Forbes: Care credeți că sunt principalele lucruri bune ale mediul de afaceri din România?
Radu Florescu: România este o țară cu un imens potențial anteprenorial. Acest potențial este demonstrat de numărul mare de oameni de afaceri din țară. Am fost întotdeauna impresionat de atitudinea pozitivă și de atitudinea de tipul „pot să fac asta!”, regăsită la antreprenorii români care nu se tem să înceapă ceva nou. Îmi place că încearcă mereu iar teama de eșec este aproape inexistentă. Antreprenorii români nu se lasă descurajați.
Forbes: Dar lucrurile mai puțin favorabile mediului de afaceri din România?
Radu Florescu: Mulți oameni de afaceri români încearcă să găsească scurtături când vine vorba de business. Legile se modifică fie că ne place sau nu. Angajamentele luate ar trebui respectate. O parte din antreprenori ignoră legile, ceea ce determină o atmosferă de incertitudine care nu definește un mediu profesionist de afaceri.
Forbes: Există caracteristici comune ale mediului de afaceri din Statele Unite ale Americii și România?
Radu Florescu: Nu sunt prea multe caracteristici comune. Cred că spiritul antreprenorial este la fel de viu în America ca și în România și în ambele țări există acel entuziasm de a încerca ceva nou.
Forbes: Ce anume considerați că ați învățat de la mediul de afaceri românesc în toți acești ani pe care i-ați petrecut aici?
Radu Florescu: Prin prisma rădăcinilor mele de familie și a educației americano-franceze primite, fiecare zi în mediul actual de business din România aduce o noutate pentru mine. Am învățat că emoțiile pot fi mai puternice decât pragmatismul și acesta a fost un lucru greu de înțeles pentru mine. Cel mai important: am învățat că atunci când te concentrezi, când muncești mult și depui pasiune, poți realiza aproape orice.
Citește și „Primul An de Publicitate” al lui Radu Florescu
Forbes: Ce valori americane de business ați încercat să implementați în grupul de comunicare Centrade Saatchi&Saatchi din România?
Radu Florescu: Punctualitate. Seriozitate. Când spui ceva, faci și faci un lucru când spui că îl faci.
Forbes: Care sunt modelele de business pe care le admirați în lumea afacerilor din SUA?
Radu Florescu: Admir modelele de business directe și cele care nu implică atât de multă birocrație și care cred în puterea cuvântului dat. La fostul meu loc de muncă, realizam tranzacții de milioane de dolari direct de pe telefon, fără acte sau acorduri scrise. Tot ce aveam erau cuvântul și reputația mea. Majoritatea companiilor americane așa funcționează. Viața devine mai simplă, afacerile sunt mai rapide. Când lucrurile merg se creează parteneriate de durată.
Forbes: Dar modele de afaceri pe care le admirați în România?
Radu Florescu: Un model de business pe care îl admir este Florin Talpeș. Este o personalitate care s-a dezvoltat pe propriile sale puteri și care a început totul de la zero, fără nicio susținere din spate. Astfel de modele sunt cele care fac diferența și sunt demne de respectat și de urmat.