Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Industrie |
|

Rareș Măcinică, Lagermax AED: „Clienții așteaptă proactivitate și te îndeamnă la inovație”

Inovația are un rol extrem de important în evoluția industriilor și a fiecărei companii în parte. Le-am solicitat unora dintre cei mai importanți actori ai mediului de afaceri păreri despre rolul inovației și implementarea procesului de inovație.
lagermax_rares macinica

Definiția inovației

Este o parte componentă a strategiei de dezvoltare și sursă principală de avantaj competitiv. Inovația este și o șansă pentru companiile medii și mici să devină cunoscute, îndrăgite și le dă oportunitatea să câștige clienţi și cotă de piaţă în faţa companiilor mari, dar fără o politică în acest sens. Trebuie să fii inovativ nu numai în faţa clienţilor, dar și a furnizorilor și angajaţilor tăi. Impactul practic, în business, al trăsăturii de a fi inovativ, are trei mari direcţii. Prima și cea mai importantă îţi câștigă adepţi, deci loialitatea. A doua mare direcţie se traduce în costuri extrem de reduse pentru promovare. Al treilea efect derivat cumva din primele două se traduce în creșterea numărului de clienţi, creșterea gradului de loialitate și, implicit, creșterea vânzărilor.

Licitație acerbă pentru furnizarea curentului electric către RATB

Inovația în companie

În industria noastră a crescut foarte mult accentul pus pe flexibilitate (reacție rapidă la schimbări bruște, gestionarea elementelor surpriză). Schimbări în deciziile și strategiile de cumpărare ale clienților se petrec de la lună la lună, față de acum câțiva ani unde procesul era linear. Doar acei operatori logistici care vor reuși să își modifice rapid, dar păstrând aceeași parametri de calitate, orice set-up operațional clădit până la acel moment, vor reuși să supraviețuiască.

Prin urmare, clienții așteaptă proactivitate și te îndeamnă ei la inovație. Avem clienți care la fiecare întâlnire ne întreabă: „și…ce ați mai făcut nou?”

DECLARAȚIILE SPEAKERILOR DIN CADRUL CONFERINȚEI FORBES FUTURE INNOVATION & TECH 

conferinta

Succes în inovație

Ne-am propus să descoperim care este cel mai „fertil” mediu în care inovația poate să devină un proces continuu, dar și aplicabil general oricărui tip de companie, din orice tip de business. Astfel, analizând elemente-sursă în geneza procesului de inovație (independență, îndrumare, încurajare, individualitate, ordine, responsabilitate, stimă de sine, credință, acceptare), am descoperit că toate aceste elemente se regăsesc de fapt în modelul pedagogic numit Montessori, un model de auto-educație recunoscut în toată lumea, dezvoltat la începutul anilor 1900 de Dr. Maria Montessori.

Utilizatorii Vector Watch pot comanda mașini Uber direct de pe ceas

Acest mediu este compus, în esență, dintr-un element primordial numit „curiozitate”, dar și altele bazate pe independență, îndrumare, stimă de sine, încurajare… Am observat că toate aceste elemente sunt parte din metoda pedagogică Montessori. Prin urmare, am preluat-o și am transformat-o în cadrul companiei ca metodă de management într-o viitoare „școală de inovatori”.

Inovația – valoare sau proces?

Ambele. Este un proces continuu, nu are durată de viață. Se desfășoară fără întrerupere, adăugând valoare afacerii, produselor, serviciilor.

Inovația și învățarea

Inovația este strict legată de oameni, de angajați. De la ei trebuie să pornim când vorbim despre inovație. Inovația există apriori în noi. Este o caracteristică universală a omului. Pentru ca să se dezvolte însă, are nevoie de un mediu corespunzător și de un manager de tip educator care să îi stimuleze în mediul respectiv anumite calități (ex. curiozitatea), care vor conduce mai departe la procesul de Inovație.

Noua clasa E: Instinct versus inteligență

Echipă, persoană sau context

Fiecare are un rol bine stabilit, în funcție de companie, de tipul de business, de cultura organizatională, etc. Însă, contextul nu influențează inovația. Ea este permanentă, în orice companie, în orice context.

Efectele, la nivel de echipă, calitativ, se traduc prin faptul că nu se dau task-uri specifice și se comunică ținta, dar niciodată modul cum trebuie ajuns la țintă.

Efectele, la nivel profesional, cantitativ, se regăsesc într-un grad crescut de retenție. Am observat că fluctuația de personal a fost sub 8%, față de 30-40% în trecut, ceea ce înseamnă costuri mult mai mici și un impact pozitiv în business, instituind ordinea în lucruri și task-uri, esențială în procesul de inovație. Am observat că overtime-ul a scăzut semnificativ, sub 10% din orele lucrate (costuri mai mici cu plata orelor suplimentare), fiecare își creează propria agendă pentru rezolvarea task-urilor, nu este nimic impus. Astfel că am observat o creștere a gradului de implicare și o scădere la un nivel 0% a „absențelor subite și nemotivate” și nu în ultimul rând, nu există recompense externe pentru realizarea unui task. Realizarea unui task bun prin puterile proprii trebuie să fie o motivație suficientă, echivalentă cu o recompensă (mulțumirea de sine). Acest fapt a mărit atenția acordată task-urilor și, implicit, calitatea lor. Astfel că, statistic, am observat o reducere a claim-urilor din partea clienților interni și externi.

Eșecul și inovația

Eșecul are un rol constructiv. Este obligatoriu să existe eșec pentru inovație. O definește și o perfecționează. Sigur că trebuie să existe o limită. Dar această limită se poate anticipa și controla în etapele procesului de inovare. Eșecul este benefic atâta timp cât avem pârghiile necesare să anticipăm riscurile și să minimalizăm eventualul impact negativ. De ce? Pentru că inovația odată anunțată creează așteptări enorme din partea clienților, iar dezamăgirea va fi cu atât mai mare, cu cât gradul de eșec este mai ridicat.

Lecții despre inovație

Aduce avantaj competitiv, crește vizibilitatea companiei în piață. Datorită noilor medii de comunicare, are puterea de a transmite o undă de șoc instantaneu în orice colț al lumii. Fiind accesibilă oricărui tip de companie, poate transfroma brusc un start-up într-un brand cunoscut worldwide și, nu în ultimul rând, dezvoltă permanent angajații și îi transformă în creatori și constructori.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii