Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Răzvan Nanulescu (Sanofi): “Pe noul marketer de excepție îl asemăn cu un explorator, un navigator, temerar, mânat de entuziasm și curiozitate, promovând deseori idei și concepte «nebune»”

Răzvan Nanulescu (Sanofi) crede că, în următorii ani, departamentele de marketing se vor transforma în hub-uri tehnologice, iar abilitățile tradiționale de marketing vor trece în plan secund.
046 marketing 10 Razvan Nanulescu Sanofi

Răzvan Nanulescu, Primary Care South Cluster Marketing Head, Sanofi

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Răzvan Nanulescu: Am absoluta convingere că în următorii cinci ani de marketing vom continua să experimentăm procesele disruptive și transformările majore, ale căror martori am fost cu toții în ultima perioadă. Fenomenul se va manifesta probabil la o intensitate și mai mare, atât la nivel global cât și la nivel local (în fapt, aceste două concepte din urmă se vor dilua ca relevanță, în noul context de business).

Principalul aspect de care trebuie să ținem cont, probabil nu doar în marketing, ci și în celelalte domenii ale business-ului, este faptul că asistăm la o reinventare a capitalismului la toate nivelurile, în sensul mutării centrului de greutate de pe generarea de profit maxim pentru acționari, ca obiectiv fundamental al companiilor, pe generarea de valoare pentru clienți, parteneri, angajați, comunități locale și impact socio-economic. Această modificare majoră a paradigmei este în linie cu celelalte modificări importante pe care le experimentăm.

Am trecut cu toții, în ultimii ani, prin tranziția de la canalele de comunicare convenționale la digital și abordări multichannel. Pot anticipa că în viitorul apropiat această tranziție va continua, într-un ritm accelerat, de la online-ul tradițional (e-mail, worldwide web și social media) la inteligența artificală (AI). Experiența trăită de client va prevala asupra informației comunicate. Implicit grupurile țintă ale campaniilor de marketing nu vor mai fi grupate în segmente de tip „macro”, ci se va merge foarte mult pe personalizarea la nivel individual a experienței de marketing trăite.

Dacă ar fi să sumarizez cele mai importante modificări pe care le putem anticipa în următoarea perioadă, acestea ar fi: valoarea financiară a clientului pe termen lung (Customer Lifetime Value – CLV) devine cel mai important indicator, segmentele demografice (generațiile dominante) își vor pierde din relevanță, iar departamentele de marketing se vor transforma treptat în hub-uri tehnologice, abilitățile tradiționale de marketing trecând în plan secund.

În Sanofi, eforturile noastre de a ne adapta la aceste provocări se rezumă, într-o primă fază, la o rearanjare organizațională și operațională la nivel regional.

Spre exemplu, în divizia Primary Care (Îngrijire Medicală Primară), care este una dintre cele patru divizii de business ale Sanofi (alături de cea de soluții terapeutice specializate, cea de vaccinuri și cea de medicamente fără prescripție medicală și suplimente alimentare) am renunțat la structurile de marketing la nivel național în favoarea unora la nivel regional, așa cum este South Cluster, care deservește 13 piețe deosebit de diverse la o primă vedere, precum și tranziția comunicării către noile canale, concomitent cu identificarea nevoilor individuale și personalizarea în consecință a mesajelor transmise.

Poate părea puțin la o primă vedere, dar ținând cont că vorbim de o industrie destul de conservatoare, consecință a  înaltului grad de reglementare, îmi place să cred că e un pas important înainte.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANDREEA CRAMER (TELEKOM)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Răzvan Nanulescu: În primul rând să fie pregătit să iasă din zona de confort. Îl așteaptă o perioadă foarte alertă și dinamică, cu experiențe interesante, cu multe situații noi și neprevăzute (ce apar uneori într-un ritm copleșitor). Se va bucura și se va distra la serviciu, va simți gustul victoriei, dar, într-o oarecare măsură, va experimenta și eșecuri ce-i vor genera frustrări.

I-aș recomanda să fie ambițios, determinat și, bineînțeles, pasionat în ceea ce face. E un job care, cel puțin de acum încolo, nu va accepta jumătăți de măsura. Astfel, cel mai important lucru este că în permanență, în fiecare zi, să învețe ceva nou care îl va ajuta să se diferențieze

 TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIHAELA HOFFMAN (COLA-COLA HBC)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Răzvan Nanulescu: E foarte simplu… Oricine ne arată că a învățat din trecut ce ne poate fi de folos în viitor poate deveni partenerul nostru. Altfel spus, oricine are curajul de a lua anumite decizii care diferențiază, oricine a demonstrat ca acceptă și îmbrățișează schimbarea și e pregătit pentru ceea ce urmează, devine pentru noi un partener de discuție viabil și de perspectivă.

Desigur, la aceste principii generale aș mai adăuga, în mod specific pentru noi, Sanofi Primay Care South Europe, posibilitatea de a implementa proiecte și campanii la nivel regional. Unul dintre factorii cheie care vor face lucrurile să funcționeze eficient este aplicabilitatea și implicita implementare în mai multe piețe a programelor noastre de marketing. Pentru aceasta, avem nevoie de sprijinul unor parteneri cu o amprentă regională puternică, la nivelul Balcanilor.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LAURA BARBU (VODAFONE)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Răzvan Nanulescu: Dacă acum câțiva ani aș fi răspuns, fără rezerve, că este vorba de viziunea strategică, acum voi opta pentru curiozitate, ca principala calitate a unui marketer. Am să vă explic și de ce.

Îmi place să compar știința marketingului clasic, tradițional, cu arta războiului și pe oamenii de marketing performanți cu niște veritabili generali cu viziune strategică, disciplinați și documentați, cunoscători temeinici ai câmpului de luptă (mediul de afaceri), capabili să anticipeze și să anihileze mișcările tactice ale dușmanului (adică ale competiției).

În schimb, pe noul marketer de excepție îl asemăn cu un explorator, un navigator, temerar, mânat de entuziasm și curiozitate, promovând deseori idei și concepte „nebune”, fiind pregătit să facă față situațiilor neprevăzute, gata să conducă corabia, prin ape tulburi, către destinația ideală. Ori eu cred că fără curiozitate, ca ingredient esențial, acest lucru nu este posibil.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: YVES MARTIN (ORANGE)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii