cu funcții avansate.

Dinamica vânzărilor de smartphone în 2017 și primul semestru din acest an

În 2017 au fost vândute peste 2 milioane de unități, ceea ce corespunde unei creșteri de 25% față de anul precedent, în comparație cu un avans de doar 10% al pieței. Ca valoare, creșterea a fost, anul trecut de peste 35%, fiind și în acest caz mai mare decât cea a pieței.

În primul semestru al acestui an am vândut aproape 1 milion de unități, cu o creștere de aproximativ 15% față de perioada similară a anului trecut. Ca valoare, creșterea este de peste 30% față de perioada similară a anului trecut, în linie cu evoluția pieței.

Rezultate estimate pentru întreg anul 2018

În 2018, cererea pentru smartphone-uri a avansat datorită creșterii necesităților de înlocuire a telefoanelor premium. Pentru a extinde vânzările de smartphone-uri premium, Samsung și-a consolidat competitivitatea produselor prin diferențierea caracteristicilor și serviciilor de bază, cum ar fi camera foto și Bixby și prin întărirea programelor de vânzare. În plus, Samsung a continuat să-și optimizeze gama de produse “mid” și să sporească productivitatea, pentru a obține o creștere calitativă a diviziei smartphone-urilor, explică Dobre, care afirmă că per total, în 2018 se așteaptă ca atât vânzările, cât și profitul operațional să crească de la an la an.

Piața de smartphone-uri din România pe termen mediu

În prezent, segmentele „mid“ şi „high“ reprezintă circa 50% din piaţa locală de smartphone din punct de vedere valoric şi 20% cantitativ. În ceea ce priveşte doar segmentul premium, vânzările generează 35% din valoarea totală a pieţei de profil din România şi circa 10-12% din numărul total de unităţi comercializate.

În segmentul premium intră modelele de smartphone-uri al căror preţ porneşte de la aproximativ 600 euro, iar segmentul „mid“ este format din modele de peste 400 euro. Cele două segmente formează practic motorul de creştere al pieţei locale de smartphone-uri, în condiţiile în care tehnologia avansează într-un ritm alert, iar singura modalitate a producătorilor de a se menţine competitivi pe piaţă este să inoveze.

Ca lider global în inovația smartphone-urilor, înțelegem cererea pentru tehnologie inovatoare, într-o lume care evoluează într-un ritm accelerat și în care comunicarea vizuală joacă un rol important. Bazându-ne pe experiența noastră în dezvoltarea celor mai bune camere de pe un smartphone, ne dorim să aducem și în următorii ani tehnologia de ultimă generație pe toate device-urile din portofoliul Samsung, astfel încât să le oferim cât mai multor utilizatori oportunitatea de a experimenta inovația la cel mai înalt nivel.

Cele mai importante elemente ale strategiei

Credem că drumul tehnologiei AR este similar cu cel VR – democratizarea acestei  tehnologii va crea un mediu optim pentru dezvoltarea unor noi aplicații și experiențe de către specialiști. Acesta este motivul pentru care aducem AR mai aproape de utilizatori, inițial prin lansarea Bixby odată cu Galaxy S8 și anul acesta cu introducerea AR Emoji la Galaxy S9.

Însă, în 2015 am făcut o afirmație îndrăzneață – și anume că, până în anul 2020, 100% din dispozitivele Samsung vor fi integrate în sistemul IoT. Apoi ne-am luat un angajament și mai măreț, ca până în anul 2020 toate dispozitivele conectate Samsung să fie nu doar integrate în IoT, ci și inteligente.

Deja am făcut pași mari pentru a transforma ideea de viitor conectat în realitate, realizând conectivitatea perfectă între dispozitivele IoT prin unificarea aplicațiilor IoT existente într-una singură, aplicația SmartThings. Avem un singur cloud pentru a gestiona ecosistemul IoT al utilizatorilor Samsung, și anume SmartThings Cloud. Și punem Bixby pe tot mai multe dispozitive, pentru ca utilizatorii să poată avea o interfață inteligentă în ecosistemul lor IoT. Toate aceste inovații se observă pe fiecare categorie de produs Samsung, nu numai pe zona de mobile.

Iar eforturile companiei de a inova se vor vedea și în 2019, inclusiv pe divizia telecom.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii