FacebookTwitterLinkedIn

Ploile de la începutul sezonului de coacere a strugurilor au impus un număr mai mare de stropiri în prima parte a verii. A fost principala provocare a acestui an pentru omul de afaceri. În cea de-a doua parte a verii însă, vremea s-a îmbunătățit considerabil, astfel că la finalul sezonului putem vorbi despre o producție de excepție, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ.

Compania investește continuu în dezvoltare. A investit şi anul acesta în echipamente și utilaje moderne pentru viticultură și în extinderea capacității de producție și depozitare a cramelor.

„În fiecare an, alocăm între unu și două milioane de euro pentru a menține parcul de mașini în perfectă stare de funcționare și pentru a fi la curent cu ultimele dezvoltări tehnologice în domeniu. În ceea ce privește perioada care urmează, ne propunem retehnologizarea sistemului de distilare, urmărind creșterea capacității de distilare prin introducerea, pe lângă coloanele continue care există în prezent, a coloanelor discontinue”, afirmă Claudiu Necşulescu.

Anul trecut, grupul Jidvei a raportat afaceri de 158,2 milioane de lei și un profit net de 17,5 milioane de lei. Anul acesta, creșterea estimată este de peste 10% față de anul precedent. La Jidvei lucrează peste 1.000 de persoane, considerate a fi membrii familiei Jidvei. La început, compania avea 300 de salariaţi. De altfel, Claudiu Necşulescu este categoric, atunci când vine vorba de implicarea familiei în afaceri, şi consideră că afacerile de familie sunt cele mai sănătoase, mai ales pentru că ele reuşesc să creeze familii mult mai puternice împreună cu angajaţii şi partenerii. „Astăzi, eu vorbesc despre familia Jidvei. Vinul înseamnă tradiţie, deci am convingerea că, împreună cu fiicele mele, vom duce mai departe afacerea pe care am început-o cu tata“, spune Necşulescu. Fiicele lui Claudiu Necşulescu, Ana şi Maria, sunt implicate în companie şi vor prelua, la un moment dat, afacerea de la tatăl lor. Toată construcţia Jidvei a fost gândită ca o afacere pe termen lung, care să reprezinte familia. Două dintre vinurile lansate de Jidvei în 2012 poartă numele fiicelor sale. Cele două fiice ale familiei au studiat la Londra. „Şi-au împărţit domeniile astfel încât să se completeze“, explică tatăl lor.

„Credem că activul nostru cel mai de preț este și a fost dintotdeauna echipa noastră, oamenii cu care lucrăm, specialiștii, angajații noștri. Pasiunea și eforturile lor au făcut posibilă performanța, dinamica și progresul companiei noastre. Tocmai de aceea, ne străduim mereu să construim relații profesionale a căror dinamică să se bazeze pe feedback-ul constructiv și onest, care face ca lucrurile să poată fi îmbunătățite rapid și totul să funcționeze cât mai eficient posibil. Învățăm constant, împreună, odată cu toate provocările pe care activitatea noastră de zi cu zi ni le aduce, vorbim cu deschidere despre toate aspectele activității noastre, iar aceste lucruri aduc confort și încredere, și consolidează orice echipă,” mai spune proprietarul Jidvei.

Evoluţia tehnologiei revoluţionează toate activităţile, deci şi pe cele viticole. Jidvei este un pionier în România în ceea ce privește inovația și implementarea de tehnologii noi. Compania se mândreşte cu prima mașină de plantat cu GPS din Europa, primul sistem de vinificație complet computerizat, prima cramă gravitațională, prima presă în flux continuu.

Pentru a cinsti anul Centenarului, compania derulează un proiect pe tot parcursul acestui an. La începutul anului a lansat produsul dedicat Centenarului României Mari – Vinul Unirii, ca un omagiu adus acelora care s-au dedicat înfăptuirii unității naționale şi pentru a marca astfel acest moment de sărbătoare a tuturor românilor. Prin festivalul de folclor „Strugurele de Aur”, ajuns deja la cea de-a XVIII-a ediție, compania a marcat sărbătorirea celor 100 de ani de la Marea Unire prin unirea prin cântec, a tuturor celor care își propun să contribuie la conservarea și promovarea culturii tradiționale românești. Odată cu deschiderea ediției din acest an a festivalului, Jidvei a lansat proiectul „Susțin România”, ce are ca scop promovarea valorilor tradiționale românești. Inițiativa pilot în cadrul proiectului a fost editarea unei prime serii a Caietelor Centenar, un suport informațional pentru elevii de gimnaziu prin intermediul cărora aceștia pot afla informații despre etnografie, zonele viticole și istorie.