Cautare




, Staff

SmallBusiness |
|

Riscul, ca ingredient în afaceri

Cum se construiește o afacere longevivă în industria BTL și ce provocări sunt? Rețeta include, neapărat, și asumarea unor riscuri.
042 Gi338cm

Cu zece ani ani în urmă, din dorința de a avea mai mult timp pentru a merge la facultate și pentru că deja lucra, Geanina Ioan (33 ani) s-a gândit să renunțe la rolul de angajat, dar să își fondeze propria afacere, la care avea în plan să renunțe ulterior, pentru a se angaja într-o corporație. S-a regăsit, însă, în antreprenoriat și astfel afacerea sa cu materiale promoționale, Chilli Ideas, este activă de un deceniu pe piață, crescând constant.

Singura investiție făcută la început au fost 200 de euro pentru achiziționarea unei imprimante, care „funcționează și acum la capacitate maximă”, spune Geanina. „Am renunțat din prima secundă la job, n-am reușit să mă duc la facultate, făcem și două facultăți în paralel, SNSPA și ASE, eram permanent în sesiune. Însă acest lucru m-a antrenat să fac față stresului, m-a ajutat în foarte multe situații limită”, afirmă aceasta.

Deși începutul afacerii a fost greu, comenzile au început să crească, iar Chilli Ideas a ajuns la vânzări de 100.000 de euro, după primul an de activitate.

Anul trecut, compania a atins o cifră de afaceri de aproape 2 milioane de euro și peste 10 milioane de produse personalizate, creșterea fiind anuală, iar în prezent, echipa Chilli Ideas este formată din 21 de oameni.

De asemenea, Chilli Ideas face parte din diferite organizații din industrie (PSI, ASI, PPAI) și are multiple certificări (ISO, Ecovadis etc.). Compania  este licențiață Prominate, făcând astfel parte dintr-o rețea globală care poate deservi clienți cu sedii în multiple țări.

Însă pasul cel mai important pentru extinderea Chilli Ideas de anul acesta a fost intrarea în asociația internațională IPPAG. „Doar un singur distribuitor pe țară poate fi acceptat, fără să fie obligatorie prezența IPPAG în fiecare țară. Cel mai mare câștig, ca membru IPPAG, îl reprezintă accesul la know-how-ul tuturor membrilor și controlul și gestionarea lanțului de aprovizionare printr-o serie de inițiative globale centralizate. Companiile care formează IPPAG au peste 2.300 angajați în întreaga lume și o cifră anuală combinată de peste 335 milioane de euro”, spune Geanina Ioan.

„IPPAG este o organizație globală, veche de 50 de ani, suntem în 31 de țări, de la Japonia, SUA, Brazilia, în Europa. Vrem să avem cele mai bune companii, nu cele mai multe. Din România am ales Chilli Ideas pentru că ne dau idei fresh. (…) În cadrul asociației putem face schimb de informații, punem la dispoziție o bază de date cu cei mai buni furnizori. (…) În ce privește piața din România, chiar dacă nu e destul de mare, are potențial, iar o companie ca Chilli trebuie să meargă în afară”, a spus Thibaut Fontaine, președintele IPPAG.

Chilli Ideas are în mare parte furnizori certificați din Europa, dar și în China, unde a realizat diferite proiecte importante. „La început lucram doar cu furnizori din România, însă ulterior, am început să colaborăm și cu furnizori externi, iar acest lucru ne-a ajutat să creștem. Inițial, am ales să dezvoltăm parteneriate cu furnizori cu care piața nu lucra la momentul respectiv. Acest lucru ne-a permis să livrăm produse care nu existau pe piață. (…) Ingredientul principal este că ne-am asumat anumite riscuri, controlate”, afirmă ea. În acest sens, este importantă dezvoltarea unor relații și parteneriate de încredere cu clienții, pe termen lung.

Geanina spunea că, în momentul în care a pornit afacerea, piața din industrie era deja consolidată, însă criza financiară a schimbat lucrurile. „Piața era matură în momentul în care am intrat, erau deja jucători bine stabiliți; înainte de 2007 era mai ușor, pe vremea aceea nu prea se ținea cont de preț, după care a venit criza, concurența a devenit mai acerbă și prețurile au scăzut. (…) Era destul de greu să pătrunzi pe piață, de aceea am și ales să lucrăm cu alt tip de furnizori și alte tipuri de produse. Am mizat pe profesionalism, (…) am avut o imagine unitară de la început”, spunea Geanina. Una dintre principalele provocări în a a avea propriul business este să reușești să îți motivezi angajații și să fii un bun lider, în opinia antreprenoarei.

„Trebuie să ai capacitatea să îți motivezi echipa, să poți să construiești alături de ei, să aveți aceleași valori și principii“, mai spune ea.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii