Cautare




, Contributor

Tech |
|

Românca din Silicon Valley

A părăsit România în urmă cu un deceniu și jumătate. Acum, Mădălina Seghete cucerește SUA cu proiecte IT de zeci de milioane de dolari.
mada seghete

La începutul acestui an, numele unei românce aducea vești interesante de peste hotare. Compania fondată de Mădălina Seghete, alături de alți trei colegi, Branch Metrics, obținea o finanțare de 15 milioane de dolari.

Tânăra de 32 de ani a pornit în căutarea unei lumi în care să își poată pune ideile în aplicare, în urmă cu aproape 15 ani, în 2001, când, după terminarea liceului a obținut o bursă la Cornell University, în Statele Unite, unde este licențiată în inginerie electronică.

„De mică, mama m-a îndemnat să citesc cât mai mult și să călătoresc. Tot ea a aflat, dintr-un articol, despre posibilitatea de a obține burse de studiu la universități din străinătate, pentru care aveau nevoie de rezultate bune la olimpiade. Am aplicat la câteva școli, iar Cornell University mi-a acordat o bursă completă”, povestește Mădălina Seghete. Așa a început aventura ei în Statele Unite. După absolvirea facultății a obținut un master în „Management Science, Engineering and Design” (Managementul Științelor, Ingineriei și Designului), în cadrul Stanford University, acolo unde a absolvit și un MBA, câțiva ani mai târziu. A lucrat, înainte de a deveni antreprenor în IT, pentru companii precum Siemens și Deloitte, dar a prins gustul creșterii unor companii de la nivel de start-up când s-a angajat, la începutul anului 2011, la Yola, un start-up sud african, cu sucursala în San Francisco – companie care furnizează soluții software pentru a sprijini companiile să crească în mediul online.

Citește povestea tinerei care a realizat în premieră o soluție de securitate a datelor folosită azi de companii precum Google, Microsoft, SAP și Lincoln Labs.

A urmat apoi lansarea primului proiect pe cont propriu, Kindred Prints – aplicație care te ajută să selectezi cele mai importante fotografii pe care le-ai făcut cu telefonul și le pune într-un album foto, pe care compania îl printează și îl trimite celor dragi, oriunde în lume. Aplicația funcționează sub forma unui abonament, care costă 5 dolari pe lună. Dorința lansării Kindred Photobooks a apărut din necesitatea de a găsi o modalitate prin care să se simtă mai aproape de familia ei, din România, dar, în scurt timp, aceasta a dus la o nouă idee de business. „Ideea de a crea Branch Metrics a apărut din nevoile pe care le-am simțit când am creat aplicația Kindred. Apple dă foarte puține informații unui programator de aplicații mobile despre sursa de proveniență a noilor utilizatori, iar noi ne-am dorit să schimbăm acest lucru”, spune ea. Astfel că, împreună cu alți colegi de la Stanford, Alex Austin, Dmitri Gaskin şi Mike Molinet, alături de care lucrase și la realizarea Kindred Prints, au pus bazele companiei Branch Metrics, care a obținut în luna septembrie a anului trecut, prin New Enterprise Associates (NEA), o finanțare de 3 milioane de dolari și o nouă finanțare de 15 milioane de dolari, în luna martie a acestui an.

Branch Metrics folosește o tehnologie de tip „deep link”, care permite crearea unor linkuri care pot fi transmise prin intermediul aplicațiilor, iar cei care accesează aceste linkuri pot ajunge la informație fără a fi nevoiți să își instaleze aplicația. Tehnologia se adresează în special dezvoltatorilor de aplicații și poate fi folosită pentru o arie largă de tipuri de aplicații, pe care le face să funcționeze asemenea unor website-uri. „De exemplu dacă cineva trimite un link către o stație radio, dintr-o aplicație precum iHeartRadio, când altcineva instalează aplicația de pe acel link, iHeartRadio știe să îi direcționeze către stația de radio pe care le-a trimis-o expeditorul”, explică Mădălina Seghete. Cât despre competiție, ea recunoaște că mai sunt câteva soluții relativ similare, dar subliniază că Branch Metrics este singura soluție de acest fel, open source, dedicată programatorilor.

După obținerea finanțării, Branch Metrics a fost evaluată la circa 75 de milioane de dolari.

Banii obținuți în urma finanțării vor fi folosiți pentru a crește compania și a o extinde la nivel mondial, dar și pentru extinderea echipei, care număra în martie 19 angajați, dar își propune să ajungă la 45, până la finele acestui an, potrivit fondatoarei.

O echipă mai mare ar ajuta-o pe Mădălina Seghete să se poată bucura de puțin timp liber, care după cum mărturisește acum, este aproape inexistent. Timp liber pe care, spune cu hotărâre, că l-ar petrece alături de familie, în România.

Ei sunt noii membri ai generației Forbes “30 sub 30”, din 2015

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii