Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Reinventarea, ca model de afaceri

A făcut jurnalism, apoi a trecut la PR, iar de trei ani îi învață pe alții cum să se reinventeze. 
Alexandru Baltat_4687

A absolvit Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor în cadrul Universității A. I. Cuza din Iași, specializarea Comerț, dar nu a fost economist nici măcar o zi. În schimb, și-a dorit să învețe și altceva, așa că s-a îndreptat către jurnalism. Debutul l-a făcut în al treilea an de facultate, când a scris pentru revista Opinia Studențească, pentru ca, ulterior, după anii studenției, să lucreze în București pentru reviste precum Viva, ELLE, High Life sau Popcorn, dar și în televiziuni ca Național TV sau Euforia TV, în cea din urmă ocupând funcția de PR.

ComedyPunctShow: improvizația ca mod de viață

A pus apoi bazele a trei publicații: New Business, revista Casino, dedicată industriei cazinourilor din România și Trend. „Următorul pas era acela de a dezvolta proiecte de presă, ale mele sau în care să fiu direct implicat. Ne-a reușit, într-o frumoasă și bună asociere”, povestește Alexandru Bălțat.

Cu toate acestea, planurile sale nu au decurs așa cum își propusese, așa că a trebuit să încheie proiectele, în contextul în care criza financiară a afectat puternic întregul domeniu. „A fost un moment de restart, în care tot ceea ce învățasem, crescusem și acumulasem până atunci, se dusese, foarte brusc, și a trebuit să mă reinventez”.

30 SUB 30: Profesoară de leadership

Așa a apărut, în 2012, ideea celui de-al patrulea proiect al său, pornit din dorința de a fi pe cont propriu într-un domeniu care să aibă nu doar cereri pe piață, cât și perspectivă de creștere și dezvoltare: organizarea de conferințe, seminarii și traininguri. Proiectul a demarat după o perioadă în care Bălțat nu a știut exact ce pași ar trebui să urmeze pentru a-l implementa, care ar fi temele de interes sau cum să-l poziționeze. După câteva luni, a hotărât să facă un salt în necunoscut și a început proiectul. În acel moment, chiar dacă își conturase ideile, încă nu avea un nume pentru proiect. „Până într-o zi, când, deodată, brusc, mi-a venit în minte «Train Your Brain». A doua zi am cumpărat domeniul web și totul a început. Train Your Brain a apărut din nevoia de new business de la acel moment”, explică Bălțat.

DECLARAȚIILE SPEAKERILOR DIN CADRUL CONFERINȚEI FORBES FUTURE INNOVATION & TECH 

conferinta

Provocările au început să apară după ce a demarat primele evenimente, când era într-o continuă căutare de subiecte, speakeri și parteneri. Din fericire, ideile au început să apară și din exterior. „Am început să am senzația unui bulgăre de zăpadă care acum se rostogolea singur și eu alergam uneori pe el”, explică fondatorul companiei ajunse la afaceri de 150.000 de euro, care recunoaște că a avut și o doză importantă de noroc. „Totul a început ca o încercare, am avut o idee, mi-am ascultat intuiția și abia apoi au început planurile și previzionările. Practic, la început m-am aruncat și abia apoi am început, pe drum, să construiesc”, explică el.

Uneori, e mai bine să începi cu sfârșitul

În urma evenimentelor, Alexandru Bălțat a observat că în ultimul an și jumătate, interesul companiilor românești, în special al firmelor mici și foarte mici în a-și instrui angajații a crescut semnificativ.

Tinerilor aflați la început de drum, Alexandru Bălțat le recomandă, printre altele, să nu renunțe la a munci pentru a-și împlini visurile, chiar dacă succesul nu este garantat de la bun început.

La fel de important, consideră Bălțat, este să-și folosească toate relațiille create în timp, „și-i încurajez să-și facă permanent altele noi”.

Concret, Train Your Brain este o companie care organizează seminarii și conferințe cu teme din diverse domenii: Managementul Proprietății Intelectuale, Comunicare și promovare vs. Manipulare și influențare, Tehnici și strategii de vânzare și negociere, și lista poate continua. „De la idee la finanțare și implementare sunt doar câteva dintre cele organizate și reluate până acum”, spune Alexandru. Alături de acestea, Train Your Brain organizează bilunar și traininguri. „În această perioadă am susținut parte dintre aceste traininguri și inhouse, pe diferite subiecte, pentru echipe ale unor diverse companii din București și din țară”, precizează fondatorul Train Your Brain.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii