Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

Robert Redeleanu, UPC România: „Dacă nu riști, nu poți inova”

Inovația are un rol extrem de important în evoluția industriilor și a fiecărei companii în parte. Le-am solicitat unora dintre cei mai importanți actori ai mediului de afaceri păreri despre rolul inovației și implementarea procesului de inovație.
upc_robert_redeleanu_20151012_0148

Definiţia inovaţiei 

Inovația reprezintă provocarea numărul 1 pentru orice industrie sau companie. Inovația poate îmbrăca multe forme și ar trebui să impacteze experiența consumatorului, să-i aducă beneficii suplimentare și să influențeze decizia de cumpărare. Putem privi inovația ca o schimbare a modului de relaționare cu clienții, o schimbare a procedurilor și a proceselor care să ne permită un nivel superior în interacțiunea cu aceștia.

Dincolo de strategii și soluțiile oferite, este important ca inovația să contribuie la modul în care gândim și acționăm la nivelul organizației.

UPC România a bugetat investiții de 50 mil. euro în 2016

Inovaţia în companie 

Inovația și creativitatea sunt motoarele care determină succesul nostru. Ne-am setat ca prioritate inovarea permanentă a serviciilor și produselor noastre și îmbunătațirea experienței pe care o oferim clienților, prin interactivitate, interconectivitate și flexibilitate – adresându-ne atât spațiului din interiorul cât și din afara casei.

De-a lungul timpului, le-am oferit clienților, în premieră, experiențe în lumea digitală. Am lansat primii soluții noi pe piața locală, dintre care aș aminti lansarea televiziunii digitale, a tehnologiei DVR, HD, 3D, CI+ precum și serviciile UPC Wi-Free și Horizon Go prin intermediul cărora serviciile UPC au devenit, în 2014, disponibile și în afara casei. Am adus inovație în zona experienței WiFi în interiorul casei cu modemul Connect Box. Am pornit de la nevoia clienților – astăzi, 83% dintre utilizatorii de internet folosesc acasă conexiunea WiFi – și am lansat modemul Connect Box ce permite cea mai bună experiență WiFi în orice colț al casei, cu viteze de până la 500 Mbps, în acest caz cifrele demonstrând succesul produsului: peste 74% dintre clienți se declară foarte multumiți și multumiți de experiența WiFi, iar ritmul de adopție este foarte rapid.

DECLARAȚIILE SPEAKERILOR DIN CADRUL CONFERINȚEI FORBES FUTURE INNOVATION & TECH 

conferinta

Succes în inovaţie 

Zi de zi, construim o adevarată cultură a inovației în UPC.  Un procent tot mai mare dintre români și, implicit, din clienții noștri, sunt pasionați de tehnologie și tocmai de aceea, oferirea de soluții extrem de rapid și de eficient, este răspunsul potrivit.

Din punctul meu de vedere, cel mai inovator produs al Liberty Global este Horizon, produs pe care UPC îl va aduce, în perioada următoare, și pe piața din România. Horizon iși propune să ofere clienților o experiență de televiziune complet nouă, diferită de ce există pe piață, prin intermediul aplicațiilor similare celor pe televizoarele Smart și al serviciului Replay TV, serviciu care va permite clienților să urmărească programe TV difuzate deja. Cu Horizon, clienții se vor bucura de programele preferate pe orice dispozitiv, acasă sau în afara casei, fie că vorbim despre emisiuni TV în direct, filme de pe internet, aplicații, jocuri, muzică sau conținut personal.  Sunt foarte multe elemente inovatoare de la interfața până la aplicațiile și serviciile posibile prin aceasta platformă integrată, dezvoltată de Liberty Global, compania din care face parte UPC.

Lecții pentru 2016 – Robert Redeleanu, UPC România

Inovaţia – valoare sau proces? 

Inovația se învață si poate fi structurată într-un proces. Preocuparea unui lider este să introducă inovația în procesele de lucru din companie si să creeze condițiile necesare astfel încât să poată fi repetată. Dacă nu ai o cultură care să promoveze și să susțină inovația, nu vei reuși să te diferențiezi în piață.

Inovaţia: echipa, persoană sau context 

Întotdeauna pe echipă. Rolul meu este să creez un mediu care să susțină fiecare membru al echipei să aducă pe agenda companiei idei noi. Cu cât angajatii sunt mai implicați, cu atât mai mult vor fi creativi și inovatori. Trebuie adăugat că e important să fii pregătit să asculți ce spun consumatorii, clienții, partenerii și cam toate categoriile de stakeholders cu care interacționează o organizație.

Ca parte din Liberty Global, desfășuram și o competiție internă ce se axează pe mai multe zone de inovație, aliniate direct cu strategia noastră operațională, prin care susținem spiritul antreprenorial, provocând colegii să propună proiecte care pot aduce o schimbare la nivelul companiei (tehnologii inovatoare, procese noi).

Eşecul şi inovaţia 

Daca nu riști, nu poți inova. Piața se mișcă foarte repede, este necesar să pui în practică idei noi, altfel vei ramane în urmă. Noi investim mult în zona de cercetare de piață pentru a alinia procesele de inovație la așteptările clienților. Este nevoie de o suită de idei pentru a obține rezultate inovatoare. Și nu toate ideile sunt neapărat de pus în practică, nu orice tip de inovație este adoptată de client și aduce valoare adaugată. E important să poți testa ideile rapid și să le implementezi cu prioritate pe cele câștigătoare.

Lecţii despre inovaţie 

Inovația înseamnă inspirație, curiozitate și metodă. Experiența mi-a demonstrat că oricine poate inova și poate veni cu o perspectivă nouă în domeniul sau, atât timp cât are o doză de curaj. Inovația se învață și poate fi structurată, însă nu este suficient să inovezi punctual, este important să existe un proces continuu care să livreze rezultate permanent. Practic, inovația ar trebui să stea la baza acțiunilor noastre de zi cu zi. Și mai e nevoie de ceva pentru succes: un brief bun, care pleacă de la nevoia consumatorului, un insight sau o viziune foarte clară a produsului sau serviciului final.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii