Cautare




, Contributor

Bani și Investiţii |
|

Radu Pojoga, directorul regional MoneyGram pentru Sud-Estul Europei: „Vrem să ajungem la 5.000 de locații MoneyGram în următorii doi ani”

În ultimii ani, transferurile de bani în România au scăzut, dar orice scădere poate reprezenta și o oportunitate.

Pentru majoritatea oamenilor de afaceri din România, anul 2009 a reprezentat apogeul crizei economice, piața resimțind din plin unda de șoc. Pentru Radu Pojoga, directorul regional pentru Sud-Estul Europei în cadrul MoneyGram, 2009 a reprezentat un nou început. După ce și-a făcut debutul în domeniul telecomunicațiilor, lucrând pentru o lungă perioadă de timp în cadrul unor companii precum Connex (actualul Vodafone România), Zapp Mobile și UPC, pe partea de vânzări, drumul său a luat o cu totul altă turnură în 2009, când a fost recrutat pentru a conduce operațiunile de business development ale companiei MoneyGram din România și Bulgaria. A cunoscut o ascensiune rapidă în cadrul companiei, în prezent ocupând funcția de director regional pentru Sud-Estul Europei.

MoneyGram trecea printr-o perioadă dificilă, criza economică afectând și transferurile de bani din străinătate. În decursul ultimilor șapte ani, valoarea transferurilor de bani către România a scăzut. Dacă în 2011 România ocupa poziția a treia în topul țărilor europene spre care se transferau bani, cu 3,9 miliarde de dolari primiți, în 2014 a coborât pe poziția a cincea, cu 3,4 miliarde de dolari, conform celor mai recente studii furnizate de MoneyGram. Orice declin poate reprezenta și o oportunitate, astfel că, în ciuda efectelor crizei, numărul locațiilor MoneyGram din România a crescut. În 2009 existau 1.000 de locații MoneyGram, iar în prezent numărul lor depășește 3.500, planurile de extindere continuând și în următorii ani. „Vrem să ajungem la 5.000 în următorii doi ani“, spune Radu Pojoga.

De-a lungul celor șapte ani în cadrul MoneyGram, Pojoga a asistat la o schimbare a procesului tradițional de transfer al banilor, noile tendințe și noua tipologie de consumatori resimțindu-se și în acest domeniu. Dacă în 2009 principala metodă prin care oamenii puteau transfera bani era cash to cash, în prezent, MoneyGram oferă clienților săi diferite modalități prin care pot trimite sau primi bani, atât local, cât și internațional, adaptate la noile nevoi. Dar tendințele diferă de la țară la țară. „În funcție de țară și de cât de educată este clientela, ne adresăm pieței respective cu servicii diferite“, menționează Radu Pojoga.

În SUA, Marea Britanie și Germania a fost lansat programul MoneyGram Online, care îi permite clientului să transfere bani direct de pe calculator. Tot în SUA a fost lansat MoneyGram Mobile, prin intermediul căruia se pot transfera banii direct de pe telefonul mobil. În ceea ce privește România, Radu Pojoga este de părere că, deși noile tendințe continuă să evolueze, va mai dura până când piața va cunoaște o schimbare majoră, trecerea de la tradițional la inovație depinzând de mai mulți factori.

Un prim pas a fost făcut, însă, anul acesta. MoneyGram a lansat în parteneriat cu Vodafone programul M-Pesa, prin intermediul căruia clienții MoneyGram pot să trimită bani din străinătate către utilizatorii Vodafone România, pe telefonul mobil. Radu Pojoga pariază că acest serviciu va penetra mediul rural din Romania, acolo unde aproximativ 9 milioane de români au un acces limitat sau inexistent la serviciile bancare. Deși noile tendințe acaparează piața, omul de rând va avea în continuare nevoie de serviciul cash to cash. „O să vedeți în viitor și alte servicii noi. Parteneriatul cu Vodafone este doar un început, unul bun, din punctul meu de vedere.“

CITEȘTE AICI MAI MULTE RĂSPUNSURI ALE UNORA DINTRE CEI MAI IMPORTANȚI ACTORI AI MEDIULUI DE AFACERI LOCAL

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii