
La cei 32 de ani ai săi, Tudor Maxim deține în prezent două hosteluri în București, două în Vama Veche, o pensiune în Bucovina și o agenție de publicitate. A pornit pe drumul antreprenoriatului în urmă cu mai puțin de zece ani. Secretul, spune el, este „să ai curajul să începi ceva cât mai repede și să avansezi cu pași mici și cu riscuri asumate”.
Nu a fost niciodată angajat și nici nu a studiat economia, ci dreptul. În anul 4 de facultate a decis să-și deschidă prima afacere (agenția de publicitate Elevate) cu gândul de a păstra din atmosfera energică a organizațiilor studențești. S-a apucat apoi de turism, întrucât își dorea să se apropie de călători, să cunoască oameni din diferite culturi și să îi cazeze într-un loc pe care să-l poată numi „acasă”. Și așa a deschis, în 2006, prima unitate de cazare, B&B-ul „Dor de Bucovina”, pensiune lăsată acum în grija părinților săi.
În 2012, a deschis primul hostel, Peaches, în București și apoi a continuat să extidă ceea ce se numește, în prezent, „rețeaua Pura Vida”. „Este o piață nouă și nu foarte mulți oameni înțeleg conceptul de hostel în România. Încă se mai crede că hostelurile sunt niște hoteluri mai ieftine. Nu este așa”, ne spune antreprenorul care vede un potențial ridicat în capacitatea României de a atrage călători independenți și dornici de aventură.
Din punct de vedere financiar, spune el, un hostel cu servicii de calitate se poate deschide și cu o investiție minimă de 15.000 euro. El a ales varianta creditului bancar și a proprietăților închiriate, punând accent pe design-ul
unităților, calitatea serviciilor oferite și pe un staff primitor și pregătit.
Hostelurile din rețeaua Pura Vida au de la 5 până la 11 camere, cu un grad de ocupare de până la 100% în plin sezon și 20-30% în restul anului (cu prețuri medii de 8-10 euro/persoană/noapte în perioada de vârf și 6-7 euro/persoană/noapte în extrasezon. Ca direcții de business pentru viitorul apropiat, Tudor și-a propus să afilieze rețeaua Pura Vida la o rețea internațională de hosteluri și să mențină calificativele oaspeților la peste 90% pozitive, oferind în continuare servicii de cea mai înaltă calitate.