
Andreas Schremmer (47 de ani) a venit în România în urmă cu mai bine de doi ani, atunci când a preluat conducerea Bayer România, companie despre care spune că a înregistrat 156 de milioane de euro în 2013 (pentru toate cele trei divizii cumulat CropScience, MaterialScience şi HealthCare). Este optimist în ceea ce priveşte perspectivele economice ale României, amintind că ţara a înregistrat performanţe ce au plasat-o în faţa statelor comunitare. Managing director Bayer România şi CFO Country Group România și Bulgaria, Andreas Schremmer crede că punctele forte ale României, în domeniul de activitate al Bayer, sunt „în domeniile agriculturii şi în automotive. Un alt punct forte este o forţă de muncă educată”. Spune însă că, dacă ar trebui să vorbească despre îmbunătăţiri în domeniul său de expertiză, ar menţiona „domeniul sănătăţii unde cred că alocaţiile bugetare sunt mici în comparaţie cu alte ţări, iar de asemenea infrastructura este un domeniu ce are nevoie de îmbunătăţiri”. De altfel, din cifra de afaceri înregistrată în 2013, spune că 37% din vânzări vin din zona CropScience, iar restul se împarte în mod egal între HealthCare şi MaterialScience. Cele mai recente date la nivel de grup arată că 2014 a fost un an bun pentru compania germană, Bayer înregistrând vânzări de 42,2 miliarde de euro, cu 5,2 procente mai mult faţă de cele 40,1 miliarde de euro înregistrate în 2013. În cadrul Bayer România sunt aproximativ 210 angajaţi, majoritatea lucrând în domeniul HealthCare.
Andreas Schremmer este parte dintr-o companie al cărei motor este inovarea, de altfel numai anul trecut la nivel de grup au fost investite peste trei miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare. „Din această sumă, Bayer HealthCare reprezintă 70%, iar Bayer CropScience, 30%. Avem mai mult de 13.000 de angajaţi îm R&D”, a spus Andreas Schremmer. Cu toate acestea, subliniază faptul că inovarea are nevoie de cunoştinţe şi de aceea este „dependentă de educaţie”. „Împreună cu Ministerul Educaţiei am lansat anul trecut Bayer Science Lab pentru elevii care participă la Săptămâna Altfel. Ţinând cont de impresiile lor, vom continua acest program în 2015”, mai explică managing directorul Bayer Romania mărturisind că „este foarte frumos să îi vezi pe copii că zâmbesc şi sunt încântaţi de ştiinţă”.
Cu o carieră internaţională ce l-a făcut să descopere mai mult piaţa asiatică, Andreas Schremmer spune că primul contact pe care l-a avut cu România a fost în momentul în care a fost numit la conducerea afacerilor Bayer din România şi Bulgaria. Mărturiseşte că, în afară de Cehia şi Polonia, pe care le ştia din vacanţe, nu a mai fost în Europa Centrală şi de Est, însă era dornic să le cunoască. Crede că, pe lângă datele macroeconomice, România „este fascinantă din punct de vedere al peisajului – în câteva ore poţi să fii la munte sau la mare plecând din Bucureşti”. De altfel, spune că a apucat să viziteze România declarându-se impresionat de „castele şi de bisericile fortificate”.
Mărturiseşte însă că, deocamdată, nu au fost lecţii de management pe care să le fi învăţat în mod special aici, însă ştie care sunt principiile după care te poţi ghida mai ales atunci când ajungi într-un loc mai puţin familiar. „Cred că este important, în orice poziţie ai fi, să asculţi, să încerci să înveţi, să înţelegi, mai ales atunci când vii pe o piaţă nouă. Sunt foarte norocos că am o echipă minunată care lucrează cu mine şi aştept să înregistrăm rezultate şi mai bune cu echipa pe care am construit-o aici”, explică Andreas Schremmer.