Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lideri |
|

Puterea solidarității în business

Mai mult ca oricând, episodul pandemic declanșat anul trecut ne-a făcut să conștientizăm faptul că responsabilitatea socială trebuie să fie un proiect de cursă lungă, care nu are voie să se oprească niciodată pe întreg parcursul unui business.  
050 core Carrefour 2

Anul trecut, odată cu declanșarea pandemiei de coronavirus, mulți actori de pe scena economică locală au înțeles că este cel mai bun moment de a-și intensifica eforturile și de a găsi noi metode pentru a se implica activ în susținerea comunităților. Așa s-a ajuns ca acest domeniu al responsabilității sociale să cunoască cea mai fulminantă creștere de până acum, la un prim bilanț, companiile donând, numai în 2020, suma de aproximativ 100 milioane de euro, în bani și produse, potrivit unor calcule realizate de platforma CSRmedia.ro

Într-un astfel de context, sintagma de „responsabilitate socială” a trecut rapid din categoria „nice to have” la cea de „must have”, așa încât acest domeniu poate fi caracterizat cu ușurință prin două substantive puternice: „colaborare” și „solidaritate”. Astfel au luat naștere multe proiecte majore, unele în premieră în România, precum Act for Good, lansat de retailerul francez Carrefour. „În Act for Good se intersectează interesele consumatorilor cu responsabilitatea noastră față de nevoile din societate și acțiunile concrete pe care le facem ca parte din strategia Carrefour de a deveni lider în tranziția alimentară”,  a explicat Anca Damour, Membru în Comitetul Executiv Carrefour România. Potrivit acesteia, ultimii ani au marcat o mișcare accelerată dinspre societatea civilă, cu tot mai mulți cetățeni care se implică în cauze în care cred.

„Am văzut cum, de-a lungul anilor, gradul de responsabilitate al unei companii a devenit un factor tot mai important pentru consumatori, uneori chiar determinant pentru decizia de achiziție. Iar criza sanitară din 2020 a confirmat și accelerat rapid ambele interese și presiuni – consumatorii vor să se implice, să ajute cum pot și au și așteptarea de la companiile de la care cumpără, în care cred, să facă asta”, completează Anca Damour.

Prin urmare, retailerul francez dezvoltă prin Act for Good un program care are ca obiectiv principal să conecteze actul în sine de a cumpăra cu efortul individual, responsabil, îndreptat în favoarea comunității. Practic, proiectul oferă o importanță majoră oricărui gest mic realizat de consumatori într-un context uzual, precum cel al cumpărăturilor.

„Am implicat puternic clienții Carrefour care ne-au oferit feedback în procesul de construcție a programului și am reușit, cu ajutorul lor, să realizăm acest hub unic în piața de retail, care transformă orice tranzacție într-o faptă bună care #SePune pentru binele mai mare. Iar clienții rămân în continuare cei care decid către ce cauze se îndreaptă binele lor, ei putând selecta să doneze punctele acumulate, dar și să propună noi ONG-uri în platformă, pentru a susține și alte cauze în care cred. Aceasta este schimbarea de perspectivă propusă de Act for Good și de paradigmă în ceea ce privește, pe de-o parte, responsabilitatea socială a companiilor, iar pe de altă parte programele de loializare”, a completat Anca Damour.

Mecanismul programului de loialitate este unul foarte simplu și intuitiv, potrivit reprezentanților retailerului francez: achizițiile realizate pe baza codului Act for Good se convertesc în puncte care pot fi folosite pentru a accesa oferte personalizate, vouchere, experiențe sau pot fi transformate în donații.

Programul poate fi acessat prin aplicația Carrefour disponibilă în App Store sau Google Play, iar la crearea unui cont Act For Good este generat un cod special direct în aplicație, pe care clientul îl poate activa la casa de marcat din orice magazin Carrefour. Pe baza codului Act For Good, la fiecare achiziție realizată, clientul primește puncte care se acumulează în contul individual, iar beneficiile programului se aplică automat în contul clientului atunci când este scanat codul de plată la casă. O particularitate a aplicației este codul Act for Good. Acesta poate fi scanat oricând, nu obligatoriu înainte de scanarea produselor la casă.

„Tot procesul în sine devine un circuit al binelui, în care fiecare acțiune aduce valoarea adăugată pentru toți actorii implicați. Prin gestul de a cumpăra produse crescute de un producător local, fie că vorbim despre culturi Bio sau convenționale, consumatorul devine un sprijin pentru aceste mici afaceri locale. Este un pas în plus prin care dublăm demersurile pe care Carrefour le face prin programe originale precum Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Punem Preț Pe Plastic sau Filierele Calității. Cand le-am creat, ne-am luat angajamentul de a oferi consumatorilor mâncare mai bună – mai sănătoasă, mai sigură, produsă local și oferită la un preț accesibil. Astfel, o întreagă țară are de câștigat”, a mai explicat Anca Damour.

Și, pentru că „unitatea” reprezintă cuvântul de bază care definește actul solidarității, Carrefour a invitat în acest parteneriat mai multe ONG-uri, printre care se află Crucea Roșie Română, Hospice Casa Speranței, Ana și Copiii și Salvați Copiii România. „Prin acest proiect, ONG-urile înscrise în platformă beneficiază direct de sprijinul pe care consumatorii îl pot oferi, donând unul sau mai multe puncte acumulate către ei. Punctele acumulate de un ONG se transformă în Cutii cu Bucurie, o singură cutie putând asigura alimente de bază timp de aproximativ 2 săptămâni pentru o familie cu trei persoane. Anul trecut, am donat în total peste 2.600 de Cutii cu Bucurie către cele patru ONG-uri partenere Salvați Copiii, Ana și Copiii, Hospice Casa Speranței și Crucea Roșie, iar anul acesta continuăm să ne implicăm alături de consumatorii noștri loiali și activi din Act for Good. Deși programul a fost lansat în luna ianuarie, cele patru ONG-uri prezente în aplicație în primul val și-au atins obiectivele setate în decursul unei singure luni și, astfel, alături de clienții noștri, am donat în total peste 550 de Cutii cu Bucurie”, a afirmat Anca Damour, Membru în Comitetul Executiv Carrefour România. „Cutia cu Bucurie a ajuns până în prezent în toată țara, la familii din comunități rurale vulnerabile, care, mai presus de ajutorul oferit, au primit un cadou împachetat cu grijă. Astfel, s-a creat o rețea a solidarității la care poate contribui oricine. Prin programul Act for Good, vom continua să distribuim alimente esențiale către familiile vulnerabile pentru care Cutia cu Bucurie înseamnă VIAȚA”, afirmă Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv al organizației Salvați Copiii.

Părerea acesteia este susținută și de Mirela Nemțanu, CEO Hospice Casa Speranței. „Acest proiect a sosit într‑un moment prielnic. De ce? Pentru că paliația înseamnă intervenție pe patru piloni, fiecare la fel de important ca și celălalt. Primul este pilonul medical, al doilea este cel social, spiritual și psihologic. Avem specialiști care intervin pe toate zonele. În privința pilonului social, însă, mulți dintre pacienții care ajung la noi provin din familii medii și sărace. Așa că, atunci când intervenim, facem o anchetă socială a familiei din care provine pacientul și încercăm să-i ajutăm și cu ce nevoi au pe această filieră. Iar acest program a rezolvat exact această problemă, oferă bunuri esențiale pentru familiile aflate în mare nevoie socială”.

Punerea pe roate a proiectului Act for Good a reprezentat un adevărat sprijin și pentru cei peste 200 de copii din centrele asociației „Ana și copiii”, care nu au mai dus grija hranei de mâine în zilele în care nu puteau fi prezenți la centru din cauza restricțiilor episodului pandemic. „Acest demers este un real succes deja și mulțumim pe această cale tuturor persoanelor care donează puncte, susținând proiectul. Mulți dintre părinții acestor copii ne-au mulțumit pentru aceste pachet, mai ales că, din cauza pandemiei, au rămas fără loc de muncă”, a declarat și Mihaela Voivozeanu, Președintele asociației „Ana și copiii”.

„Prin acest program, noi putem să completăm și să mergem în sprijinul persoanelor vulnerabile din celelalte județe în care Carrefour nu este prezent cu magazine, așa cum presupune proiectul nostru denumit Banca de Alimente. Practic, pentru noi, acest proiect reprezintă o consolidare a sprijinului pe care-l putem oferi persoanelor defavorizate. Mai mult, acest proiect ne permite o expunere foarte bună în social‑media, practic, ajungem la un alt public. În esență, vorbim despre un parteneriat solid și care ne este de mare ajutor în activitatea pe care o întreprindem”, adaugă Andreea Furtună, Directorul de Programe al asociației Crucea Roșie.

De la lansarea platformei, Carrefour a inclus în lista de Fapte Bune ONG-uri precum Crucea Roșie Română, Hospice Casa Speranței, Ana și Copiii, Salvați Copiii România, Open Door Foundation, United Way, Asociația Zambetul Îngerilor, Policy Center for Roma and Minorities, World Vision, Asociația Magic, Ateliere Fără Frontiere, Asociația Izsak, Fundația Inovații Sociale Regina Maria, iar lista rămâne deschisă.

În perioada următoare, Carrefour va continua transformările în bine aduse prin programele naționale de încurajare a producției românești, a unor obiceiuri sănătoase în alimentație și de respect pentru resurse și în mod special prin inițiativele care sprijină fermierii români și dezvoltarea agriculturii ecologice, agricultura viitorului. „Responsabilitatea noastră de business este urmărită de noi, la Carrefour, pe întregul ecosistem din care facem parte – clienți, furnizori, parteneri, producători, autorități, comunități. Așadar, când vorbim despre responsabilitate, temele noastre de adresat și rezolvat merg dincolo de responsabilitatea socială, filantropie și solidaritate, către sustenabilitate. Ca fondator vizionar al Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, un organism 100% independent, continuăm angajamentul ferm asumat de a susține dezvoltarea agriculturii românești și de a implementa modele sustenabile care generează schimbare în profunzime”, a concluzionat Anca Damour.

 

„În Act for Good se intersectează interesele consumatorilor cu responsabilitatea noastră față de nevoile din societate și acțiunile concrete pe care le facem ca parte din strategia Carrefour de a deveni lider în tranziția alimentară.” – Anca Damour Membru în Comitetul Executiv Carrefour România

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii