Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Raluca Grigoriu (Studio Moderna): “Marketingul nu este jobul potrivit pentru cineva comod sau pentru persoanele care nu sunt curioase și nu-și pun întrebări”

Nevoia de măsurare mai strictă a eficienței activităților de marketing și utilizarea cu grijă a resurselor vor deveni subiecte din ce în ce mai importante în viitorul apropiat, crede Raluca Grigoriu (Studio Moderna).
070 marketing 34 Raluca Grigoriu StModerna

Raluca Grigoriu, Regional Marketing Manager, Studio Moderna

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Raluca Grigoriu: Cred că cea mai mare provocare a următorilor ani va fi nevoia continuă de inovare, găsirea soluțiilor și a pârghiilor potrivite pentru a ajunge întâi în sufletul consumatorilor, iar apoi în casele lor.

Nu se anunță vremuri ușoare, din păcate viitorul este iarăși incert din punct de vedere economic, iar asta se reflectă deja în scăderea parametrilor principali de consum. Oamenii de marketing vor trebui să găsească nu doar mijloace pentru a atrage atenția, ci propuneri comerciale complete, relevante pentru clienți.

Am mai spus-o și în trecut, cred de asemenea că nevoia de măsurare mai strictă a eficienței activităților de marketing și utilizarea cu grijă a resurselor vor deveni subiecte din ce în ce mai importante.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LAURA MIHĂILĂ ANDREI (BCR)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Raluca Grigoriu: Tinerilor care intră în acest domeniu le pot spune că este o meserie superbă! Marketingul este unul dintre puținele domenii care te pot ajuta să înveți și să te dezvolți în multiple feluri. Are legături cu cele mai multe funcțiuni din cadrul unei companii – vânzări pe diverse canale, financiar, legal, operațional, resurse umane etc. Îți oferă imaginea de ansamblu a lucrurilor, te învață să gândești strategic, pe termen lung. Dar te duce și în chestiuni de detaliu, de finețe – analiza cifrelor sau nuanțele de comunicare. Îți împinge limitele creativității, este provocator, de multe ori dificil, dar cu siguranță nu ai niciodată timp să te plictisești…

Așadar, marketingul nu este jobul potrivit pentru cineva comod sau pentru persoanele care nu sunt curioase și nu-și pun întrebări.

Partea negativă? Toată lumea se pricepe la marketing! Ceea ce produce un marketer poate fi câteodată evaluat subiectiv de către cei din jur, pentru că nu vorbim de balanțe contabile. Așa că tânărul care își alege acest drum are nevoie de diplomație, de persuasiune și de puterea de a nu renunța când crede cu adevărat în ceva.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIRUNA SMEUREANU 

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori).

Raluca Grigoriu: Studio Modernă (Top Shop) are un model de business unic în regiune – suntem singura companie cu șase canale de vânzări diferite. Multe dintre funcțiunile de marketing sunt în cazul nostru internalizate, de aceea alegerea partenerilor externi nu este mereu un proces facil.

Este important să ne întâlnim cu oameni care se străduiesc să ne înțeleagă specificul, particularitățile, modul de lucru și de a gândi. Atunci când avem astfel de întâlniri fericite, ele se transformă în relații solide, pe termen foarte lung.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LOREDANA IONEL (BEIERSDORF)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Raluca Grigoriu: Curiozitatea. Un om de marketing trebuie să se întrebe mereu de ce o tactică funcționează sau nu, ce place sau displace clienților, ce resort transformă un produs aparent banal într-un bestseller, ce ar putea să plănuiască concurența, cum vor evolua preferințele consumatorilor pe piața de produse de înfrumusețare și așa mai departe. Curiozitatea te ajută să înțelegi mai bine oamenii și lucrurile din jurul tău; doar așa le poți apoi influența, și poate chiar modela așa cum îți dorești.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: SORIN CHIRCULESCU (CATENA)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii