Cautare




, Staff

Editor-in-Chief Forbes România

Lideri |
|

Ravinder Takkar, CEO Vodafone România: „Ideea e să oferi ceva ce face diferența în piață”

Despre focus, inovație, consumatori individuali și de business și cea de-a patra revoluție industrială.
Ravinder Takkar

Discuția cu Ravinder Takkar trebuia să aibă loc în cadrul sediului central al Vodafone România, același loc în care în urmă cu doi ani fostul șef al companiei, spaniolul Inaki Berroeta afirma, în ultimul său interviu înainte de a pleca ca șef al Vodafone Australia, că „ideea (noastră – n. red.) nu este să fii prezent în toate categoriile, ci să oferi ceva ce face diferenţa în piață. Dacă vom putea să aducem ceva diferit, o facem”.

Discursul succesorului său, un indian crescut în Statele Unite, care conduce de mai bine de un an și jumătate Vodafone România, pare o continuare naturală a afirmațiilor spaniolului.

„Focus” este cel mai des întâlnit cuvânt în discuția cu Ravinder Takkar, care nu are loc însă, în sediul din zona Aviatorilor, ci în unul dintre sediile din Pipera. „Am vrut să ne întâlnim aici pentru a înțelege mai bine ceea ce facem noi și ceea ce ne deosebește de concurenți. E o chestiune de focus”, spune șeful Vodafone România. Ne aflăm în cadrul unui showroom din zona Pipera unde sunt prezentate multe dintre soluțiile și produsele dezvoltate și implementate pe plan local de compania telecom.

16 pentru 2016

VEZI AICI CARE SUNT CELELALTE PERSONALITĂȚI CU POTENȚIAL DE A SCHIMBA MODUL ÎN CARE ARATĂ ANUL 2016

Takkar este entuziasmat și vorbește foarte mult, descriind fiecare dintre inovațiile,  produsele și soluțiile prezente în cadrul showroomului: un sistem de monitorizare și optimizare a rutelor de transport și logistică, un sistem de control video virtualizat, unul care ajută de la distanță la gestionarea mai bună a consumului de energie sau a stocurilor pentru produsele dintr-o vitrină frigorifică sau un sistem de telemedicină.

„Vin experți din multe țări din Europa și se miră când văd cât de avansată este tehnologia (folosită în cadrul uneia dintre secțiile de nou născuți din spitalul Marie Curie – n. red.). Avem un alt proiect  deosebit, centrat în jurul diabetului, o mare problemă în România. Oamenii au la dispoziție dispozitive și o aplicație mobilă care le monitorizează nivelul zahărului din sânge și îi ajută să facă față mai bine problemelor”, afirmă Takkar în timp ce ajungem în fața unui monitor pe al cărui ecran se află, printre altele, imagini din magazinul Vodafone de pe Calea Moșilor, din restaurantul McDonald’s din apropiere, dar și de la o cameră video aflată chiar deasupra noastră.

Lecții pentru 2016 – Ravinder Takkar, Vodafone România

„Nu e vorba doar de monitorizare video. Un astfel de sistem poate face și recunoaștere facială, astfel că nu e permis accesul decât pentru titularul cartelei de acces”, spune Takkar, care afirmă că multe dintre facilitățile dezvoltate de operatorul de telefonie mobilă apar în urma cererilor clienților. Recunoașterea fețelor prin intermediul sistemului de monitorizare video este unul dintre aceste exemple.

„Au fost câteva idei trăsnite care au apărut în urma discuțiilor și brainstormingurilor pe care le facem cu clienții. Ne așezăm la masă cu ei (în cadrul sediului din Pipera – n. red.) și îi încurajăm să propună orice proiect sau să vină cu orice idee care i-ar ajuta în afacerile lor indiferent că au sens din punct de vedere comercial sau nu. Sistemul de monitorizare video cu recunoaștere facială a apărut în urma discuției cu un client care avea o problemă de securitate în cadrul companiei”, afirmă șeful Vodafone România.

El se arată entuziasmat de perspectivele de creștere pe care segmentul de clienți corporate îl are în următoarea perioadă, în condițiile în care compania a lansat spre finalul anului trecut un portofoliu de soluții de business sub umbrela Industriei 4.0, un termen care definește cea de-a patra revoluție industrială. Aceasta cuprinde, potrivit Vodafone, o serie de tehnologii contemporane din domeniul automatizării, schimbului de date și al producției și reprezintă o evoluție naturală, ce urmează revoluției digitale.

„Este fenomenal modul cum tehnologia schimbă lumea. Ceea ce mulți nu văd este că această transformare nu are loc doar în privința consumatorilor, ci și la nivelul companiilor. De ce nu ar profita companiile de pe urma acestor lucruri care în urmă cu patru-cinci ani păreau science-fiction?”

Takkar recunoaște, însă, că nu dorește inovație cu orice preț. „Pentru noi, elementul cheie este focusul. Unele inovații vor veni cu siguranță din partea unor companii de mici dimensiuni. Încercăm să fim alături de astfel de companii, dar aceasta nu înseamnă că ne vom transforma în altceva. Suntem o companie multinațională, avem o bază mare de clienți și capacitatea de a investi în zonele în care sesizăm oportunități. E de ajuns să îi ascultăm pe acești clienți și ne concentrăm pe ceea ce le face afacerile mai bune. Iar brainstormingurile cu ei ne ajută să înțelegem mai bine de ce au ei nevoie”, afirmă șeful companiei care avea la finele trimestrului încheiat la 30 septembrie 2015 peste 9 milioane de clienți. ARPU (venitul mediu pe utilizator, un indicator relevant al industriei) ajunsese la 6,2 euro, iar veniturile din servicii crescuseră în termeni organici cu 4%, până aproape de 173 de milioane de euro în trimestrul încheiat la 30 septembrie 2015.

Cu toate acestea, telecomul reprezintă unul dintre cele mai concurențiale domenii din România, pe fondul presiunii crescânde pe marjele comerciale.

Analiștii estimează pentru următoarea perioadă mișcări importante și consolidări, precum a fost cazul recentei informații privind acordul de partajare a rețelelor dintre grupul Telekom și Orange, publicată de Ziarul Financiar. Această informație venea la puțin timp după ce Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a decis să respingă solicitarea Orange și Vodafone de a emite o decizie prin care să oblige companiile de cablu (în special RCS&RDS, care deține aproximativ jumătate din piață) să le permită competitorilor să folosească rețeaua lor pentru a lansa propriile servicii de internet fix. În plus, în luna decembrie, în presa britanică – Financial Times și Daily Mail – au apărut informații care vizează o relansare a ideii unei fuziuni între grupul britanic Vodafone și cel american Liberty Global, care deține în România operatorul de cablu UPC. Nu în ultimul rând, grupul Telekom are un nou șef, iar dacă la toate acestea adăugăm și faptul că în acest an va expira și acordul dintre Vodafone și RCS&RDS, atunci sunt toate premisele ca 2016 să fie unul an foarte interesant în domeniul telecom. Iar Ravinder Takkar și Vodafone România se vor afla, cu siguranță, în prim-plan.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii